Gå til innhold

Beste kassen til: Alpine SWR-1222D / SWR-1242D

Ranger emnet

VegardAa

Anbefalte innlegg

Som sagt, hva triver Alpine SWR-1222D / SWR-1242D seg best? Portet eller lukket kasse? Har planer om å lage en kasse som er ganske lik denne (lukket): Klikk

Ettersom bagasjerommet mitt er på samme størrelse, vil glassfiber utnytte plassen maksimalt! Blir det noe spesielt "tap" om 2 av veggene er laget i glassfiber? Eventuelt hvor mange lag trenger jeg?

Er heller ikke heelt sikker på volumet, mellom 25 og 40 liter. Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil sterkt anbefale portet kasse til dette elementet. Spiller nok hakket penere med lukka, men jeg føler ikke dette elementet har nok å gi i lukka kasse. Det blir alt for spedt.. men kommer an på bruken. Skal det spille pent, eller pent og høyt? ;)

Jeg har vært i litt kontakt med Lava electronics og de anbefalte meg 37 liter per element med 1 stk 4" aeroport på 26 cm.

Tror nok elementet vil storkose seg i denne løsningen! :)

Det jeg har hørt er lukka kasse til 2 stk type-r 12" med 27 liter til hvert element, og en porta kasse til 1 stk type-r 12" som var ca 10 liter for stor.

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassfiberet stivner jo og vil ikke bøte på noen problem om det er stivt nok, slik jeg kan se for meg hvertfall.

Forsterkeren klarte jeg ikke å gjøre meg helt klok på..om man brokobler ch 1 og 2 får man 125w og om man brokobler ch3 og 4 får man plutselig 500w..hvordan er dette mulig da den gir like mye pr kanal når man ikke brokobler? :???:

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har SwR-1241D jeg har lukket kasse å det spiller best med lukket kasse! men det har mye å si hvordan musikk du hører på! Har u lyst på en fast å en bass som spilelr når bassen skal spille så velger u lukket kasse! Ca 25 30 liters kasse! det var noe sånt jeg har! husker ikke i farten! men Gå for lukket kasse kompis;)

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å bestemme seg, hører "på det meste" men skal innrømme at det går i trance... ikke sånn "liste trance" med med klassisk trance... ehm.. Tiesto, sakin & friends.. and so on :)

Lukket = mindre volum? da går jeg isåfall for det.. Uansett, MÅ vite hvor mange liter jeg trenger.. 12" :) Kan bli fett dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å bestemme seg, hører "på det meste" men skal innrømme at det går i trance... ikke sånn "liste trance" med med klassisk trance... ehm.. Tiesto, sakin & friends.. and so on :)

Lukket = mindre volum? da går jeg isåfall for det.. Uansett, MÅ vite hvor mange liter jeg trenger.. 12" :) Kan bli fett dette :D

Da burde du hvertfall gå får lukket kasse;) fordi jeg hører selv på tiesto osv å det spiller PORR når man har lukket kasse;) 25 -30liter burde du ha! det var det jeg kom frem til;)

Ta en titt på projekt tråden min der ser u hvordan elemnter jeg har + hvordan kasse jeg har laget;)

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94870

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider