Gå til innhold

kjørte for fort... straff

Ranger emnet

ranom

Anbefalte innlegg

jeg ble tatt av UP med en gjennomsnittsfart på 156,7 i 90 sona. ble fratatt lappen på stedet... noen som vet hvilken straff jeg kan få?? de sa at lappen ble indratt i ca 15mnd... men jeg må i retten...

1988 Opel Omega 2,4

1992 Audi 80cuope 2,3E

2005 VW Passat 1,9 TDI[/color]

2005 VW Transporter 2,5TDI 4motion

SRS Motorsport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

HOHO!! verre en meg du da :D du må nok inn å sone noen uker også tenker jeg. Jeg hadde 127km/t i 80 sona og fikk 7 mnd uten lappen, men så fikk jeg 3 ekstra mndr fordi jeg hadde 2 prikker på lappen fra før av. så til sammen 10 mnd og 8000kr i bot og 21 dager betinget fengsel med prøvetid på 2 år. Ikke småtterier man får for å kjøre litt for fort. Er vel snart mere straff for å kjøre for fort en for å voldta eller drepe noen hvis de jævla politikerne får fortsette som de vill!!!

87 Volvo 240 GL B230K

240 = GO 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er nok fengsel du. Så i retten må du. Og bot. Og miste lappen.

Faktisk rene kinderegget det. Lappløs på ferie med inndratte feriepenger. :deng

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipe greier å miste lappen.

Sjøl har jeg ikke blitt tatt for å kjøre for fort.

Ikke så lett heller med min bil ahahahhaha

Men asso, jeg kondolerer til alle som har mista lappen.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg forsvarer råkjørere, men det synes mer enn merkelig for meg at tjuver og voldtektsmenn får strafferabatt jo mer faenskap de driver med - mens folk som kjører fort i bil, får både dobbel- og trippelstraff. Det er et eller annet riv ruskende galt, når folk som gjør innbrudd i 500 hytter eller stjeler 30 biler får et par måneder i spjeldet, mens en som kjører for fort får denne gavepakka:

1. Bot

2. Miste førerkortet

3. Fengsel

Får man prikker også, i tillegg til alt dette?

Nesten så man burde vurdere en "karriereendring"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg forsvarer råkjørere, men det synes mer enn merkelig for meg at tjuver og voldtektsmenn får strafferabatt jo mer faenskap de driver med - mens folk som kjører fort i bil, får både dobbel- og trippelstraff. Det er et eller annet riv ruskende galt, når folk som gjør innbrudd i 500 hytter eller stjeler 30 biler får et par måneder i spjeldet, mens en som kjører for fort får denne gavepakka:

1. Bot

2. Miste førerkortet

3. Fengsel

Får man prikker også, i tillegg til alt dette?

Nesten så man burde vurdere en "karriereendring"....

mener at det står i menneskerettighetsloven at man ikke skal få mer enn en straff pr lovbrudd...

men noen som bryr seg..trukke det..

de styrer akkurat som dem vil+ at de mener "å miste lappen" ikke er straff , men en nødvendighet for å unngå at du gjør noe straffbart igjen.. fengsel kan vel også slippes om du har en feit lommebok...

de fleste deler straffen ved at de betaler litt og soner litt..uansett kondolerer jeg..

Man skulle faen meg hatt flere baner og flere åpne dager ..får kjørt seg da uten fare for lappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får ikke velge selv om man vil ha fengsel eller bot, det er det dommeren som avgjør.. Det er kjipt på en måte for de med mye penger vil betale bot ,men må i fengsel. Og de med lite penger vil heller i fengsel, men får bot..

Er vel bare rett og rimelig av dommern avgjør det. Skal jo være en straff dette her. Burde vært slik at de som er plaget med for mye penger måtte inn, mens de som ikke har penger får bot. Så svir det litt.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider