Gå til innhold

RF forsterker + kappabox, noe er feil, men hva?

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Har nå sittet og klødd meg i hodet en stund.

Kompisen har rf 4004 og infinty sin kappabox som ikke spiller!

Vi har gått over alt som virker logisk. forsterkeren spiller på begge utgangene så den skal virke.

Suben ble sendt inn til brs trondheim, men fikk til svar at det ikke var noe galt.

Så vi åpnet opp den selv, og så heller ingenting som var tilsynelatende galt.

Kabler satt skikkelig.

Det som er rart er at den spiller i perioder. Så blackout.

Må bare legge til at den kassa har egentlig skuffet meg litt. Men det er O.T

Det vi har sjekket utenom:

Satt subben min forsterker. rf4004 det og. Ingen forskjell.

Kablene skal være greie. 4awg på strøm og jord.

signalkablene er og ok.

Vasket batteripolene.

Sjekket jordingen som var bra.

Ingen brudd noen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Blir det HELT dødt, eller?

Kan hende at kassa har innebygget automatsikring (termisk) for overbelastning som er defekt. Har vært borti billige automatsikringer som slår ut for ingenting. Siden det er en passiv kasse, prøv å åpne den opp og koble forsterkeren rett til elementet...

Hvis det fortsatt kutter innimellom, kan det hende spolen på elementet er delvis smeltet, slik at den gir stor strømgjennomgang i forhold til hvor høyt elementet spiller. Da vil forsterkeren gå i protect og kutte (når spolen er smeltet, eller delvis smeltet, vil ikke strømmen gå gjennom alle vindingene og man kan dermed få så dårlig virkningsgrad på høyttaleren at man kan tro at forsterkeren gir mindre effekt enn det som egentlig er tilfelle).

Dette er det eneste jeg kommer på i farta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det blitt helt dødt ja. Så sist på den i helga å skal se på den igjen når jeg kommer hjem. Men den er ikke blitt hardspillt med eller på noen måte mishandlet så det virker rart at det skal være det som ødelagt den.

Eneste jeg kan komme på som mulig løsning, er å legge opp helt nye kabler over hele veien. Brs sier jo at ingenting er feil så det er liten vits å sende den dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider