Gå til innhold

Volvo 240 T4R: Volvo 240 2.3 8v Turbo

Ranger emnet

Volvo 240 T4R

Anbefalte innlegg

• Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det grenrøret ditt får du aldrig på plass når det står slik.

er du sikker på det?

jeg vet de første ssautochrome ikke passet, med mindre man kappet og sveiste litt, evnt snudde, som du sier.

men, angivelig har de fått fikset på det..

det lages i hongkong elns.. husker ikke hvor det er.

det er altså ikke ssautochrome som produserer, men de kjøper opp store partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på det?

jeg vet de første ssautochrome ikke passet, med mindre man kappet og sveiste litt, evnt snudde, som du sier.

men, angivelig har de fått fikset på det..

det lages i hongkong elns.. husker ikke hvor det er.

det er altså ikke ssautochrome som produserer, men de kjøper opp store partier.

Etter det jeg har hørt(flere som selger disse i området) så var endringen at flensen ble snudd slik at man får turboen høyt oppe langt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, stagene er enkle å feste..

jeg måtte modde mine lower tie bars, pga. jeg har jo 960 3.0 motoren i 242'en.. så bunnpannen er så bred, at jeg måtte borre nye hull i de stagene, samt montere i de hovedhullene til bærebru, med noen svære skiver på oppsiden.

men, sant.. det var rimelig enkelt.. så lenge du ikke har ti tommeltotter.

det er visst noen som må borre i bærebru innfestningen, men jeg hadde hull, bare jeg fikk ikke benyttet meg av dem. :p

tn_sam_side.jpgtn_sam_clearance.jpg

du ser jo hvor lite klarering jeg har, selv etter mod!!

uten anti-vridningsstag på motoren, hadde jeg ikke turt å montere de, ved fare for kollisjon mellom bunnpanne og lower tie bars (stag bærebru).

hvis man har tilgang til ei Presse, så er det jo ingen sak å lage slike stag selv.. bare ta et grovt rør å presse det flatt i begge ender å borre hull..

*volvo 240 glt 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider