Gå til innhold

70mod corolla

Ranger emnet


cRxXx

Anbefalte innlegg

hei..

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=891749&username=

 

hva tror dere om denne? har solgt jettan min nå, og er ute etter en veteran bil med bakhjulstrekk som bruker lite drivstoff..

 

jeg har ringt på den, og den virker veldig bra.

 

noe jeg bør vite om den type corolla? hva heter den? type betegnelse? motor?

hva om motoren går til h*** og jeg har lyst og bytte, har jeg noen motorer og velge mellom (må helst være nesten bolt on).

 

har lest at det er umulig og finne uorginale felger som passer, stemmer det?

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som vet chassis koden? motor koden? er det en vanlig motor? lett og finne deler til? er vell en 1.2 på 74hk tror jeg.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KE11 tror jeg, men 70-og-noen HK har jeg litt vondt for å henge med på :) Jeg tror det er en 3K på 1.2 liter og ca 55 gamp ;) Jeg synes mer det høres ut som en feil omregning av kW til Hk, der regnestykket er satt motsatt opp... (faktor på ca 1,35).

 

Det er iallfall en nydelig bil som jeg håper noen snille mennesker kjøper for å bevare for ettertiden :kiss

 

Jeg tror at alle K-serie motorer er bolt on.. dvs får du tak i en bra 4K så skulle den passe rett inn...

 

Edit.. rettet litt på hva jeg skrev.

Edit2: Det står en 3K i den i følge annonsen på http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=891749 og på dette bildet:

891749-bilde2-img00011.jpg

 

73 Hk er vel å ta litt vel hardt i (se mulig forklaring over) ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en orginal 1.2 som har stått i siden bilen den var ny. full historikk. godt i tromsø i alle år, men de tre siste årene har den gått i akerhus, men to 2.5 av de årene har den stått i garasje innsmurt i olje. den er og opplakkert for snart 3år siden.

 

det artige er at det er en Sport utgave, står sport bakpå og i vognkortet. Er det vanlig? kan det ha vært 3k orginalt i bilen? i telefonen snakket han om 61hk (elns). hvor mye hk er det i en 3k?

 

det dumme med bilen er at den ikke er registret og har ikke vært det på noen år, og den må eu godkjennes før den kan registreres. Og eieren påstår at han ikke har tid til og ta en eu kontroll og at det ikke er noen verksteder i eidvoll..

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jo mer jeg ser på saken, jo mer blir jeg overbevist om at 73 Hk godt kan stemme:

 

Feks se på denne:

http://www.autohausaz.com/toyota-auto-parts/toyota-corolla.html

 

Eller bare google på "Corolla 3K engine".

 

Nå er det forskjell på motorer som havner i forskjellige land da, men det er ikke usannsynlig at en 3K hadde 73 Hk i 1970. Det var flere "gode" motorer på den tiden som etter noen år ble strupet ned pga utslippskrav. Mine erfaringer fra en 3K-H motor (-H vel og merke) var fra en 1977 corolla KE30.. Der var det kun 55 Hk så vidt jeg vet, og jeg har også eid en KE70 med en 4K (-C?) som hadde 60 eller 65Hk... noe som var stooor forskjell fra 3K-Hen..

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ellers føler jeg for å nevne at det er bladfjør foran, hvilket gjør det vanskelig å oppgradere til KE20-30-70 eller AE86 forstilling uten å modifisere skallet. Og da skal du heller drite i å kjøpe den, hvis du går svanger med planer om å modde den.

 

Så lenge det går KE70'er i Norge har du tilgang på motorer. (K for K-motor). Problemet kan bli at disse også begynner å bli sjeldne. Sjeldne som i at det per i dag er få til salgs, og de er gjerne så rustne at de går rett i pressa når de har gjort sitt. Uten at noen har omtanke for å ta vare på motor, drivverk og smådeler.

 

EDIT: Og ja, felgene er vel 4x110mm, samme som på KE20. Det er det kun KE10/20 og styggammal Mazda 626 <'80 som har. Hvis du holder deg til plåt, eller unngår alu-felger med dype bolthull klarer du å lure på Ford/Pug/Saab-felger med 4x108mm. Vær obs på senterhullet som er mindre på noen modeller. "Beste" måten å balansere felgen på bilen er å jekke opp bilen, og stramme til to og to motstående bolter horisontalt med fingrene, rotere 90', stramme to og to, rotere 90' osv..

 

Men dette har du IKKE hørt fra meg! Anbefales ikke! :nono: :w00t :hello:

 

KE20_5.5x13_Wolfrace800.JPG

Dette er *host*:puke Fordfelger. 5,5x13" Wolfrace. :fingers:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår