DaButcher Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 ja, kjøp nå bare en billig race-kat fra ebay! du får 2'er feil på bilen ved eukontroll ved manglende kat. jeg har hørt om flere som har blitt sjekket på teknisk og blitt tatt. da må du ut med kontrollavgift. som er like mye som en kat fra ebay. da kan du heller kjøpe en slik kat du kan skru av og lage et rør du kan skru inn. evnt tømme kat'en. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Ringte og hørte i dag.. FIKK GODKJENT UTEN!!! men måtte gjennom en test av ett slag, skal finne ut mer. Men når jeg skal opp og godkjenne med turbomotor.. Ser døm om det sitter kat der da? For verkstedet der jeg tar EU kontroll er såpass seriøse att bortplokka kat, sota ruter framme og kappa fjører ikke er noe stress... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 poenget er at om de godkjenner det, ber du om å få det inn i vognkortet!! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Ringte og hørte i dag.. FIKK GODKJENT UTEN!!! men måtte gjennom en test av ett slag, skal finne ut mer. Men når jeg skal opp og godkjenne med turbomotor.. Ser døm om det sitter kat der da? For verkstedet der jeg tar EU kontroll er såpass seriøse att bortplokka kat, sota ruter framme og kappa fjører ikke er noe stress... Du må fremdeles klare avgasskravene. Og en halvslitt B230FT klarer ikke det uten kat... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 du får gjemme kat'en på eksosen, late som du ikke har den.. så måler de og skriver det inn i vognkortet. etterpå kan du fjerne den igjen :P hahaha alt det stresset istedenfor å betale noen hundre for en racekat fra usa. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 du får gjemme kat'en på eksosen, late som du ikke har den..så måler de og skriver det inn i vognkortet. etterpå kan du fjerne den igjen :P hahaha alt det stresset istedenfor å betale noen hundre for en racekat fra usa. ...eller bruke den som hører til FT motoren. Burde uansett ikke være noe problem å stikke innom en hugger, og finne en passe stor kat som du kan sveise inn mens du er på BT. Så er jo selvfølgelig første prioritet når du kommer hjem og kappe den av, og ordne opp cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esh Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 katalysatoren min på 740`en er gåen nå, og jeg spurte en jeg kjenner, han sa at han visste ikke hvor mye det vile bli kostenes å bytte ut den med en ny en, men han sa at han kunne kutte den ned med vinkelsliper banke ut innmaten og sveise den på igjen. og det jeg lurer på, kan man bli tatt for dette hvis man blir stoppet på teknisk. sjekker de utblåsning og utslipp da. har ikke penger til ny nå, men skal selfølgelig kjøpe en ny en når jeg må på Eu. men funker det å kjøre med den slik i 1 og et halvt år uten at de kan finne ut det når man blir stoppa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 ja.. politiet er ikke synske heller.. men blir du først oppdaget er det avskiltingsgrunnlag og bot.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Å kjøre uten eller med "defekt" kat er vel ikke akkurat noen avskiltningsgrunn. Mangellapp er vel heller ordet. Men tilbake til det tråden handler om: Monter katalysator enkelt å greit.Er det jeg som er helt på tur eller,kan ikke helt se problemet med det å montere katalysator før godkjenning av bilen så slipper man flere unødige tur til BT. Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Har fått grina meg til en racingkat fra vangbo.. farsan fikk det vist grisebillig gjennom jobben. Så det blir noe en kat til slutt, men ikke noe standard skjit.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 hvorfor skal du godkjenne uti her a gutt... hehe... jeg har jo en "hvit 240gle" Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Jamen hvor mange mil har du kjørt a høløs??? med bofors vagnen.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 mer enn deg ;) Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Om jeg forstår deg rett kan du nå få godkjent bilen uten katalysator? Men du skal allikevel sette på en? Du skriver selv at "Jeg skal ikke ha ei jævla urne på bilen min, eventuellt blir det en tom en". Hva med å godkjenne uten siden du mest sansynlig bare vil plukke den av etter godkjenningen? Vil legge til at det er en grunn til at kat`en sitter der. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esh Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 ja den skal jo gjøre om CO2 til H2O. men jeg har hørt noe slikt at på 740 var det 130 hester før på GL, men så minsket de kompresjonen og satte på kat eller noe slikt og da sank hestene til 116. stemmer dette. så hvis man da fjerner hele "urna" får man da mere hester vet ikke hvordan dette var på 240. eller er det bare jeg som tar helt feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg