Gå til innhold

Volvo 740 med V8?

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

er det mulig å få godkjent :chevy 350 i en volvo 740?? jeg så på pdf-fila på http://www.volvocars.no/_Tier2/PreOwned/SpecialOffers.htm men det var ikke nevnt noe om det...

 

har noen gjort dette? og er det mulig å få kopier av papirer, eller kontaktperson hos volvo som kan med dette?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er lærling, så billige løsninger er et must!

 

jeg har en selvbygd 350 ståendes, så da var billig løsning innen rekkevidde!

 

liker bare ikke turboladede biler, har hatt en for mange gårlige erfaringer med turbo... :(også er det morro å slippe å gire ned for å akselerere fra 80 og oppover)

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå an å få godkjent det sålenge du ikke overskrider tillatt foraksellast og effekt. I distrikte jeg bor går det to 760 og en 240 med V8. Å du må nok ha bremsepapirer på at motoren ikke yter over 238hk og 310Nm.

 

Drømmer litt om V8 i 960ien jeg, da en 4.4l BMW eller Yamahamotoren som står i XC90. Men det heller mer mot T6 maskin nå, men det får tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips: for å få motoren litt lenger bak og dermed litt bedre vektfordeling kan du banke inn fremste delen av girtunnellen. Eller evt sveise ny og større selvsagt. 350 kassa blir nemelig for stor og sikkert 700 også. Hvordan det blir med manuell kasse vet jeg ikke. Har selv v8 (i 240) og det er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er lærling, så billige løsninger er et must!

 

jeg har en selvbygd 350 ståendes, så da var billig løsning innen rekkevidde!

 

liker bare ikke turboladede biler, har hatt en for mange gårlige erfaringer med turbo... :(også er det morro å slippe å gire ned for å akselerere fra 80 og oppover)

Bare for å ha sagt det så er det ganske godt moment i en 2,3L turbo, for ikke å snakke om hva som skjer med langslagveiv og du får 2,5..så nedgiring blir en valgsak;)

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår