Gå til innhold

Opel Vectra turboprosjekt

Ranger emnet

SphinX

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne legge ut litt info om mitt turboprosjekt!

Bilen var i utgangspunktet en Opel Vectra 2.0i 8v CD.

Fant fort ut at dette ble for tamt og dødt!

Så jeg gikk til innskjøp av en Vectra 2.0T delebil i fra utlandet :)

Vi er i full gang med prosjektet nå (desverre ikke fått tatt noe bilder).

Motoren er ute av min vectra og også av delebilen. Så har monteringen av motoren igjen (ledningsnettet osv), samt bytting av interiør.

Når motoren er på plass, skal jeg etter planen sette inn EDS PHASE3+ chip og EDS intercooler(gir ca 316hk/475nM) og kanskje etterhvert større turbo (da nærmer vi oss vell 350hk tenker jeg)

Var også så heldig at jeg fikk tak i 4bolts bremseskiver (Vectra Turbo er 5bolts) så jeg slipper å selge de nydelige felgene mine som jeg aldri husker navnet på damndamn

Skal få tatt noen bilder så fort så jeg kan!!

Ellers så har bilen komplett sett med gule justerbare konidempere, bilen i seg selv er senket ca 40mm, har også stabstang framme.. stabstangen kombinert med koni demperene gjør at den henger noe så inni helvete på veien :D

Her har jeg noen gamle bilder med de gamle felgene og diverse andre detaljer som mangler/er vekke:

vectra1.jpg

vectra4.jpg

vectra.jpg

Gamle bilder!

Etter disse bildene har det blitt ett par forandringer:

"Scoop'a" på panseret er vekke nå, Øyelokka er lakkert i bilens farge, nye 17x8.5 felger og nå som sagt snart ny motor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vectra turbo er moro greier ja.. Var farlig nær å kjøpe meg en sånn en gang. Men Drivverket er jo rett og slett fantastisk teit, rett og slett. Men med permanent framhjulsdrift blir det vel bra:) Moro lyd med effektanlegg!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår