Gå til innhold

Hvordan støpe sammen plast og glassfiber?

Ranger emnet

Inge Pling

Anbefalte innlegg

når eg støypte på diffuser i glassfiber til ein plastfanger så pussa eg først med grovt papir. så bolta eg fast diffuseren i fangeren + at eg borra 10mm hull i plastfanger slik når eg plastra diffuseren fast så blei det lagt glassfiber på baksida av fangeren i tillegg. og støtta opp med nokre gjengestag enkelte plasser.

blei ein slags "smørbrød) glassfiber-plast-glassfiber

enkelte plasser så hadde eg bolter/skruer gjennom plastfangeren for å få fiberen til å festa seg.

dette funker fin viss du gjer det rett og nok glassfiber. bakfangeren min har fått masse juling og den henger forsatt isammen og har enda ikkje sprekt

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den beste måten og støpe sammen glassfiber og plast på? Er redd for at glassfiberen løsner lett fra plastikken..

fwiw.

Forsøk å finne ut hva slags plast det er først.

Er det Termo Plast Olefin (oljebasert) så fester så å si ingen ting.

Har deler laget av dette på en Firero jeg har. Hadde brudd i en slik del. Forsøkte ulike typer reperasjonsmateriale for plastfanger, glassfibersparkel, silikon. Måtte til slutt kjøpe et helt spesielt type tokomponent lim for å fikse bruddet.

Sjekk hva slags materiale det er først. Trist å legge massse penger i grunnarbeid og evnt. lakkering for å oppleve at ting sprekker opp etter 1-2 måneder.

Clumsy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epoxy er fint.

Men hefter seg ikke til glassfiber.

Hva er det du skal støpe sammen?

Må det være sterkt? ligger det i ro.

Hva trenger det å tåle.

Stort/lite?

Jeg har delt en framfanger på langs, og skal "senke" den nedre delen 10cm lenger ned. Fangeren er forholdsvis tynn, og løs i plasten, og tror derfor at glassfiberen og polyesteren lett vil sprekke / løsne fra underlaget ved vibrasjoner o.l

Har ingen mulighet til å skru eller poppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror derfor at glassfiberen og polyesteren lett vil sprekke / løsne fra underlaget ved vibrasjoner o.l

Det vil glassfiber gjør på plast nesten uansett.

Ja jeg forstår tanken din.

Men hvor har du kappet den.

Hvor er festeanordingen, må den delen du har kappet av "henge" fra toppen.

Hvor mye vekt ca. må henge.

1 bilde sier mer en 1000ord. Hadde hjulpet veldig om du kunne skaffe et bilde.

Eventuelt et bilde av bil med samme fanger som din, og hvor du har kappet den.

Nesten umulig å gi et fornuftig svar, uten bilde.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

finner du en god løsning på det nsr160 så skal jeg ta av meg hatten for deg ass....må kjøpe en først, men det er det verdt :P jeg tror jeg ville prøvd å lage delene slik man sveiser...hvis jeg har forstått riktig så skal du ha 10 cm glasfiber mellom delen du har kappet...hvis du gjør det og så forlenger den med si for eks 4 cm oppe og nede på "baksiden", altså når du setter det hele sammen så får du øverste plastdel, så 10cm glasfiber, så nedre del av plast, men bak plasten blir da et 4 cm glasfiber liggende...sprøyte inn silikon bak da tror jeg kanskje skulle funke...men et godt tips, tenkt på det før du kapper ;) for tror dette blir vanskelig å få festet sammen på langsikt:( du har ganske mye vibrasjon i støtfangere og hver eneste dump i veien vil gi press på skjøten...for ikke å glemme hvis du kjører borti noe...En ting jeg ville tenkt på var å eventuelt hadde prøvd var å bruke bygge skum bak..få holdt alt sammen på en måte og spraye litt og litt(husk at det vokser ganske godt så det må få flytte på seg nok uten å presse fangern utover).Byggeskum har sitti som f*********n på alt jeg har prøvd det på:P selv en bukse som for 2 år siden fikk det på seg har det enda :P

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggeskum har sitti som f*********n på alt jeg har prøvd det på:P selv en bukse som for 2 år siden fikk det på seg har det enda :P

Jeg og har en slik bukse :)

Men byggeskum har en lav brudd styrke. Vil hjelpe mot vibrasjoner.

Men om delen som blir laget ikke tåler disse vibrasjonene.

Kan du bare gi f.

sprøyte inn silikon bak da tror jeg kanskje skulle funke

Silikon er fy fy om en jobber med polyerster.

Kan ikke gi noen anbefalinger, for det blir så spesifisert på vær løsning.

Og form av fanger.

Personlig ville jeg ha forlenge toppen. Og modifiset festepunketet.

Slik den ble lavere. Hvis det hadde sett pent ut.

Da ville den vært like sterk som orginalen.

Gi meg et eksempel, skal jeg prøve å gi et fornuftig svar.

:driving

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider