Gå til innhold

Volvo 240 T4R: Volvo 240 2.3 8v Turbo

Ranger emnet


Volvo 240 T4R

Anbefalte innlegg

Takker. Ringte på panhard stag hos lysaker i dag men de var utsolgt. Skulle ringe igjen utpå nyåret. Så når jeg får det er jeg ferdi med understellet. Må få skrudd isammen motoren så er det bare felger igjen og da er det rett til biltilsynet!:P

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser desverre ikke helt sånn ut nå. Nei spurte ikke, men sto at det kostet 790,- +mva.

Får OMP justerbart fjærbeinstag når jeg reiser opp til hammerfest på jobb så tenkte jeg skulle bestille de som går til fjærbeinet til torpedoveggen. De kostet 480,- +mva. Så har jeg stagene i motorrommet.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser desverre ikke helt sånn ut nå. Nei spurte ikke, men sto at det kostet 790,- +mva.

Får OMP justerbart fjærbeinstag når jeg reiser opp til hammerfest på jobb så tenkte jeg skulle bestille de som går til fjærbeinet til torpedoveggen. De kostet 480,- +mva. Så har jeg stagene i motorrommet.

hør med volvo hva de stagene koster..

tror volvo skaffer dem nye, for ca. samme prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du lakkert manifoilen? så veldig fin ut..

ellers, om du kjøper omp hjulhustårnstag, kan du jo samtidig investere i "stag bærebru" (lower tie bars).

da kommer du sikkert totalt på ca. 1500kr hos http://www.pedersens-racing.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den har jeg faktisk ikke gjort noe med:P Har en svenske som skal kjøpe staget til meg hos KG Trimning i sverige, så jeg får det når jeg reiser opp til Hammerfest på jobb. Hos KG koster staget meg 650,- Er det mye arbeid me de stagene du snakker om?

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, stagene er enkle å feste..

jeg måtte modde mine lower tie bars, pga. jeg har jo 960 3.0 motoren i 242'en.. så bunnpannen er så bred, at jeg måtte borre nye hull i de stagene, samt montere i de hovedhullene til bærebru, med noen svære skiver på oppsiden.

 

men, sant.. det var rimelig enkelt.. så lenge du ikke har ti tommeltotter.

det er visst noen som må borre i bærebru innfestningen, men jeg hadde hull, bare jeg fikk ikke benyttet meg av dem. :p

 

tn_sam_side.jpgtn_sam_clearance.jpg

 

du ser jo hvor lite klarering jeg har, selv etter mod!!

uten anti-vridningsstag på motoren, hadde jeg ikke turt å montere de, ved fare for kollisjon mellom bunnpanne og lower tie bars (stag bærebru).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kom hjem ifra Hammerfest i går så jeg begynte å jobbe litt me bilen. Har vert å fått tak i ny bremsekraftforsterker (store typen), ny radiator (den store typen, er litt slitt men får se om det lar seg ordne) og fordeler.

HPIM1388.jpg

Får svinghjul, ledningsnett, clutch hus, bakaksling m/eletrisk speedo og diverse de neste dagene.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår