Gå til innhold

Mer effekt - Forsikring?

Ranger emnet

AC^

Anbefalte innlegg

Har spørt om det var mulig å få en anna forsikring på bilen enn brann og tyveri eller kasko, men det var det vist nok ikke hos IF.. Åssen selskap har dere tegnet verdiforsikring på bilane? Men hvis en dokumenterer hva som har vært på bilen etter skade eller tyveri så dekkes det kansje ikke... Dokumenterer en det før, så blir sikkert forsikringspremien skyhøy...

Men noe av cluet er vel at en ikke må si at det er mer effekt enn orginalt, blir kansje problematisk iforhold til å godkjenne med 238 hk.. IF kan ikke gi noe veldig gode svar på detta her, derfor jeg spørr...!

Må ha 2 oppsett for bilen: Et for bane og Et for vei !

F.eks strupe ned til 220hk på veien... Enkelte biltilsyn er snille når det kommer til den saken, andre ikke.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min er forsikret får ca 150000. med bilder å slik

betaler 9000kr i året med full bonus på mamma

Åssen fikk du det til?

Har du da helt vanlig kasko dekning, bare at du har bilder av bilen og at du har du taksert den? Da måtte det vel regnet ut en spessiell forsikringspremie på den forsikringa da? IF du bruker?

Er alt av bremser, motor, effekt, bur ect godkjent hos BT da?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dem da vite at du ikke bruker "Stage 2" på veien da? Biltilsynet vet hvor enkelt det er å regulere effekten i en turbomotor sa dem til meg en gang jeg snakka med dem.

-Aner ikke, Tommy Sjøberg eller hva han heter med den A4'en skrøyt værtfall av det... "Går så fint at, - ikkeno problem" sa en av crewet hans til meg da jeg var på gatebil...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig kasko eller delkasko-forsikring dekkes K U N bilens markedspris (med en liten endring +/- utifra vurdering km, god stand osv).

Disse verdiforsikringene på biler som nevnes over har jeg ikke hørt om før (bortsett fra på veteranbil).

Jeg jobber i forsikringsbransjen.

Hilsen cj

c¨,)

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har veit åssen en kan få forsikra en bil under bygging da?

Har snakka med IF og de krever at bilen er godkjent av BT før de vil forsikre den for mer enn markedsverdien, noe som blir litt vansklig i og med at den er under oppbygging....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må itilfelle være delkasko, men de ville ikke forsikre hvis den ikke var godkjent... Er jo ganske merkelig når bilen står uten skilt, skulle ikke tru at det var noen større rissiko å la en bil stå stille godkjent eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider