Gå til innhold

Kjøpe e30 coupe

Ranger emnet


MeSs

Anbefalte innlegg

Sjekk for rust over pedalene og bak hanskerommet. Hvis det er rust der så må dashen ut og det er litt jobb...

 

M40 er ikke en dritt motor,tvert imot.

Skal du ha 4ere i så kjøper du den som sitter 318is. Skal du sette i 2.5l så setter du i M50B25 og ikke M20.. Samme måte og godkjenne M50B25 som M20B25.

Så hvis man har facelift modellen med m40, så er det ikkeno problem å sette inn 2.5 fra e36 med andre ord?

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man har facelift modellen med m40, så er det ikkeno problem å sette inn 2.5 fra e36 med andre ord?

Mvh

Marius

 

Ikkeno større problem enn med en med M10 !?

 

Solid Audio: Begrunn hvorfor M40 er en bedre motorkonstruksjon enn M10..?

M40 er det verste jeg har vært borti! M10 er meget holdbar! Jeg vil heller ha en motor som ikke spinner blårøyken på 3 gir og er holdbar, enn en som er motsatt .. :)

 

Å sette nedi E36 6'ere (M50) motorer krever litt modifisering/"specialtilverkning".

 

Når du skal bygge om såpass så har det liten betydning om bilen er en 316 eller 320. Men det kan være greit å skaffe seg en med skivebremser bak (325 bakstilling som sitter på 318iS og 325i)

 

happyhappy

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til 1988 var det M10 som var fireren, og den hadde 8 ventiler og registerkjede.

 

I 1988 kom M40 med 8 ventiler, hydrauliske ventilløftere og registerrem.

Etter noen år ble den avløst av M43, som også har 8 ventiler, men registerkjede og ruller på vippearmene. Den har også direkte tenning og luftmassemåler.

 

 

M42 var 16-ventileren i 318iS og ikke M40. M42 har direkte tenning, grenrør, dobbelt spjeld, smidd veiv og mye annet morsomt.

 

M40 har visse svakheter når det gjelder slitasje av vippearmer, og det latterlig korte serviceintervallet på registerremmen.

 

Ellers er en standard M40 bedre på nesten alle vis enn en standard M10. Den går stillere, drar bedre, og bruker noe mindre bensin. Den krever også mindre ettersyn.

 

Når det er sagt, har M10 mer potensial for trimming, og den har bedre holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til 1988 var det M10 som var fireren, og den hadde 8 ventiler og registerkjede.

 

I 1988 kom M40 med 8 ventiler, hydrauliske ventilløftere og registerrem.

Etter noen år ble den avløst av M43, som også har 8 ventiler, men registerkjede og ruller på vippearmene. Den har også direkte tenning og luftmassemåler.

 

 

M42 var 16-ventileren i 318iS og ikke M40. M42 har direkte tenning, grenrør, dobbelt spjeld, smidd veiv og mye annet morsomt.

 

M40 har visse svakheter når det gjelder slitasje av vippearmer, og det latterlig korte serviceintervallet på registerremmen.

 

Ellers er en standard M40 bedre på nesten alle vis enn en standard M10. Den går stillere, drar bedre, og bruker noe mindre bensin. Den krever også mindre ettersyn.

 

Når det er sagt, har M10 mer potensial for trimming, og den har bedre holdbarhet.

Hva mener du med at M40 krever mindre ettersyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i betegnelsen todørs. En todørs sedan. En coupé skal/kan være tredørs, der bakvinduet følger med når du åpner bakluka (i.e. den tredje døren). Bagasjelokket på en sedan kan iflg. meg ikke kalles en dør, men et lokk. Dermed er også i mine øyne en todørs E36 en todørs sedan, og ikke en coupé, selv om hele Norge ser ut til å bruke denne betegnelsen på disse bilene. En AE86 kommer i to utgaver; todørs sedan og tredørs coupé. Men i USA er det litt annerledes - her kalles sedanen "coupe" mens bilen med tre dører kalles "hatchback". Men når det gjelder dette emnet er det helt sikkert like mange meninger som det er innbyggere i Noge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallå...jeg lurer på om noen har en 320i motor å selge meg jeg n som er bra i stand.....har en 323i med m-teck front å litt sånn jeg kanskje vill selge. men er litt som må gjøres...

Mye e30 stasj på kjøpt og salg, deler

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i betegnelsen todørs. En todørs sedan. En coupé skal/kan være tredørs, der bakvinduet følger med når du åpner bakluka (i.e. den tredje døren). Bagasjelokket på en sedan kan iflg. meg ikke kalles en dør, men et lokk. Dermed er også i mine øyne en todørs E36 en todørs sedan, og ikke en coupé, selv om hele Norge ser ut til å bruke denne betegnelsen på disse bilene. En AE86 kommer i to utgaver; todørs sedan og tredørs coupé. Men i USA er det litt annerledes - her kalles sedanen "coupe" mens bilen med tre dører kalles "hatchback". Men når det gjelder dette emnet er det helt sikkert like mange meninger som det er innbyggere i Noge.

 

Hvis bakvinduet følger med når du åpner bakluka så er det en combi. BMW kaller jo selv E36 for Coupe... En E30 har samme formen selv om den har 2 dører eller 4 dører. En E36 coupe er feks lavere enn en 4 dørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser i ETK så finner du fasiten.

I ETK så finnes E30 som 2 dørs og 4 dørs og E36 finnes som sedan og coupe..

BMW har aldri kaldt E30 for coupe, men bare som 2 dørs sedan..

Skjønner ikke hvorfor man er i tvil da..

 

Hva enkelt personer kaller det har egentlig ikke så mye og bety, men det BMW kaller det er vel det som er det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår