Gå til innhold

BT og mangel på katalysator

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

ja, kjøp nå bare en billig race-kat fra ebay!

du får 2'er feil på bilen ved eukontroll ved manglende kat.

jeg har hørt om flere som har blitt sjekket på teknisk og blitt tatt.

 

da må du ut med kontrollavgift.

som er like mye som en kat fra ebay.

 

da kan du heller kjøpe en slik kat du kan skru av og lage et rør du kan skru inn.

evnt tømme kat'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ringte og hørte i dag.. FIKK GODKJENT UTEN!!! men måtte gjennom en test av ett slag, skal finne ut mer. Men når jeg skal opp og godkjenne med turbomotor.. Ser døm om det sitter kat der da? For verkstedet der jeg tar EU kontroll er såpass seriøse att bortplokka kat, sota ruter framme og kappa fjører ikke er noe stress...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte og hørte i dag.. FIKK GODKJENT UTEN!!! men måtte gjennom en test av ett slag, skal finne ut mer. Men når jeg skal opp og godkjenne med turbomotor.. Ser døm om det sitter kat der da? For verkstedet der jeg tar EU kontroll er såpass seriøse att bortplokka kat, sota ruter framme og kappa fjører ikke er noe stress...

 

Du må fremdeles klare avgasskravene. Og en halvslitt B230FT klarer ikke det uten kat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får gjemme kat'en på eksosen, late som du ikke har den..

så måler de og skriver det inn i vognkortet.

 

etterpå kan du fjerne den igjen :P

 

hahaha

 

alt det stresset istedenfor å betale noen hundre for en racekat fra usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får gjemme kat'en på eksosen, late som du ikke har den..

så måler de og skriver det inn i vognkortet.

 

etterpå kan du fjerne den igjen :P

 

hahaha

 

alt det stresset istedenfor å betale noen hundre for en racekat fra usa.

 

...eller bruke den som hører til FT motoren.

 

Burde uansett ikke være noe problem å stikke innom en hugger, og finne en passe stor kat som du kan sveise inn mens du er på BT. Så er jo selvfølgelig første prioritet når du kommer hjem og kappe den av, og ordne opp cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katalysatoren min på 740`en er gåen nå, og jeg spurte en jeg kjenner, han sa at han visste ikke hvor mye det vile bli kostenes å bytte ut den med en ny en, men han sa at han kunne kutte den ned med vinkelsliper banke ut innmaten og sveise den på igjen. og det jeg lurer på, kan man bli tatt for dette hvis man blir stoppet på teknisk. sjekker de utblåsning og utslipp da. har ikke penger til ny nå, men skal selfølgelig kjøpe en ny en når jeg må på Eu. men funker det å kjøre med den slik i 1 og et halvt år uten at de kan finne ut det når man blir stoppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre uten eller med "defekt" kat er vel ikke akkurat noen avskiltningsgrunn. Mangellapp er vel heller ordet.

 

Men tilbake til det tråden handler om: Monter katalysator enkelt å greit.Er det jeg som er helt på tur eller,kan ikke helt se problemet med det å montere katalysator før godkjenning av bilen så slipper man flere unødige tur til BT.

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg forstår deg rett kan du nå få godkjent bilen uten katalysator? Men du skal allikevel sette på en? Du skriver selv at "Jeg skal ikke ha ei jævla urne på bilen min, eventuellt blir det en tom en".

Hva med å godkjenne uten siden du mest sansynlig bare vil plukke den av etter godkjenningen?

Vil legge til at det er en grunn til at kat`en sitter der.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den skal jo gjøre om CO2 til H2O. men jeg har hørt noe slikt at på 740 var det 130 hester før på GL, men så minsket de kompresjonen og satte på kat eller noe slikt og da sank hestene til 116. stemmer dette. så hvis man da fjerner hele "urna" får man da mere hester vet ikke hvordan dette var på 240. eller er det bare jeg som tar helt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår