Gå til innhold

Gardermoen til sommeren

Ranger emnet


RX-7

Anbefalte innlegg

det er ikke lov å kjøre der på egenhånd. når folk som Bjørn Vidar Pedersen gjør en sånn innsats for drag miljøet er det synd at vi skal komme ditt å ødlegge banen for så sinnsykt mange andre.

 

Bjørn Vidar når er det dugnad der opp i år??

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Marq_

hvis du har lyst til og prøve deg uten at alt for mange ukjente ser deg og du bor i nærheten sånn som meg så kan du jo dra dit når som helst da. bommen pleier og være open mener jeg og huske

 

Bommen pleier ikke være åpen, vi har satt opp ny lås flere ganger men disse blir klippt opp, bommen har blitt kjørt ned. I fjor hadde vi en utgiftspost på over 30 000,- bare pga. at noen hadde tatt burn-out ute på selve banen. 30 000,- utgjorde faktisk halve overskuddet i fjor, hvis vi kan kalle det et overskudd, da vi er en non-profit organisasjon hvor inntektene går tilbake til sporten. 2002 var et veldig godt år publikumsmessig, og det lille overskuddet gjør at vi fortsatt kan arrangere små løp som ofte har under 1000 tilskuere.

Gardermoen Raceway er nesten og regne som riksanlegget for dragracing i Norge og banen har i dag 6 Europarekorder (kun Santa Pod med sine 8 har flere) GR er den eneste EM-arrangøren som ikke har noen ansatte og enkelte jobber 500-1000 timer i året uten lønn for at team og tilskuere skal få oppleve et så bra arrangement som mulig.

Vi har nå skrevet en 10 års leieavtale, og det er også vi som har ansvar for videre-utleie til andre som vil bruke banen, men skal det fortsatt bli kjøring på GR er vi avhengig av at vi ikke "bruker opp" folk på unødvendige reparasjoner, og de eneste som kan hjelpe oss med det er dere, ved at dere ikke bruker banen selv om porten står oppe.

 

Bjørn Vidar Pedersen

NDRG/GR

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dugnad i helgen, men det blir nok flere dugnader i år. Anlegget trenger oppgradering og nå som vi vet vi har banen i 10 år er det bare for oss å sette i gang.

Jeg har fått en liste over hva som skal gjøres, og tidsfrister for når dette skal være utført, men datoer for andre dugnader må jeg nesten komme tilbake til.

 

Bjørn Vidar Pedersen

NDRG/GR

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

Det var dugnad i helgen, men det blir nok flere dugnader i år. Anlegget trenger oppgradering og nå som vi vet vi har banen i 10 år er det bare for oss å sette i gang.

Jeg har fått en liste over hva som skal gjøres, og tidsfrister for når dette skal være utført, men datoer for andre dugnader må jeg nesten komme tilbake til.

 

Bjørn Vidar Pedersen

NDRG/GR

 

Hvordan er det når det er dugnad?

Er det bare å komme for hvem som helst da?

Er det dugnader av og til hele sommern?

 

Hvordan er det med sånn klasse vert?

Det er det samme hvor gammel man er bare man kan komme når man må?

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

 

Hvordan er det når det er dugnad?

Er det bare å komme for hvem som helst da?

Er det dugnader av og til hele sommern?

 

Hvordan er det med sånn klasse vert?

Det er det samme hvor gammel man er bare man kan komme når man må?

 

Hvem som helst kan være med på dugnader, men vi trenger også folk i forbindelsene med løp, spesiellt til opprydding etter løpene. I år blir det flere dugnader siden det er så mange ting som må fikses, f.eks. brakkene til sekretariatet, railen må justeres, tribunene trenger en overhaling og vi har en del containere som trenger et strøk maling.

 

Vi har vel egentlig ikke satt noen aldersgrense for klasseverter, det går vel mer på oppførsel enn alder. En klassevert trenger ikke være på alle stevnene, på små stevner klarer ofte en vert å ta seg av ett par-tre klasser, men det er viktig at en klassevert som har meldt seg til et stevne møter opp og er tilgjengelig for de aktive.

 

Hvis du er interresert i og være klassevært kan du snakke med Ove Rønning på tlf. 917 44 391.

 

Bjørn Vidar Pedersen

NDRG/GR

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

 

Hvem som helst kan være med på dugnader, men vi trenger også folk i forbindelsene med løp, spesiellt til opprydding etter løpene. I år blir det flere dugnader siden det er så mange ting som må fikses, f.eks. brakkene til sekretariatet, railen må justeres, tribunene trenger en overhaling og vi har en del containere som trenger et strøk maling.

 

Vi har vel egentlig ikke satt noen aldersgrense for klasseverter, det går vel mer på oppførsel enn alder. En klassevert trenger ikke være på alle stevnene, på små stevner klarer ofte en vert å ta seg av ett par-tre klasser, men det er viktig at en klassevert som har meldt seg til et stevne møter opp og er tilgjengelig for de aktive.

 

Hvis du er interresert i og være klassevært kan du snakke med Ove Rønning på tlf. 917 44 391.

 

Bjørn Vidar Pedersen

NDRG/GR

Er interesert men får bare vente en mnd eller 2 til jeg får lappen på lett sykkel:)

 

Da skal jeg ringe å høre:)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

 

Da kan du jo til og med ta lisens og kjøre junior dragbike med sykkelen :)

 

Bjørn Vidar Pedersen

NDRG/GR

Det hadde vert kult:)

 

Men så litt på det klassene på nettsia men finner ikke noe sted det står om det er lov med trimming på standard sykkel?

 

Er det rene 125,250,400 osv klasser da?

 

Det er egne klasser for gateregistrertesykler og dragbikes?:)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Det hadde vert kult:)

 

Men så litt på det klassene på nettsia men finner ikke noe sted det står om det er lov med trimming på standard sykkel?

 

Er det rene 125,250,400 osv klasser da?

 

Det er egne klasser for gateregistrertesykler og dragbikes?:)

 

Det er egne klasser, basert på tid, som 9.60 eller 10.40 break-out eller Pro-klassene som er spesialsykler med inntil 900-1000 hester, men det jobbes med Junior Bikes og der vil det bli blanding i en klasse. I det forslaget som er lagt frem kan de fra 15-18 år kjøre inntil 250 ccm, men man kan ikke kjøre fortere enn 12.90 på kvartmila, og det er fort. Om forslaget går i gjennom gjenstår å se, men vi får håpe det beste.

 

Bjørn Vidar Pedersen

NDRG/GR

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår