Gå til innhold

Respekt til de som kjører fra politiet....

Ranger emnet

mistercartman

Anbefalte innlegg

Har heller ingen medlidenhet her. Bare se på foreksempel det amerikanske politiet der de spinner gjennom tettbebygde strøk i X antall km/t og setter 100vis av uskyldige liv i far pga at noen ikke stopper i kontroll! Greit at politiet har trening i å kjøre fort etc men det har ikke den personen de jager. Hvis du får panikk og stikker hjelper det hvertfall ikke at noen cowboyer legger seg på hjul. Og som nevnt tidligere her HVA OM DET KOM EN SKOLEKLASSE? greit at klassen hører og ser sirener og blålys på politibilen men den bilen som faktisk runder svingen først er den som blir jaget og den bilen har hverken blinkende lys eller lyd og den blir ikke sett! Vil påstå at det finnes mange bedere sjåfører i landet her en politiet så de burde tenke seg om før de "ypper" til kappkjøring. Håper det var sjåføren som døde og ikke pasasjeren for dems del. Tenk å leve med at man har tatt livet av partneren sin. Kan ikke skylde på han som stakk av her da. Ingen som tvingte politiet til å følge etter! Og når de sier bilen er en kjenning av politiet hvorfor ikke bare la han stikke og dra hjem til han senere og hente han? Da hadde ingen av bilene trenkt å grisekjøre og sette andre sine liv i fare. Off detta ble mye men blir bare så sinna når jeg leste dette!!!

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener ansvaret er kollektivt. Ingen av partene er ene og alene ansvarlige for denne ulykken i mine øyne. Politiet forsøker bare å gjøre jobben sin. Si hva du vil om at de ikke skulle fulgt etter osv. Men jeg mener de som forsøker å stikke av bør stoppes.

Denne saken fikk meg til å huske den norske idioten som stakk av fra politiet i litt over 200km/t, og anmeldte politiet i etterkant for grisekjøring. Han mente det ikke var forsvarlig at politiet fulgte han i de hastighetene.

Det jeg ønsker å få fokus på er at dette aldri hadde skjedd dersom de idiotene ikke hadde forsøkt å stikke av. Politiet forsøker bare å gjøre jobben sin så godt de kan.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er han som stakk av som er dusten her! At politiet, i dette tilfellet, burde avslutta jakta før er det ingen tvil om. Dessvere...

Leser ganske ofte at politiet må avbryte bil-jakter p.g.a andres sikkerthet. Gjerne i tettbebyggelse o.l. Og da står den idioten som stakk av igjen som en helt i visse kretser.

Greit noen snuter er i overkant ivrige med maktbruken, det forsvarer jeg ikke. Men, det er nå en gang de som er satt til å styre lov og orden her i landet. Og de fleste er mennesker som deg og meg. Kjeltringer respekterer ikke hverken lov og orden, eller deg og meg.

Har du driti deg ut, så vær en mann og ta din straff! Ikke legg skylda på noen andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva i helvete skal man stikke fra polititet for? slippe bot? slippe fengsel? en desperat forbryter i full fart gjennom ett boligområde burdte bli skutt...man er jævlig ego og har lite vett i skallen hvis man prøver å stikke fra politiet...de prøver bare å gjøre den jobben de får betalt for å gjøre...(de som føler seg urettferdig behandlet av politiet har som regel gjort noe gæærnt men synes at politiet burdte la dem gå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mann ikke ser et tog så er mann ikke i stand til å kjøre bil... Langt mindre kjøre en poltibil!!

MEN.. hvis mann ikke stopper for å hjelpe noen som har vært utsatt for en ulykke så burde mann aldri hatt lappen i det hele tatt.. Politi eller ikke Politi.. De er også mennesker.. og hadde garrantert stoppet for å hjelpe om det var du som ikke hadde sett toget..

Det er vell en av de tinga mann kan miste lappen på livstid for her i Norge...

Ansvaret her mener jeg er delt..

Og jeg tror ikke akkurat at politimannen hadde vært veldig hissig på å arrestere han sånn med en gang. Hvis han hadde kommet tilbake for å hjelpe til..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at man prøver å stikke, men det er jo ikke kult når det ender på den måten.

Han er politi, men fortsatt et helt vanlig menneske med sikkert kone og barn.

enda ingen som har påpekt at du har misforstått innlegget, så jeg gjør det slik at du ikke får et HELT feil inntreykk av Øyvind H.

det var ironisk ment. Øyvind synes IKKE det er kult å stikke av fra politiet, og han synes IKKE det er kult at en politimann ble drept.

sorry at jeg ikke sendte den som en PM, men kanskje andre som også hadde misforstått innlegget skjønner når jeg skriver rett ut hva som var meningen?

utrolig trist det der. selv om det ikke synes på kommentarene her, veit jeg det er mange idioter som sitter og smiler bredt av denne hendelsen. jeg har i alle fall medlidenhet til tusen. dere som ikke har medlidenhet for denne personen i det hele tatt, dere må jo være for dødsstraff? politimannen som kjørte har ikke engang drept noen, og allikevel synes dere det var fortjent at han måtte bøte med livet? noe så sykt

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Candi-Kid!!! Er så mange som hater politiet her inne, men skjønner ikke hvorfor... Greit nok at det kan være noen som kanskje er kjepphøye, men i ni av ti tilfeller vil jeg påstå det er fordi dere (som synes "snut er ut"...:) ) er frekk med de eller har gjort noe dumt (som å burne utafor den lokale bensinstasjonen). Om man møter politiet med en hyggelig tone og er litt ydmyk så vil dere merke at de er nokså medgjørlig til tider. Og dessuten så vil det å skylde på politiet for høye bøter være det samme som å skylde på han som sitter i kassen på rema for å ha høye priser... Politiet vedtar ikke bøtesatsene, de bare håndhever dem på lik linje som kassereren håndhever prisene i sin butikk. Men det er vel gjerne litt "kult" å ikke like politiet.

Hva topic angår så er det utrolig trist at han politimannen døde og alle meningene om hva de burde ha gjort er veldig typiske. Nå gikk det skikkelig gale og da mener de fleste at politiet ikke burde fulgt etter skurkene. Om politiet ikke hadde fulgt etter skurkene og de hadde kjørt i toget så hadde folk ment at politiet burde kjørt etter og stoppet de for de var en fare for seg selv og andre... Som om vi ikke har nok dobbeltmoral i Norge allerede. Men det som virkelig kommer tydelig frem av denne tråden er at etterpåklokskapen er den eneste sikre vitenskapen!

Håper ingen blir fornærmet av dette og hvis så skulle skje så vet du at det er akkurat slike som deg jeg mener. Blir bare så irritert når jeg leser enkelte innlegg!

Tommy

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det ekleste politisamfunnet av alle må jo være det USA har, desverre.

Så selv på TV på et slikt Lege-program hvor det kom inn en fyr som var skutt i ansiktet av POLITIET fordi han prøvde å stikke av da de stoppet han.

Jeg mener, hallo, et sted går grensa???

Politiet kan ikke oppføre seg som APER!! Og det gjorde disse svenskene!!!

Husk at politiutdannelsen er en sløv utdannelse for "hvem som helst". Du behøver ikke å være smart for 5 øre for å bli en slik.

Derfor må det vurderes veldig nøye hvor stor makt disse amatørene skal ha.

Det er et lite stykke igjen til ett sånt samfunn her også (men vi har mer kriminalitet), men jeg liker det ikke når jeg leser om slikt som denne tråden.

Før syntes jeg det var riktig at norsk politi burde gå bevæpnet, slik at de kunne slå hardere ned på ulovligheter.

Men det synes jeg IKKE nå lenger. Nå er jeg glad polisen ikke har våpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider