Gå til innhold

vil denne lønne seg å rette opp?

Ranger emnet

henning_dt85

Anbefalte innlegg

henta delene fra veng i dag

Brukte en sløv drittjekk jeg fant i boden hjemme til å jekke opp bilen på høyresiden ( den fra 77-golfen), og den klarte å bøye kanalkanten :( noen som har tips til oppretting av det?

Ellers så må jo drivknute byttes ( slår i høyrehjulet når jeg svinger, mulig løse hjulbolter og, men ting er ikke som de skal)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

henta delene fra veng i dag, men fikk ikke tak i riktig vange. Noen som har et delenummer på den vangen som er mellom innerskjermen og frontplata?

det jeg egentlig mangler av deler nå er festejern til framfangeren og den vangen, så er karosseriet helt igjen. Brukte en sløv drittjekk jeg fant i boden hjemme til å jekke opp bilen på høyresiden ( den fra 77-golfen), og den klarte å bøye kanalkanten :( noen som har tips til oppretting av det?

Ellers så må jo drivknute byttes ( slår i høyrehjulet når jeg svinger) og giret fikses, den går i 3.gir istedet for 1.gir. Giret ordner seg kanskje når alt er på plass igjen. Blir bare mer og mer jobb dette, hehe.....

SAVNER DEG GOLFEN MIN :)

Dersom du mener vangen på innsiden av frontplata så er den mulig å kjøpe som komplett del (inkl. frontplate).

Denne har delenummer (Klokkerholm):

Komplett front (frontplate, radiatorvegg og vange): 9520201

Frontplate med vange: 9520223

Sistnevnte koster rundt 700kr hos din lokale Mekonom, dersom du viser fram gyldig medlemskort i VACN.

Begge disse har dessverre tauekrok, men det skal jo 78-modellen din ha originalt uansett.

Avstiveren på kanalen rettes ved forsiktig bruk av en vannpumpetang eller sveisetang/spenntang. Vi får håpe at det ikke er for mye kjeks der. Det vil du i så fall høre......;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du mener vangen på innsiden av frontplata så er den mulig å kjøpe som komplett del (inkl. frontplate).

Denne har delenummer (Klokkerholm):

Komplett front (frontplate, radiatorvegg og vange): 9520201

Frontplate med vange: 9520223

Sistnevnte koster rundt 700kr hos din lokale Mekonom, dersom du viser fram gyldig medlemskort i VACN.

Begge disse har dessverre tauekrok, men det skal jo 78-modellen din ha originalt uansett.

Avstiveren på kanalen rettes ved forsiktig bruk av en vannpumpetang eller sveisetang/spenntang. Vi får håpe at det ikke er for mye kjeks der. Det vil du i så fall høre......;).

takker for tipset. Kanal er byttet og gulv og innerkanal er lappet så de kiloene med kjeks som var der er vekk... ;). Ja den hadde jo tauekrok, og jeg gidder ikke å sette inn den rustne bøyla i den nye fangeren.

Synes jo det er merkelig at det ikke går an å kjøpe en vange løs?

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var bilen henta i dag og sendt til Lillestrøm. Jobben oppretteren skal gjøre med denne er å dra ut og bytte deler av høyre innerskjerm, lappe litt rust i venstre innerskjerm ( helt foran ved frontplate og litt på f.skjermfeste bak), skifte torpedoplate, frontplate, justere gir, muligens skifte drivknute på høyre side ettersom han kanskje må av med forstilling eller ut med motor. Noen som følger med her fortsatt forresten? har noen det på ønskelista i første tråden er det bare å sende en pm! :D

Godt nytt år forresten ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

tja, den er jo kjørt opp til lillestrøm da, men oppretteren har ikke kommet langt med den, litt demontering tror jeg. Vi venter bare på svensken som skal kappe ut innerskjerm og vange til meg, så kan vi begynne ( hvis noen andre har en delebil på østlandet så kapper jeg gjerne av den). Har jo også tynt med penger nå, venter på arv fra min avdøde bestemor, som faktisk hadde en slik bil for mange, mange år siden.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt med huggere om du kan få lov og kappe litt?

Henta meg litt gulv på huggeren her i nærområdet (som seff ikke var nok :knob: ),

På den golfen jeg henta gulv fra hadde noen tatt vangen/innerskjerm av.

Men han huggeren kapper værtfall ut.

Tandberg's Bildeler AS

Telefon: 33 11 70 60

Besøksadresse:

Stubberød, 3271 Larvik

Litt langt og dra kansje? Men hva gjør man ikke for en gammel golf :)

(x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt)

(o) Vw Vento 94mod

(o) Vw Caravelle 1,6d 89mod

(o) Vw Boble 1200 64mod

(x) Vw Boble 1300 66mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, var ikke dumt det, men har alltid hatt en følelse at man ikke fikk lov ( ettersom man kan skjære seg. Etter litt nøyere ettertanke, det gir høggerne blaffen i,hehe:D). Da spør jeg her oppe i morgen om jeg får lov :) Farmor bor jo i larvik, kan jo ta det i forbindelse med at jeg besøker henne.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da har jeg vært hos høggern, som var veldig positiv til at jeg kunne kappe ut innerskjerm på en av bilene hans. Måtte bare ta med meg en bajonettsag og en skjøteledning, og såklart penger :). Eller om noen her har en delebil, den bilen jeg skulle ta innerskjerm fra står litt trangt og nederst på tomta....får se til uka...:)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider