Gå til innhold

Er det virkelig så billig på ebay?!

Ranger emnet

TomTei

Anbefalte innlegg

Hehe, alltid en bakvei...:) Sinnsykt genialt det der da...:)

Men er det noen som vet om absolutt alle varer over 200 kr (eller hva tollgrensen er) faktisk må fortolles? Skal bestille noe greier fra Tyskland og samlet pris på pakkene (2 stk) inklusive frakt kommer på ca 7000. Må jeg da betale 25% toll for å få ut disse pakkene eller kan jeg være heldig å slippe unna? Isåfall, er det noen som kjenner noen lett bestikkelige tollere i bergens-området?? :D Neida, men surt å betale 1750 kr ekstra i toll.

Tommy

Ja alle vare med en verdi over 200kr må en betale moms på.. en måte å unngå det på er å få avsenderen til å skrive en lavere sum på kvitteringen.. eller krysse den av som gave, men da vil tollerne gjerne stusse litt, å de kan gjør det vanskelig for deg..

Jeg har handlet for flere titalls tusen fra Ebay.com i år.. å jeg har absolutt ingen ting negativt å si om det..

Frakten vil gjerne bli litt høyere en det du er vant til, men alt i alt er det mye billigere å handle der fra..

bare på intercooleren sparte jeg nesten 3000kr på å handle på ebay(inkl. frakt og moms)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er ikke noe særlig dyrt! 99 USD for et par lykter er jo ekstremt billig. Eneste er at de ikke er E-merket, men det er jo bare å skifte lykter før en eventuell kontroll...:)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/97-01-MITSUBISHI-MIRAGE-2-HALO-HEADLIGHT-HEADLIGHTS-4Db_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33710QQitemZ8017262540QQrdZ1

Får de forresten med både svart og krommet innmat!

Tommy

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alle vare med en verdi over 200kr må en betale moms på.. en måte å unngå det på er å få avsenderen til å skrive en lavere sum på kvitteringen.. eller krysse den av som gave, men da vil tollerne gjerne stusse litt, å de kan gjør det vanskelig for deg..

Jeg har handlet for flere titalls tusen fra Ebay.com i år.. å jeg har absolutt ingen ting negativt å si om det..

Frakten vil gjerne bli litt høyere en det du er vant til, men alt i alt er det mye billigere å handle der fra..

bare på intercooleren sparte jeg nesten 3000kr på å handle på ebay(inkl. frakt og moms)..

Var litt kjedelig egentlig. En annen ting er jo å sende de til Sverige som nevnt tidligere i tråden, men siden jeg bor i Bergen går vinningen litt opp i spinningen... Men greit å vite om slike "kjekke tilleggsutgifter" før man tar seg råd å kjøpe noe.

Tommy

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, jeg har spart utrolige mengder med penger på eBay:

Blant annet:

4 stk Denso Iridium plugger: Pris pr stk i Norge ca. 230,- - pris eBay 4 stk m/frakt: 250,-

Ferodo DS bremseklosser: Pris pr. sett i Norge ca. 800,- - pris eBay m/frakt: 108,-

Apex senkesett: Pris pr. sett i Norge uvisst, pris eBay m/frakt: 700,-

Dunjakke. Pris i Norge 5995,-, pris eBay m/frakt: 780,-

....

pluss en MASSE andre saker og ting, som jeg normalt betaler ca. 1/6 av prisen for sammenlignet med her hjemme - selv med frakt inkludert. Absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en bilstereobutikk som selger gjennom Ebay i går:

http://stores.ebay.com/w-w-w-indoaudio-c-o-m_W0QQcolZ4QQdirZ1QQftidZ2QQtZkm

Sendte han en mail og spurte hvor mye frakt på en Alpine MRV-F450 forsterker ville komme på. Fikk svar etter et kvarter:

Airmail Fully insured, 4-7 days is $79.00 + $3.00 insurance USD.

We really appreciate your business,

John Hearn

Check out http://www.indoaudio.com for some more great products available.

M-F 9AM - 8PM PST

Saturday/Sunday - Closed

371 dollar, eller ca. 2500 kroner for en sånn forsterker er jo slett ikke ille. Bilstereosenteret tar 4200,- for den samme. Det er til og med 500 kroner billigere enn utsalgsprisen til Megabillig som alle skryter så fælt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider