Laaars Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Hei! Noen tips til hva jeg kan ha på bart metall når bilen skal lagres ute om vinteren (Under presenning og godt pakket inn, men allikevel... fuktighet er no dritt). Holder det bare å lakke over for å "tette" det, eller bør jeg ha på no greier i tillegg? Vet jo om Brunox, men har litt dårlig erfaring når det gjelder å stå over lang tid... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallis Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 du må nok legge på no greier ja... nytter ikke hvor godt du pakker d inn, d vill ruste uansett faen. legg på et tynnt lag med primer (rusthindrende) som du bare sliper bort til våren... Siter live fat, die young, and leave a big, fat, corpse... ->subaru legacy 97 GLEDE SEG TIL VINTERN:) x: honda civic lsi x:mazda 1,6 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meduza Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Jeg klissa på primer bare jeg.. Vet jo ikke om det holder, men håper på det. Skal jo være tett det, så. Hvis ikke så blirre 1stk jævlig rusten Amazon å pelle fram te våren. Siter Ford! 65 Mustang HT 66 Mustang HT 12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn W Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 smør inn metallet med olje.ruster ikke da.dette blir gjort ved mekaniske verksteder rundt om. Bjørn Siter Bjørn M Wilhelmsen Trur du æ røyke når æ koble... http://www.altabilstereo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Malte over med rusthindrende grunning i dag.... Får se om det holder, eller om jeg må grave den fram med spade til våren :D Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 er det en hel bil??? hvis ikke så kan du ta med deg tingen inn i huset... har hørt det ikke ruster da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 En som har jobbet med sveising i mange år, sa de hadde prøvd all slags mulig midler på metallplater de lagret ute. Det som fungerte desidert best var å smøre inn hele plata med fett! Merk at du ikke har lyst til å kapsle inn masse fuktighet når du legger på fett eller olje (ikke ha på brukt motorolje - denne har syre i seg) Å lagre en bil med bart, ubehandlet metall, ute om vinteren, er galskap. Er vel 70% luftfuktighet ute om dagen...det er en dårlig idé å grunne eller fette inn bart metall som står ute i denne fuktigheten. Det vil begynne å ruste under der ! En bekjent sier dette med høy luftfuktighet før lakkering er grunnen til at mange/alle gamle japanske biler ruster veldig mye. Det ligger fuktighet under lakken som har blitt kapslet inn fra dag én, og dette jobber seg sakte, men sikkert til rust. Bilen bør stå inne i en varm og god garasje før metallet behandles. En ting jeg har blitt anbefalt å gjøre før man legger på grunning, f.eks. etter rustsveising, er å varme opp metallet til 100'C med en varmepistol, slik at fuktigheten i metallet fordamper, la det kjøle seg og så legge på grunninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleMole Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 klin på masse olje i alle kriker og kroker, (og flater), pakk den inn i papir, og teip. Jeg gjorde det med en hammer jeg dreide på skolen en gang, holdt fint et halvt år den. Siter 08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst. x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip) x - 06 BMW 116 M-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proztata Skrevet Desember 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2005 Fett, Olje eller ovatrol.... Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinkz Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 har hørt att bil og presening ikke noe for deg som ikke vill ha rust på biln Siter - celica st 185 - kadett e gls 2,0 16v (sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Samler seg ofte fuktighet under preseningen.. Du kan jo tenke litt på det :p Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 jeg tror du har ett problem... Vi spruter på wd 40 på bakakselen på gokarten for att den ikke skla ruste, emn da er det ikke snakk om vinter lagring heller... :popcorn Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 En som har jobbet med sveising i mange år, sa de hadde prøvd all slags mulig midler på metallplater de lagret ute. Det som fungerte desidert best var å smøre inn hele plata med fett! Merk at du ikke har lyst til å kapsle inn masse fuktighet når du legger på fett eller olje (ikke ha på brukt motorolje - denne har syre i seg) Å lagre en bil med bart, ubehandlet metall, ute om vinteren, er galskap. Er vel 70% luftfuktighet ute om dagen...det er en dårlig idé å grunne eller fette inn bart metall som står ute i denne fuktigheten. Det vil begynne å ruste under der ! En bekjent sier dette med høy luftfuktighet før lakkering er grunnen til at mange/alle gamle japanske biler ruster veldig mye. Det ligger fuktighet under lakken som har blitt kapslet inn fra dag én, og dette jobber seg sakte, men sikkert til rust. Men hvorfor ruster da en biltype stort sett på de same stedene? Burde vel være jamt rusten over alt da en gammel japsebil? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.