Gå til innhold

Forsikring mot bøter

Ranger emnet

Sharp

Anbefalte innlegg

Et håpløst dårlig tiltak, som kun vil bidra til at man vil kjøre fortere.

Dessuten skal det bli morsomt å se hvor lenge de klarer å holde det gående. For at et slikt selskap skal gå rundt økonomisk må de faktisk ha en hovedandel kunder som IKKE får bruk for forsikringen. Blir det for mange fartsglade kunder som tyner forsikringen for det den er god for blir det minus i regnskapet, og selskapet går konk. Simpel økonomi, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg hadde overført 395kr (el likn) til et slikt selskap. Som ePiFaNT er innpå vil dette selskapet trenge kunder som ikke får noe særlig bøter, og det er nettopp disse som ikke trenger forsikringen heller, noe som gjør at <vinninga går opp i spinninga> for selskapet etter en stund. Og da du som en "uheldig" billist får din bot på kr 7500 og gjerne skulle hatt ut dette får du pent beskjed om at firmaet er konkurs eller ikke er i stand til å utbetale slike store beløp.

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapene jeg har sett på er avdelinger av utenlandske firmaer hvor denne type "forsikring" har eksistert i flere år, for eksempel Sverige. Jeg regner jo med de har erfaring som viser hvor mye de må ta seg betalt for å gå i overskudd.

Selv syntes jeg hele konseptet burde vært ulovlig, men siden det nå er her.....

Opplevde selv i sommer å være litt uoppmerksom i 50-sona, ble tatt i 62. Det var 1800kr i bot. Det tilsvarer to års "forsikring".

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få 8 prikker for å miste lappen. Prikkene du får strykes etter tre år.

Kjører du litt for fort er det en prikk. Mye for fort får du to prikker. Det skal altså ganske mange tusen i bøter til før du mister lappen.

Så for oss "normale råkjørere" som kjører 10-15 over grensa og får en bot i blant skal det mye til å miste lappen.

Mens det å få bøter som overstiger 900kr året, som forsikringen koster, skal veldig lite til. Det har jeg selv erfart.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider