Gå til innhold

Autovern - Design

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

En simpel teori: En rett plate bøyes lettere enn en plate med en kurve på.. Denne platen har 3 kurver (to "ut" og en "inn").. Så det kan være en slags forsterkning..?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde likt å sett han som kjørte rett i gjennom autovernet, og var dritfornøyd for bilen bare fikk en liten skramme, mens han var på vei utfor stupet..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men autovernet hjelper lite da det blir sveisa midt mellom to stolper. En bekjnt dro RETT igjenom et autovern med 240en sin pga. at det var sveisa. Grunnen til at han kjørte ut var at det var sinnsykt glatt, kjørte i 50 eller no. Politi holdte på å kjøre ut på samma stedet da de kom. Selvom han forsøkt vis dem at dem skulle bremse fordi det var speilblank holke der... Men dette var litt OT, tilbake til topic :mat

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men autovernet hjelper lite da det blir sveisa midt mellom to stolper. En bekjnt dro RETT igjenom et autovern med 240en sin pga. at det var sveisa. Grunnen til at han kjørte ut var at det var sinnsykt glatt, kjørte i 50 eller no. Politi holdte på å kjøre ut på samma stedet da de kom. Selvom han forsøkt vis dem at dem skulle bremse fordi det var speilblank holke der... Men dette var litt OT, tilbake til topic :mat

 

Sveiset?? ALdri sett at de har vært noe annet enn skrudd sammen jeg men.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

autovern skal ikke være sveiset, de skal være skrudd sammen med høystyrkeskruer, og skrudd til stolpene med vanlige franske skruer (4.x styrke), når man kolliderer med autoværnet skal autoværnet ikke deles, men stolpene skal gi seg, da bremser man bilen, og bilen skal i teorien bli hengende på autovernet. med andre ord: autovernet er ikke beregnet på å bråstoppe biler, men bremse dem.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår