Gå til innhold

Diverse høytaler spørsmål 940

Ranger emnet

Muzaki

Anbefalte innlegg

1: Er det mulig å sette vanlige 6*9" i hattehylla? Jeg ser det er ferdige hull nedenifra, men det er litt trangt på førersiden pga sikkerhetsbeltet til midten. Noen som har noen fiffige løsninger?

2: Har høytalerne i dørene felles jord?

3: Hvilken farge har kabelene til høytalerne i dashbordet i den orginale kontakta.

4: Er det noen som har høytaleren som sitter i passasjerdøra foran til salgs?

5: Er det noen enkle måter å dra kabler til forsterker o.l i bagasjerommet på? Tenker på om det er noen kabelgater e.l som er så åpne at man kan f.eks bruke en trekkesnor?

Setter pris på alle svar... Har liten/ingen erfaring med 940, og jeg tipper folk har vært borti dette før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Er det mulig å sette vanlige 6*9" i hattehylla? Jeg ser det er ferdige hull nedenifra, men det er litt trangt på førersiden pga sikkerhetsbeltet til midten. Noen som har noen fiffige løsninger?

Vet ikke om det går med 6X9 men jeg har 8" i min, da måtte jeg kutte en del. Ble akkurat plass til dekselet i hattehylla

2: Har høytalerne i dørene felles jord?

Det er ikke "jord" på høyttalerne. De har hver sin ledning som består av pluss og minus fra spiller/forsterker

3: Hvilken farge har kabelene til høytalerne i dashbordet i den orginale kontakta.

Vet ikke

4: Er det noen som har høytaleren som sitter i passasjerdøra foran til salgs?

Tenker du på den originale?

5: Er det noen enkle måter å dra kabler til forsterker o.l i bagasjerommet på? Tenker på om det er noen kabelgater e.l som er så åpne at man kan f.eks bruke en trekkesnor?

Du kan ikke bruke trekkesnor. Må ut med baksete og det meste av deksler rundt kanal/dører.

Husk å legge strøm, om du skal ha forsterker bak, på motsatt side av der du har signalkabel.

Ellers må du fort gjøre jobben to ganger....

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: OKi. Jeg som trodde det skulle bli enkelt å montere det, ettersom man da skulle slippe å skjære i metallet. Får se om jeg ikke får felt den litt inn inn i bilbelte dekselet.

2: Vet egentlig at det ikke er "jord" de har, men fant ingen bedre måte å forklare det på... Da er det nok koblet litt rart i min... Der drives 4stk høytalere av 6 kabler...

3: Da er det jo bare å teste da..

4: Jepp tenker på den orginale.. Min er ødelagt, og jeg gidder ikke lage mye jobb ut av å få montert andre høtalere der.

5: Hmmm. Det var det jeg tenkte meg.. Men det skal jo gå...

Takker for tipset om kablene, men "been there, done that" :usa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel fått svar på det meste nå, og du har jo fått PM fra meg og.

Som du ser på bildene fra meg går høytaleren fint i uten å kappe i noen ting, men jeg måtte kappe litt i selve dekselet som sitter over høytaleren.

6x9 skal passe i hattehylla, det er plass til det originalt, men når det gjelder dekselet over høytaleren kan det være du må modde litt.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. Har funnet ut av det meste... takker.

Må bare finne ut av den kablinga som er gjort tidligere med orginal høytalerne.. Er noe merkelig der...

Jeg ser nedenifra at det skal passe med 6*9, men det ser trangt ut ovenfra.... Men da passer selve høytaleren, men dekselet over må moddes altså.

Takker igjen for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått rotet litt medhøytalere og greier i dag. Har fått lagt opp strøm og phono bak.

Prøvde meg også litt på høytalerene inne i bilen, men jeg skjønner ikke bæra av hvordan de er koblet.

Er det ingen som har oversikt over den orginale kontakta, og hva de forskjellige er kablene er til?

Tenkte på farger til div høytalere o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider