Gå til innhold

MB w124 Diesel! Skal kjøpe meg, har noen spm.

Chosen

Anbefalte innlegg

Heisan..!

Har tenkt å kjøpe meg en MB med w124 karroseri. Vurderer diesel bil siden dette er mest lønnsomt for meg.

Så har noen spørsmål!

Prisen kan strekke seg opp til 40 000kr.

Har sett på en 200E Diesel, 1989 mod som har gått 220000 omtrent. Har litt smått ekstraustyr som takluke osv. Bilen ser bra ut, er EU godkjent nettop osv.. Den skal han ha 34000kr for. Eneste jeg som jeg synes er en stor bakdel, er at bilen bare har 75hk. Dette må jo gå som en bøtte møkk? Derfor vurderte jeg å se på en med litt mer ytelse, men vet ikke helt hva jeg kan få til den prisklassen.. Derfor vurdete jeg å og bygge om til turbodiesel, men vet ikke om dette er mulig med tanke på godkjenning? Og hvor mye jobb det evt. vil bli..

Bilen trenger ikke så sykt med hest, men 75hk på en så tung bil synes jeg blir for lite. Noen som har noen forslag på biler som kan være aktuelle?

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan..!

Har tenkt å kjøpe meg en MB med w124 karroseri. Vurderer diesel bil siden dette er mest lønnsomt for meg.

Så har noen spørsmål!

Prisen kan strekke seg opp til 40 000kr.

Har sett på en 200E Diesel, 1989 mod som har gått 220000 omtrent. Har litt smått ekstraustyr som takluke osv. Bilen ser bra ut, er EU godkjent nettop osv.. Den skal han ha 34000kr for. Eneste jeg som jeg synes er en stor bakdel, er at bilen bare har 75hk. Dette må jo gå som en bøtte møkk? Derfor vurderte jeg å se på en med litt mer ytelse, men vet ikke helt hva jeg kan få til den prisklassen.. Derfor vurdete jeg å og bygge om til turbodiesel, men vet ikke om dette er mulig med tanke på godkjenning? Og hvor mye jobb det evt. vil bli..

Bilen trenger ikke så sykt med hest, men 75hk på en så tung bil synes jeg blir for lite. Noen som har noen forslag på biler som kan være aktuelle?

Min kansje? Dog ikke w124

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=941296

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på bilen jeg snakket om! Den starter bra og alt.. Eneste jeg kan si noe spesielt på er at det er litt småantydning til rust ved blinklys, baklys osv. Er ikke noe ekstremt, men er antydning! Ellers var karroseriet bulkfritt :) Heh.. Er 34000 en bra pris for denne bilen?

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk jekkfester, vipp opp gummilister på dørene og inspiser godt rundt antennefestet og i overkant av støtfangere. Kan også forekomme noe rust på travers foran om bil ikke har blitt understellsbehandlet eller lignende jevnlig. sjelden noe store mengder rust om ikke bilen har blitt neglisjert.

Tror ikke 34000,- er upris. sjekk litt på nett på hva andre er annonsert til og trekk fra endel på de optimistiske prisene som alle legger ut.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider