Kverna Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Lurer litt på hvorfor autovern har formen de har og ikke er rette/duet ? Kan vel umulig være bedre sånn som de er nå med tanke på bulking, blir jo mer innvikla bulk med denne "S" formen ? Noen som har litt bakgrunnsinfo for denne formen evt. meninger ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 En simpel teori: En rett plate bøyes lettere enn en plate med en kurve på.. Denne platen har 3 kurver (to "ut" og en "inn").. Så det kan være en slags forsterkning..? Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 kunne jo spurt "hvorfor ikke lage fronten rett og har bøy på baksiden" men kostnader kostnader kostnader :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 At det blir mer innvikla bulker de gir totalt faen i, prøver bare å holde bilen unna verre ting. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
708 Racing Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Denne "S"`n gjør metallet mye sterkere, og minsker sjansen for att noen skal fyke rett igjennom og rett utafor et stup eller uti havet eller noe sånt... Siter Tråden om min SKODA PICKUP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Hadde likt å sett han som kjørte rett i gjennom autovernet, og var dritfornøyd for bilen bare fikk en liten skramme, mens han var på vei utfor stupet.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Jeg kjørte sidelengs inn i et sånnt et..... Ble ikke så ille som jeg hadde trudd den bulken. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Men autovernet hjelper lite da det blir sveisa midt mellom to stolper. En bekjnt dro RETT igjenom et autovern med 240en sin pga. at det var sveisa. Grunnen til at han kjørte ut var at det var sinnsykt glatt, kjørte i 50 eller no. Politi holdte på å kjøre ut på samma stedet da de kom. Selvom han forsøkt vis dem at dem skulle bremse fordi det var speilblank holke der... Men dette var litt OT, tilbake til topic :mat Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Men autovernet hjelper lite da det blir sveisa midt mellom to stolper. En bekjnt dro RETT igjenom et autovern med 240en sin pga. at det var sveisa. Grunnen til at han kjørte ut var at det var sinnsykt glatt, kjørte i 50 eller no. Politi holdte på å kjøre ut på samma stedet da de kom. Selvom han forsøkt vis dem at dem skulle bremse fordi det var speilblank holke der... Men dette var litt OT, tilbake til topic :mat Sveiset?? ALdri sett at de har vært noe annet enn skrudd sammen jeg men. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 jeg har truffet en sånn en sidelengs med en 2001 bmw 320ci....riper langs hele siden og en lite imponert far var resultatet.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Sveiset?? ALdri sett at de har vært noe annet enn skrudd sammen jeg men. Ikke jeg heller, før jeg så der han kjørte ut.... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 autovern skal ikke være sveiset, de skal være skrudd sammen med høystyrkeskruer, og skrudd til stolpene med vanlige franske skruer (4.x styrke), når man kolliderer med autoværnet skal autoværnet ikke deles, men stolpene skal gi seg, da bremser man bilen, og bilen skal i teorien bli hengende på autovernet. med andre ord: autovernet er ikke beregnet på å bråstoppe biler, men bremse dem. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Destro85 Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 har sett sveis på autovern men det er ikke så veldig vanlig Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Den nye wiretypen er jo drepen for motorsyklister. Ferdig oppskjært kjøttkake når man sklir inn i dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 de nye wiretypene klarer sikkert ganske lett å "åpne" en bilside som en boksåpner vil jeg tro. de stolpene i mellom.. :) EDIT: Men de stopper hvertfall lastebiler cheers Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg