Gå til innhold

Bakre Hjuloppheng

Ranger emnet

toniii

Anbefalte innlegg

Hei,

For 2 uker siden eller noe ble jeg kjørt inni av en annen bil. Bilen traff nesten helt bake på høyresiden. Det vil si den traff bakre hjul. Så det står da innover nå.

Toni019.jpg

Toni020.jpg

Så idag var jeg på høggern og kjøpte meg hjuloppheng bake, inklusiv trommelbremse og alt det der. Så det jeg lurte på. Har ikke skrudd så veldig mye på bil, men har jo litt teknisk innsikt da, så å si, så lurte på om dette var en vanskelig sak å gjøre? Har tilgang til verktøy osv.

takk for alle svar =)

89' - Golf II GL 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er bare 6 bolter + bremseslanger.

Går fortere enn å skifte bremser, bare få den høyt opp.

Lykke til.

Så lenge begge er uten sånn antilås bremseting, eller med

(husker ikke hva det heter) :op

Hvis den ene har og den andre ikke, må du skifte bremseslangene.

Trenger/bør å være 2 når du skal lufte bremsene.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ camber er bare tøft, jeg har det bak på min. Men likt på begge sider da såklart. :) Var ikke fin den bulken din dog..

skru av hjul, av med sentermutteren og av med trommel, løsne håndbrekkwire, løsne bremseslangene som går fra bro (bjelken) til bil, løsne boltene som går gjennom storforingene forann på bro, løsne på en evt. lastregulering (skru av armen) og skru løs demperne nede. Så skal hele greia ramle ned.. :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den kommer ikke til å bli noe pen å se på. Men jeg trenger bil frem å tilbake til jobb og skole. Så jeg må bare fikse den. At den ikke ser noe bra ut er ikke noe å si, da den aldri har gjort det ;p

Takk for alle tilbakemeldinger. Skal få den opp på bukk på mandagen, så da blir det forhåpentligvis fikset ;)

89' - Golf II GL 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har nå skiftet bærearma eller hva det nå heter. Festet på handbrekk vaier på de nye trommlene, festa bremserør og alt er igrunn klart. DET som er umulig er å få på igjen den trommel greia. Visst dere skjønner. Nå ser jeg rett inn på bolten og alle fjørene og bremsebånda. Jeg får rett å slett ikke presset på den tingen. Noen triks? Har holdt på nå i flere timer å begynner å bli møkk lei. Derfor jeg sitter her og prøver å få hjelp ;p hehe.

89' - Golf II GL 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. er ikke helt sikker på hva du mener. Du har vel ikke noe bilde av en trommel? :p Eller så kan jeg kanskje gå å ta bilde selv. Er bremsebånda som er for "brede" ja. Så jeg får liksom ikke pressa den på. Er det bare å bruke makt? Eller må jeg vær forsiktig osv? Er det liksom noe å si om den sitter dønn fast når jeg har fått den på? Eller skal den gå rundt?

89' - Golf II GL 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Jeg fikkk på trommelen med makt isted forresten, men det som skjedde da var at den var NESTEN helt inne. Men satt dønn fast, så gikk ikke an å rikke på. Å lageret gikk heller ikke langt inn, så jeg fikk ikke plass til alt. Da er det vel noe som er gale så får jeg vel prøve på nytt?

Takk for all hjelp forresten, og beklager for så mange dumme spørsmål ;)

89' - Golf II GL 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider