Gå til innhold

Kvinnfolket har kræsja CTR'en min, trenger hjelp!

n0stra

Anbefalte innlegg

Min nighthawk black EP3R 03 modell ble idag kjørt inn i tilhengerfestet til en bil forann. Leppe og frontfanger er trøkka inn skikkelig på venstre side sett forfra, det har kommet en glippe mellom panseret og venstre skjerm, ser ut som skjermen har bøyd seg utover og blitt dytta bakover som også fører til at jeg ikke tørr å åpne passasjerdøren. Da jeg prøvde så jeg at skjermen lå over og ga motstand. Trur ikke panseret er skada, ingen umiddelbar fare for radiatorskade heller ser det ut som i og med at det ikke er no endring i temperaturen under kjøring. Har kommet en sprekk i lykta fra toppen og ca midt i under glasset, mest sannsynlig pga trykket da alt ble dytta innover. Kjøremessig virker den helt ok bortsett fra litt "annerledes" lyd, men dette kan jo forsåvidt stamme fra det ekstre "luftinntaket" jeg har fått.

Oppdaget også at det ikke kommer ut vindusspylerveske hverken forann eller bak. Hastigheten i kollisjonen var ikke stor, ingen airbags løst ut osv.

Dama er under 24 og egenandelen på forsikringa mi vil derfor bli på rundt 12 000! Ingen synlig skade på kuken som bråstoppa da han sku akselere inn på E6.

Hva bør jeg gjøre her? Jeg vil ha det skikkelig gjort, minimalt verditap og ikke noe synlig i ettertid.

Bør jeg:

- få fixa/skifta leppe, front og rettet opp skjermen om mulig på honda verksted?

- det samma men hos anna verksted?

- kjøpe delene i usa f.ex?

- kjøpe mugen eller noe annet istedet for OEM CTR?

- kan jeg få retta opp skjermen (er ikke mye som er "bøyd" ser det ut som) eller må den byttes ut?

- autorisert vs annet?

- kan jeg kjøre med lykten slik den er eller må jeg bytte den, isåfall vurderer jeg å bytte til de nye xenon lyktene

Og hva i helvette blir detta å koste meg/henne? Hva annet bør jeg få sjekka, hvilke feller bør jeg unngå når jeg skal finne ut løsninger og muligheter. Jeg har aldri hatt bil før denna og har null peil. Har heller ikke noe særlig med bonus pga at jeg kjøpte denna for nesten 300k i slutten av juli. *banne*

Kan jeg forvente mye verditap på kjerra pga noe slikt?

Detta er så jævli typisk min flaks :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt dette da.. :(

Delene må vel skiftes ut, så du får lete litt etter grommere deler som du kanskje har hatt lyst å sette på i ettertid. Så får du benytte sjangsen til å sette det på nå. Fra USA får du vel tak i mye billige ting, så det kan være en ide og prøve å leite litt før du bare setter den inn på et verksted og sier 'fiks'.

Lykke Til :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Min nighthawk black EP3R 03 modell ble idag kjørt inn i tilhengerfestet til en bil forann. Leppe og frontfanger er trøkka inn skikkelig på venstre side sett forfra, det har kommet en glippe mellom panseret og venstre skjerm, ser ut som skjermen har bøyd seg utover og blitt dytta bakover som også fører til at jeg ikke tørr å åpne passasjerdøren. Da jeg prøvde så jeg at skjermen lå over og ga motstand. Trur ikke panseret er skada, ingen umiddelbar fare for radiatorskade heller ser det ut som i og med at det ikke er no endring i temperaturen under kjøring. Har kommet en sprekk i lykta fra toppen og ca midt i under glasset, mest sannsynlig pga trykket da alt ble dytta innover. Kjøremessig virker den helt ok bortsett fra litt "annerledes" lyd, men dette kan jo forsåvidt stamme fra det ekstre "luftinntaket" jeg har fått.

Oppdaget også at det ikke kommer ut vindusspylerveske hverken forann eller bak. Hastigheten i kollisjonen var ikke stor, ingen airbags løst ut osv.

Dama er under 24 og egenandelen på forsikringa mi vil derfor bli på rundt 12 000! Ingen synlig skade på kuken som bråstoppa da han sku akselere inn på E6.

Hva bør jeg gjøre her? Jeg vil ha det skikkelig gjort, minimalt verditap og ikke noe synlig i ettertid.

Bør jeg:

- få fixa/skifta leppe, front og rettet opp skjermen om mulig på honda verksted?

- det samma men hos anna verksted?

- kjøpe delene i usa f.ex?

- kjøpe mugen eller noe annet istedet for OEM CTR?

- kan jeg få retta opp skjermen (er ikke mye som er "bøyd" ser det ut som) eller må den byttes ut?

- autorisert vs annet?

- kan jeg kjøre med lykten slik den er eller må jeg bytte den, isåfall vurderer jeg å bytte til de nye xenon lyktene

Og hva i helvette blir detta å koste meg/henne? Hva annet bør jeg få sjekka, hvilke feller bør jeg unngå når jeg skal finne ut løsninger og muligheter. Jeg har aldri hatt bil før denna og har null peil. Har heller ikke noe særlig med bonus pga at jeg kjøpte denna for nesten 300k i slutten av juli. *banne*

Kan jeg forvente mye verditap på kjerra pga noe slikt?

Detta er så jævli typisk min flaks :(

Stusselig å høre ! Aldri kult når sånt skjer.. Bare ikke kjeft dama di huden full.. Hehe.. Ang. skjermen din, så kan det hende at den bare har blitt flyttet litt bakover som følge av presset fra fanger'n.. Kan hende at det går ann å ta av fanger'n og løsne skruene på skjermen og se om den gir etter.. Det holdt ihvertfall for meg en gang..

Lykta di går jo ann å kjøres med, men blir fort kondens og dritt når den er sprekt og det er vinter.. Er ikke sikkert at onkel blå liker det og Biltilsynet liker det ihvertfall IKKE hvis du blir stoppet i en tenkinsk kontroll..

Ang. spylerveska di.. Hvis ikke jeg tror helt feil, så sitter vel spylervesketanken på samme side som hengerfestet traff ? Mest sannsynlig så er det nok bare slangen som har hoppet av, eller i verste fall så har den sprekt..

Håper det hjalp litt med info..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider