Gå til innhold

Ombygging av 1600 til 1800

Ranger emnet


Precious

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har forstått er forskjellen på 1600 og 1800 gassern og toppen.

 

Svakheten på en 1800 framfor 1600 er vel at dersom reima ryker på 1800 smeller motoren, mens en 1600 vil klare det.

 

Jeg vil ikke ha fult av klage posting, for det er ikke det tråden handler om, men jeg vil prøve å få mer ut av 1600 motoren jeg har.

 

Bytting av gasser, for disse er forskjellige? Er det mye stress og vil det gi resultater?

Så var det toppen, som gir 1800 større motorvolum enn 1600. Bytte? Eller er det andre muligheter, og vil dette gi meg resultater, kontra å bytte gasser?

Vil dette by på problemer? Eventuelt andre forslag?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Ettersom jeg har forstått er forskjellen på 1600 og 1800 gassern og toppen.

 

Svakheten på en 1800 framfor 1600 er vel at dersom reima ryker på 1800 smeller motoren, mens en 1600 vil klare det.

 

Jeg vil ikke ha fult av klage posting, for det er ikke det tråden handler om, men jeg vil prøve å få mer ut av 1600 motoren jeg har.

 

Bytting av gasser, for disse er forskjellige? Er det mye stress og vil det gi resultater?

Så var det toppen, som gir 1800 større motorvolum enn 1600. Bytte? Eller er det andre muligheter, og vil dette gi meg resultater, kontra å bytte gasser?

Vil dette by på problemer? Eventuelt andre forslag?

 

Største forskjellen er vel vei og stempler. (Toppen har ikke noe med slagvolum å gjøre)

 

Grunnen til at ev. 1,6 klarer seg uten skader på stempler og ventiler når register reima ryker har med avstand mellom ventiler og stempler, dvs hvor høyt stemplene går i blokka og hvor langt ned kammen trykker ventilene.

 

Enkel Weber bytte gasser kan kanskje hjelpe et par hk.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et seriøst og hjelpsomt svar :)

 

Det er jo snakk om 75hk og 90hk som skiller 1600 og 1800. Jeg skal ikke kjøre golfen så veldig mye lenger, så jeg gidder ikke koste på den altfor mye som f.eks ny motor eller effektanlegg.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på 1.6 (ez motor) og 1.8 (gu) er kammen, veiva, manifoldene og eksosen. forgasseren, toppen med ventiler, og blokka er lik..... på den 1.6 jeg har nå er det montert en 280 graders kam, noe som ikke gir særlig med effekt men en rå lyd og ett bensinforbruk på 1.2l/mil ved bykjøring!!!

 

Jeg skal i løpet av sommeren sette 1.8 i min golf. har fått tak i en PB motor fra passat, med org. innsprut gir denne 112 hk... men pga at jeg ikke skal bruke penger på bil så skal jeg bruke orginal forgasser ,evt. en weber fra en gammel ford.

Det blir noe sliping av kanaler og blueprinting tenker jeg, hva er realistisk effekt da mon tro?!?

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

 

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår