Gå til innhold

corolla dynamo!

Ranger emnet


[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

dynamoen på min 85corolla døde på vei til jobb idag tidli! har fått tak i ny(brukt-helt fin) og nå lader den som bare det.... LADER MED 19.4V!!! dette kan umuli vere sunt?? hørte snakk om laderegulator? hvor ligger denne? noe jg kan gjøre sjøl? 19.4v er 5 volt for mye det!

Takker for ALLE svar! fort! :pray

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']dynamoen på min 85corolla døde på vei til jobb idag tidli! har fått tak i ny(brukt-helt fin) og nå lader den som bare det.... LADER MED 19.4V!!! dette kan umuli vere sunt?? hørte snakk om laderegulator? hvor ligger denne? noe jg kan gjøre sjøl? 19.4v er 5 volt for mye det!

Takker for ALLE svar! fort! :pray

Det høres ut som om regulatoren på den har gått ja. tipper på at den sitter i samme klompen som børstene, det ser du om det står et tall på børstebroa det. (eks 14,6v)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for svar... men er det alvorlig farli å kjøre med dette sånn? har tre mil til jobb om morran, så kjekt å vite om det går... vet ikke hva som gjor at gamledynamoen røyk.... kanksje en blanding av stort stereoanlegg og høye turtall.... går det an å flytte over regulatoren fra den gamle til den nye? skal ned å kikke litt på det snart

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']ok' date=' takk for svar... men er det alvorlig farli å kjøre med dette sånn? har tre mil til jobb om morran, så kjekt å vite om det går... vet ikke hva som gjor at gamledynamoen røyk.... kanksje en blanding av stort stereoanlegg og høye turtall.... går det an å flytte over regulatoren fra den gamle til den nye? skal ned å kikke litt på det snart[/quote']

Det går fint å flytte over børstebroa så sant de er like. går nok å kjøre, bare prøv å hold turtallet ned siden den lader mer ved høyere turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at du har glemt en liten leding som kanskje henger og slenger, for trenger nødvendigvis ikke være regulatoren som er død! Og du koker nå bil batteriet ditt hvis du lader det høyere enn hva det er egnet til.. 12-14V ! Så mitt råd er ikke kjør med dette! Værste fall kan batteriet ditt eksplodere har jeg hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet det til senere er det IKKE innebygd laderegulator i dynamoen på disse. Den sitter ved fjærbeinet på førersiden, en svart klump. Men da var ihvertfall problemet løst. Vet av erfaring at dynamoene på disse ikke er glad i anlegg og ekstralys! på 2,5 år bytta jeg dynamo en gang og børster en gang...hehe... Men da hadde jeg 2x100W ekstralys og et temmelig stort anlegg....

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan som regel også bytte børster isteden for å bytte hele dynamoen, men det er litt arbeid. Du må splitte dynamoen og lodde ut de gamle, for så og lodde på de nye... blir billigere da! ca 50lappen for nye børster!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår