arnehan Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Hjelp! Jeg har problemer med en gammel mazda 626. Batteriet lader seg ut over natten. Jeg har kjøpt nytt batteri så det er ikke det som er problemet. Har lite erfaring med sånt men skjønner at det må være overledning eller kortslutning et eller annet sted. Har prøvd å ta ut en og en sikring for så å måle hvilken krets strømmen forsvinner fra men amperemeteret viser 2,7 a strømtap fra batteriet uansett. Alt er slått av. Hvor i huleste skal man egentlig begynne feilsøkingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 det kan være dynamoen som er ødelagt. jeg hadde samme problemet på min bil, en rover. prøv å måle, også koble bort ene ledningen på dynamoen, og se om det forandrer seg. på en dynamo så har du noe som er kalt dioder, dem fungerer som en slags enveisbru, slik at strøm bare strømmer ut av dynamoen, og ikke tilbake igjen. dem var hvertfall ødelagt på min. rett meg hvis jeg tar feil med navn på de forskjellige tingene, men slikt jeg forsto det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Stall tipse e å ha batteriet oppladda, kopl av minus polen, la plussen stå, la det stå sånn over natta, e det da tomt neste dag så e det jordfeil. Der det oftest e jordfeil e i pæreholderne rundt omkring biln samt sikr boksn, dette kommer av dritt som havner oppi der, det e åsså lurt å gå over alt av kontakter me electro cleaner. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Stall tipse e å ha batteriet oppladda, kopl av minus polen, la plussen stå, la det stå sånn over natta, e det da tomt neste dag så e det jordfeil. Der det oftest e jordfeil e i pæreholderne rundt omkring biln samt sikr boksn, dette kommer av dritt som havner oppi der, det e åsså lurt å gå over alt av kontakter me electro cleaner. Det går ikke. Mulig du har en liten krypstrøm i dynamoen eller starteren hvis du har prøvd alle sikringene, eventuelt kablene til dynamo, starter eller sikringsboks Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnehan Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Takk for all hjelp. Jeg lot varmeovner stå på opp mot sikringsboksen, og den ledningsklasen som ligger der, over natta og vips så fungerte alt normalt. Dette funker sikkert bare midlertidig men jeg får være fornøyd så lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg