Gå til innhold

Forskring på Golf 4 GTI?

Ranger emnet

VentoPower

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Folkens!

Ser at de fleste her driver med "tantetegning" - dvs setter bilforsikringen på noen annen enn dere selv. Det er en veldig dum løsning!

1) Dere sparer overhodet ingen bonus selv. Når dere en gang i fremtiden skal ha en bilforsikring på dere selv blir det SVINEDYRT - særlig når dere da kanskje skaffer dere en dyrere bil.

2) Hvis det ved en skade viser seg at du er hovedbruker og selskapet er "lurt" ved at det bevisst oppgis far eller lign som bruker av bilen, kan man risikere avkortning eller bortfall av erstatning. Dette kan selskapet gjøre med lov i hånd!

(- Selv om det ikke skjer så ofte...)

Moralen er : Start så TIDLIG SOM MULIG å forsikre en bil på deg selv...

"Tantetegning" gjør bare at du utsetter et problem som bare blir større!!!

(Jeg jobber i forsikringsbransjen)

Hilsen cj

c¨,)

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du jobber i forsikringsbransjen. BOMBE :P Reklamen skriver seg nesten selv :) Men uansett, man sparer noe på det pga. alder

Ja, det er en side av saken.

Men på en annen side skal man somregel ha en større og vassere bil når man blir eldre. Og DA teller det mer å ha 50 - 60 % bonus, enn å bare innkassere 7% rabatten for at man er over 25 år...det blir jo en dråpe i havet i forskjell.

For min del har jeg spart bonus ved å ha en eldre og billig bil. Skal sannsynlighvis ha noe vassere til sommeren og dermed blir det mulig med oppspart bonus. :driving

Poenget er at forsikring av feks en golf fra sen 80 - eller tidlig 90 tallet med 20 startbonus og ansvar /delkasko koster litt , men ikke skjorta.

MEN en Audi A4 av nyere årgang med 20% selv om man er over 25 - koster skjorta, buksa, hatten og ene sokken.... uhhmmwhat?

Hilsen cj

c¨,)

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg startet med å registrere på meg fra første stund. Da hadde jeg bare en jetta så da hadde jeg ikke kasko. Derfor ble det ikke så dyrt! Og jeg har nå allerede 70% bonus og jeg er 22år. Så nå når jeg skal ha kasko så blir det nesten like billig som om jeg skulle hatt den på faren min.

Enig med cj2002

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en side av saken.

Men på en annen side skal man somregel ha en større og vassere bil når man blir eldre. Og DA teller det mer å ha 50 - 60 % bonus, enn å bare innkassere 7% rabatten for at man er over 25 år...det blir jo en dråpe i havet i forskjell.

For min del har jeg spart bonus ved å ha en eldre og billig bil. Skal sannsynlighvis ha noe vassere til sommeren og dermed blir det mulig med oppspart bonus. :driving

Poenget er at forsikring av feks en golf fra sen 80 - eller tidlig 90 tallet med 20 startbonus og ansvar /delkasko koster litt , men ikke skjorta.

MEN en Audi A4 av nyere årgang med 20% selv om man er over 25 - koster skjorta, buksa, hatten og ene sokken.... uhhmmwhat?

Er enig med deg jeg. Men disse tipsa passer ikke for oss som har nyere biler.

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg jeg. Men disse tipsa passer ikke for oss som har nyere biler.

Nei men en gang må man jo bygge seg opp bonus alikevel.

Nei hvis du begynner med en sånn bil så er det jo dyrt, men er jo ikke så mange som har golf4 eller noe i den duren som første bilen!

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg er 18 år. har 20%bonus å har en 2002 mod golf gti forsikret på meg selv med full kasko å 16 000 i kjørelengde. det betaler jeg 11 000 for. synes ikke det er så ille når bilen står på meg. :driving

2001 audi S3 260 hk

2007 Golf V GT 170 hk *solgt*

2002 Golf Gti benket til 235 hk *solgt*

1984 Nissan Cherry 1,3 :thumb *solgt

1999 mod Golf tdi 110 hk Highline *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg er 18 år. har 20%bonus å har en 2002 mod golf gti forsikret på meg selv med full kasko å 16 000 i kjørelengde. det betaler jeg 11 000 for. synes ikke det er så ille når bilen står på meg. :driving

Nei, men du bor jo på landet !!!!!!! :boxing

Ta med deg bilen og flytt til Oslo så tipper jeg prisen dobler seg!!!

Prisen på min bilforsikring gikk ned med mer 20% når jeg flyttet fra Oslo til Bærum. (OG DET ER CA 20 km!)

Hilsen cj

c¨,)

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

Lenke til kommentar
Del på andre sider