Gå til innhold

Girkassetrøbbel på '03 mod

Ranger emnet

M4rTiN

Anbefalte innlegg

Heisann.

Her i familien har vi en '03 Vectra som har gått ca 160.000.

Her om dagen måtte den inn på verksted for 4. (?) gang pga girkassa. Etter hva jeg har forstått er det bare 2. og 5. gir som funker (vi har automat). Og det er vel nesten helt klart at det er noe galt med det elektriske.

Ifølge Opel Norge er vi de eneste i verden som har dette problemet. Derfor lurer jeg på om det er noen andre som har vært borti noe av det samme.

De vurderer nå å bytte hele kassa, da de bare har byttet enkelte deler i den tidligere.

Problemet har også skjedd med tidligere eier.

Da har jeg snakket med min far, og fått vite helt eksakt hva som skjer.

Bilen går rett i "kjør hjem-modus". Og det er såvidt den klarer å komme seg opp bakker. Med en gang man møter motbakker mister den all kraft. Akkurat som å kjøre orginal moped.

Det er også byttet girkasse i den alle gangene. Ikke slik jeg nevnte først.

Dette er også den første av den nye typen. Den har altså et tidlig serienr. Ingen med høyere serienr her i byen har vært borti det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, samme problemet hadde faren til en kompis av meg, ikke helt så ille som du beskriver men ganske ille. Han Strax bilen fikk oppoverbakke og holdt mere enn 65 km/h begynte bilen og rykke og miste kraft. Kjørte han under 65 gikk alt fint i oppoverbakker. På sletter uten belastning var bilen helt normal i oppførsel. Merkelige greier, han fikk bytta kassa av Opel i Tromsø.

Honda Integra Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...