Gå til innhold

Hvem hva hvor angående kompressor?

Ranger emnet


Kong-Erik J

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ordne "litt" mere power i Audien min og siden det blir SYKT dyrt å montere på turbo tenkte jeg at jeg skulle ordne en kompressor istedet. Kjører da en 4,2 liter V8 og har ringt ca15-20 forskjellige firmaer i norge og sverige. Hvert sted får jeg beskjed om SORRY KAN IKKE HJELPE DEG eller DESVERE VI HAR INGEN TING SOM PASSER! Har til og med ringt forskjellige BMW folk pga 545 motoren dems som har kompressor som også er V8 og ca lik i volum men samme svar! Det må da for faen finne ett eller annet firma/folk/person i dette landet som har litt greie på kompressor teknik som kan smelle dette på for meg? Noen her som kan hjelpe eller noen her som kan fortelle meg eventuelt hvem som kan hjelpe?

Når jeg skriver smeller på skjønner jeg selvfølgelig at dette ikke er gjort på 5 minutter og koster penger å få det gjort så jeg er ikke ute etter å få noe gratis her bare så det er sakt!

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enem i sverige selger Lysholm kompressore. De hjelper deg nok gladelig. Dem kjører vel motoren din i benk, og sliper opp nye kammer til deg slik at den går ypperlig. (kam er deres spesialitet)

 

http://www.enem.se

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være noe værre å få montert kompressor enn turbo på motoren din - bortsett fra at kompressor tar mere plass enn turbo. Men bare så det er sagt, jeg tror ikke du kommer så veldig mye billigere ut av det. Selve kompressoren er DYR, du bør ha intercooler, og du må få spesialdreid reimhjul som passer.

Jeg har en liten en til salgs, Eaton, men den passer best til motorer rundt 2 liter. Denne koster ca. 20.000,- ny.

Hør med Engelund racing, eller evt. Mobeck. Disse lager det meste selv, og kan fabrikere det som trengs for å få det til å passe. Men jeg tviler på at det blir noe billig.

Hva med å få tak i en brukt kompressor fra en BMW 545 og bruke den som utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med ESS Tuning?

De driver vel hovedsaklig med BMW og Mercedes men de burde kunne hjelpe deg.

http://www.esstuning.com/

ESS bare lo av meg når jeg ringte å sa det var en jobb de abselutt ikke ville ha noe med å gjøre:(

Skal sjekke det firmaet i sverige

Problemet med turbo er at det er ikke plass. Hvis jeg skulle montere det må jeg senke motoren og kappe bort omtrent halve torpedoveggen og TS skulle ha ett sted rundt 200 000 for å utføre jobben! Fordelen med en kompressor er at alt sitter på inn delen av motor så jeg slipper å styre med manifoiler og eksos etc. Hører med de i sverige først og hvis det ikke går tar jeg en tlf til Engelund racing. Takk for hjelpen :thumb

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enem i sverige selger Lysholm kompressore. De hjelper deg nok gladelig. Dem kjører vel motoren din i benk, og sliper opp nye kammer til deg slik at den går ypperlig. (kam er deres spesialitet)

 

http://www.enem.se

Enem leverte bare kompressorer de monterte ikke og da er jeg like langt.

Jeg har ikke peiling på hvordan dette settes sammen eller fungerer så jeg må finne ett firma som gjør hele jobben. Greit at det blir dyrere men det blir hvertfall dyrt hvis jeg gjør noe feil og raser hele motoren min :eek:

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er allerede bestilt det :wave

MEN!!!!!! Mye vil ha mere og faen vil ha flere onfiredevi

325 hk +75 hk nos kit = 400 hk på en bil som veier 1850kg er ikke nok. Målet er å runde 500hk og under 12 på 402! yodude

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mobeck.com/

 

Prøv denne karen du, viss det er noen som gidder et slikt projekt så er det han, men et sliket projekt koster mye penger så ikkje få sjokk når du ber om pris.

 

Lykke til.

 

Mvh: Umek

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunn komprosjon i denne motoren? Hvem er det som påstår at man MÅ bytte/dreie an stemplene og bytte råder, herre jessus han skal jo bare lade ca 0.5bar for å få effekten opp fra 325 til 500hk, viss komprosjonen er relativ høy i utgangs punktet så kan du vel montere en tykkere topp pakning, men tviler på at det er nødvendig. Du kan foresten svekke de orginale stemplene ved å dreie dem ned viss de ikkje er så tykke i utgangs punktet, viss jeg ville gjort noen forandring i det hele takk så ville jeg montert ARP el. råde bolter, de er som regel det første som ryker.

 

Har du snakka med Mobeck?

 

 

Umek

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem ifra Trysil i sta! (Stått litt ski og kosa meg) Så har ikke prata med noen ennå! Blir gjort iløpet av uka så skal jeg gi beskjed om han er villig og event om hvor mye det blir. Og ja det stemmer at jeg ikke skal lade mere en MAX 0,5 hvis det blir så mye så hadde ikke planer om å bytte noen værdens ting cheers

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happyhappy De gjør jobben!

Nå gjenstår det bare å komme frem til en pris det går ann å leve med Devil

Hjertelig takk umek nesten så jeg kunne ha :kiss deg :thanks

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår