Gå til innhold

Mer effekt - Forsikring?

Ranger emnet

AC^

Anbefalte innlegg

Hva gjør en med forsikringa hvis en godkjenner en 240/740 med den maksimale effekta som volvo har godkjent i produktendringene sine?

Hva gjør dere som har lagt noen kroner i bilen med forsikringa egentlig? Kjører på vanlig kasko med mer effekt enn tillatt? Får vel ikke mer igjen for bilen enn det den er verdt iflg. listepris, men hvis en f eks har lagt 150.000 i bilen og du kræsjer eller at bilen brenner opp, hva får en igjen da? Hvis man kan dokumentere alle delene som sitter på bilen med bilder ect selvfølgelig...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tar en verdi vurdering av bilen din hos volvo etc, og går til forsiringsselskapet og dokumenterer dette, så får du det tilbake hvis du kræsjer etc... ja jeg har hørt og skal gjøre dette.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spørt om det var mulig å få en anna forsikring på bilen enn brann og tyveri eller kasko, men det var det vist nok ikke hos IF.. Åssen selskap har dere tegnet verdiforsikring på bilane? Men hvis en dokumenterer hva som har vært på bilen etter skade eller tyveri så dekkes det kansje ikke... Dokumenterer en det før, så blir sikkert forsikringspremien skyhøy...

Men noe av cluet er vel at en ikke må si at det er mer effekt enn orginalt, blir kansje problematisk iforhold til å godkjenne med 238 hk.. IF kan ikke gi noe veldig gode svar på detta her, derfor jeg spørr...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge motor bytte er godkjent av bt og det står i vognkortet så er det nok ikke no problem.. Du har jo ikke mer enn 220 hk vettu ;) hvis du skulle kræsje så har jo ikke forsikringa mulighet til å sjekke hvor mange hester du egentlig har.. å er jo bare å skru ned turbo trykket.. forsikringa går på motorvolumet tror jeg.. ikke hk..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Må jo ikke si at en har mer effekt enn 238 hk, legger fram bremsepapirer på 221 hk og jeg bude vel også si at det er en 2,4 liter? Men når man har kasko på bilen og hvis den f eks skulle brenne så er spørsmålet om en får igjen stempler, råder, kammer, turbo, wg osv... hvis en kan dokumentere dette med bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en gjør jo egentlig det, men en kan jo si at en kjører på det og det trykket på vei og det og det trykket på bane... Men en som jeg kjenner fikk faktisk igjen for kammer, råder, stempel, turbo osv... Men det er jo litt rart, da var det alldri snakk om noe effektforskjell. De var vel kansje ganske snille.

Jeg veit ikke helt, men sånn som det er rett etter boka så får en ikke igjen for mer enn bilen tror jeg?

Har egentlig de som behandler sånne saker noe peiling på hva noe av dette vil bety for effekten i motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en bil skal jo være godkjent hos Biltilsynet for at den i hele tatt skal være lov å ha på veien da. Gjør du et kukstykke som fører til etterforskning så kan du sitte i saksa da. Om du skaller hue i buret som ikke er godkjent hos BT og blir mongoloid? Hvordan blir det med f.eks personforsikringa da?

Så jeg mener at du bør ha alt/mest mulig av ombygginger godkjent hos BT, da har du hvertfall de å støtte deg på om det skulle skje noe kødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i ordentlig forsikring jeg som dekker det meste :D

Kr. 5000,- i året med en kjørelengde på 8000km.

Med den prisen bør det oxo dekke det meste! Omtrent dobbelt av hva jeg betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider