poppet Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Slo meg her en dag at jeg ikke vet hvordan trekkraften er fordelt på en quattro. 50/50- 60/40? sikkert noen her som vet det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Slo meg her en dag at jeg ikke vet hvordan trekkraften er fordelt på en quattro. 50/50- 60/40? sikkert noen her som vet det. Tror den er 60-40... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 -link- Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 det kommer helt ann på hvilken quattro type du tenker på. Da det finnes 4 (?) typer etter årsmodellene som har vært Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 det kommer helt ann på hvilken quattro type du tenker på. Da det finnes 4 (?) typer etter årsmodellene som har vært ok, hvilke typer er det? jeg har en 1990 mod. 90 quattro sedan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 mener du har torsen midt diff med manuell sperre bak den sener krafta ditt den trengs.. fant ikke den nettsiden hvor det står på men tror den kan sende så mye som 80% til det hjulparet som har mest grep har du 20v ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 mener du har torsen midt diff med manuell sperre bakden sener krafta ditt den trengs.. fant ikke den nettsiden hvor det står på men tror den kan sende så mye som 80% til det hjulparet som har mest grep har du 20v ? Jeg har 10v motoren jeg, med manuel sperre på bakakslingen (vakum). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 om du kun har sperra på bakaslingen så har du torsen.. Har du som i bildet i avataren min så har du første generasjon quattro med sperre på midtdiff og bakdiff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 om du kun har sperra på bakaslingen så har du torsen.. Har du som i bildet i avataren min så har du første generasjon quattro med sperre på midtdiff og bakdiff Jeg har kun sperre bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Jeg har kun sperre bak. Er vel di gamle 80'ene og sånn type 85/81 som har senter og bak tenker jeg...Så jo det på den bryteren din også at du bare hadde bak :) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Er vel di gamle 80'ene og sånn type 85/81 som har senter og bak tenker jeg...Så jo det på den bryteren din også at du bare hadde bak :) Ja, og de går vel ikke på vakum og er hastighetsstyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Ja, og de går vel ikke på vakum og er hastighetsstyrt. Jo di går på vakum hvertfall..etter som jeg skjønte når jeg prøvde det....for når jeg skrudde på den når bilen var av så hørte man en sånn liten "pssss" lyd...så det virker som det er vakum..men vet ikke om den er hastighetsstyrt...mener å huske at han kan kjøre med det på ... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Jo di går på vakum hvertfall..etter som jeg skjønte når jeg prøvde det....for når jeg skrudde på den når bilen var av så hørte man en sånn liten "pssss" lyd...så det virker som det er vakum..men vet ikke om den er hastighetsstyrt...mener å huske at han kan kjøre med det på ... Mulig de er det, sitter vel en vri-bryter i konsollen på de? men det er vel e to brytere, en for forran og en for bak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sneaker Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Mulig de er det, sitter vel en vri-bryter i konsollen på de? men det er vel e to brytere, en for forran og en for bak? Vri-bryter ja. Men er bare en bryter. Vrir man den til "1", slår sperren på midtdiffen inn, og på "2" kobler sperren for bakdiffen inn. Midtdiffen er fremdeles sperret på hakk "2". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg