Vectra A&B Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Ville blitt riktig så stygg ulykke det der ja, hadde det ikke vært for waieren:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 jupp. Så ganske vilt ut med alt det støvet fra traileren som ble påkjørt. Litt merkelig følelse å være noen av de første på ulykkestedet... Godt det gikk bra :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Viste ikke at man fikk sementbiler i cabriolet.. Håper det gikk bra med føreren da. Kunne hvertfall gått mye verre for mange andre om ikke autovernet hadde vært der.. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manoz Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Så et program om autovern på Travel Channel eller noe. Mye tenking bak de forskjellige designene. Siter <3 BMW <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Jeg ville ikke stått i nærheten når de kappet de wirene :D Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 En sveis utført riktig skal være betydelig sterkere enn metallet rundt, derfor burde det ikke ha noe å si om et autovern er sveiset. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Alle som sveiser veit at sveisen er dritsterk, men metallet rundt sveisen blir betydelig svekket pga varmen. Sikkert noen som har sveiset et sprukket grenrør her og opplevd at grenrøret har sprukket akkurat utenfor sveisen i etterkant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 KennethA :thumb et autovern blir påført ekstreme strekk-belastninger når det blir truffet av en bil. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Alle som sveiser veit at sveisen er dritsterk, men metallet rundt sveisen blir betydelig svekket pga varmen. Sikkert noen som har sveiset et sprukket grenrør her og opplevd at grenrøret har sprukket akkurat utenfor sveisen i etterkant. Da er det herr A. Matør som har vært ute med sveiseapparatet sitt igjen. I offshoreindustrien skjøtes eksempelvis gass og oljeledninger med sveis og disse blir _IKKE_ svakere. At folk driver å sveiser hull som en gal mann i eksosanleggene sine sier vel mer om sveisemetoder, utstyr og ferdigheter enn hva som er mulig å få til bare kravet til resultat er høyt nok. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 hvor mange olje og gassledninger blir utsatt for 1000+ tonn slag? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Poenget er at rørledningen ikke i noen grad skal være svakere enn før den ble sveiset i. Om du da vil kjøre en bil i den eller sende gass under trykk, det kan du velge helt selv. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Tror vel ikke det er noe vits i å diskutere belastningen til en gass ledning her :) men det jeg vet om saken er at olje selskapene gambler ikke med det der. Reglene er drit strenge, for ikke å snakke om tapet hvis en slik skulle lekke. Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.