VilleW Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Jeg byttet ikke Golfen mitt mot Lanceren min, noe jeg egentlg er glad for. Off Topic: Vi bestemte oss for og se hva den Lanceren faktisk tålte, så vi tok den med ut på den lokale Parkeringsplassen rett over verkstedet... Først tok vi spillolje ned på oljetanken og pumpet en god del opp i eksosanlegget. Dro turtallet opp og ned noen ganger (det var ikke turteller, men jeg kan vel gjette 4-7000 rpm). Jeg angrer veldig på at jeg ikke tok opp lyden som faktisk den motoren og eksosanlegget lagde; nå snakker vi EKSTREMT ettertenning. Hørtes ut som det var rundt 1500 hester eller noe nedi). Vi røykla store deler av plassen, og noen ganger var det så ille med eksos at man faktisk ikke kunne se bilen. Så fant vi ut at vi skulle dra "testen" av den lille japsen enda et hakk lengre. Av med spylerslangen fra spylervæsketanken, kneppet igjen ene slangen på splitten, borret hull i innsugsslangen og inn med ledningen. Først litt spylervæske. Enda mer røyk. Ned på med spillolje. Funket ikke så bra, da den var for tykk. Ingen ting skjedde. Den ultimate testen; Tynner i innsuget yodude .. Den overlevde det også. Satte bilen der, med Murstein på gasspedalen og fullt turtall... Bilen stod der og motoren hylte som bare rakkern. Bare for og kutte litt ned; * Katalysatoren eksploderte * Det begynte faktisk og brenne et sted under bilen. * Katalysatoren (før det sa pang) ble faktisk veldig, veldig VELDIG rødglødende. * Røyk begynte i store mengder og sive ut av girkassen og inni bilen. * Mens den stod der, spylte vi mange, mange liter vann på motoren, da vi hadde åpnet panseret. * Ett eller annet begynte og smelle, og det kom fra motoren. Hørtes ut som sylindrene og stemplene gikk til himmels. Og (med store bokstaver) W T F?!?! Motoren tikket og gikk enda! :eek: Den funker faktisk helt fint fortsatt. Du kan si hva du vil om Mitsu og Lancer, men at motoren faktisk tåler GANSKE mye; det er en ting man må nesten legge til når man sier piss om den bilen. Sorry for det lille sidespranget, men jeg måtte bare få det ned før det datt ut av hodet mitt... Jeg begynner så smått og komme til bunns i rustslipingen og grunningen, så jeg lurer på om det er noen av dere andre som har et forslag til hva jeg kan gjøre med bilen for og gjøre den generelt sett finere... Jeg er fattig student, så jeg har ikke så alt for god råd (les: nok til røyk og cola) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfgti8v Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 hehe..dakar bil =D Siter golf 1.6 - 1986 bruks/prosjektbil x golf cl hugget - 1990 x golf gti 8v(delebil)spiker - 1984 land rover s2/a - 1965(langtidsprosjekt) x yamaha dt50r - 1994 SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 hahaha... morro!! :D:D:D Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Tips 1: Kutt ut røyken Tips 2: Kutt ut Colaen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg