Gå til innhold

Er det virkelig så billig på ebay?!

Ranger emnet

TomTei

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er ganske mange som ikke sender utenfor USA eller Canada.

Det er det selvsagt en løsning på. Mange firmaer, inkl norske, har som forretningsidè å leie ut postadresser i usa. Altså, du leier deg en egen postadresse i USA, får alt pikkpakket ditt fra ebay og alle andre amerikanske nettbutikker sendt dit, og så sender de alt til norge for deg. Enten med båt eller med fly. Fordelen med båt, er at en palle (f.eks en motor) ikke koster mer enn noen skarve hundrelapper.

Jeg har glemt hva det norske firmaet som drev med dette heter, men det er sikkert noen her som vet om det. Forøvrig finnes det mange amerikanske også, men jeg synes det er gunstig med et norsk firma da de fleste kundene vil være norske og det meste av varetransporten går til norge likevel.

Edit: Google er menneskets nye venn.

Her fant jeg linken til det norske firmaet jeg hadde i tankene:

http://www.magnum.no/default2.asp

Priser: http://www.magnum.no/info/magporto.asp

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, alltid en bakvei...:) Sinnsykt genialt det der da...:)

Men er det noen som vet om absolutt alle varer over 200 kr (eller hva tollgrensen er) faktisk må fortolles? Skal bestille noe greier fra Tyskland og samlet pris på pakkene (2 stk) inklusive frakt kommer på ca 7000. Må jeg da betale 25% toll for å få ut disse pakkene eller kan jeg være heldig å slippe unna? Isåfall, er det noen som kjenner noen lett bestikkelige tollere i bergens-området?? :D Neida, men surt å betale 1750 kr ekstra i toll.

Tommy

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant mer interessant:

http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92

Bor du nær Svenskegrensen, kan du handle på nettet for minst 15 ganger mer enn folk i resten av landet, uten å betale toll eller gebyrer.

DU HAR AKKURAT funnet et digitalkamera til halv pris i en tysk nettbutikk. Får du sendt det hjem, må du betale toll, moms og gebyrer. Grensen for tollfri import er på skarve 200 kroner. I tillegg til toll og moms, krever Posten i Norge heftige gebyrer for å gjøre jobben. Velger du å gjøre jobben selv, blir det mye tidkrevende papirarbeid. Å kjøre over kjølen er enklere og billigere. For innen EU er det ingen tollgrenser for varer som sendes mellom EU-landene.

Poste restante grensen

Får du sendt pakkene du bestiller på nettet til en adresse i Sverige, kan du reise over og hente dem tollfritt. Trikset er å ta i bruk en poste restante adresse. Det vil i praksis si at du bruker postkontoret som postkasse. Hos Postvesenet i Sverige er de hjelpsomheten selv.

- Du må få sendt pakken til et «postcenter». Et vanlig postkontor nytter ikke. Årjäng og Strømstad er de nærmeste grensebyene med postcenter, opplyser Postens informasjonstjeneste i Stockholm.

Alt du trenger å gjøre, er da å adressere forsendelsen til postkontoret i en av disse byene, noe du gjør ved å benytte følgende adresse:

Ditt navn POSTE RESTANTE Postcenter S-45201 Strømstad eller S-67201 Årjäng.

Fortsetter i linken.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg en vinge fra et firma som ikke sender til Norge. Så da testa jeg ut Magnum sin ordning. Tror den ligger i Oslo eller noe nå.

Men hvis vi ser på regnestykket blir det ikke så veeeldig billig:

Vinge 1000 ,-

Frakt fra selgeren til adressen min i USA: 650 ,-

Norsk moms (produktet pluss frakt fra senderen 25 % av 1650 = 412 ,-)

2062 kroner så langt.

Oppå der igjen kommer da altså frakt fra Magnum. Vet ikke helt hva det kommer seg på enda, men tiden vil vise :)

"How fast do you like it?!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er sant det... Lønningen kan fort ryke til i løpet av bare et par timer. :)

Men veldig gøy å få pakker. Blir liksom julaften ganske mange ganger på en måned. Pluss at man sparer penger. Skal ha fått i en frontleppe, en bakleppe og et par sideskjørt og kjøre på AST performance i Bergen for å høre an prisen. 10400 skulle han ha. Jeg sjekket litt rundt på nettet og kom i snakk med en tysker fra et eller annet firma og da får jeg det til rett under 7000 NOK ferdig levert på døren! Helt kingkong, men vil ikke bestille det rett før snøen melder sin ankomst.

Kjøpte også noen instrumentskiver gjennom birba.dk. Fikk ikke tak i de i Norge lenger, men sparte faktisk penger på det kontra om jeg skulle kjøpt de i Norge da de var tilsalgs her. Vil påstå at basillen er hyppig smittsom. :)

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becca : Hva vil det forresten si at Lanceren din er en Mirage? Trodde det bare var USA betegnelsen. Så etter noen lykter skjønner du og det er mulig å sitte på Mitsubishi Mirage lykter på min Mazda 323 med litt modding. Men trodde som sagt det bare var en USA betegnelse...

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider