Gå til innhold

Skidracer: Opel Commodore 2,5 "Drift Commander" Lavbudsjett.

Ranger emnet

Skidracer

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Diffbrems har jeg dessverre ikke. Det var vist 2,8 og oppover som hadde det. Om noen har en liggende skader det ikke å si i fra. kiddie Vel og merke om den er billig da. Det er jo en budsjettbil.. dragcar

Bilder kommer når jeg får somlet meg til å sette nye batterier i kameraet.. De fleste har vel forstått omtrent hvor rask jeg er nå, så..... :sleeping Ja.. Vel.. Kameraet står ved siden av meg, bilen er i hagen, og det er jo lyst i morra... Får se hva jeg får til? :???:

Gravstein: har da tenkt tanken på 3liter. Men jeg er ikke så glad i å bygge om til noe som ligner. Bilen ble derimot levert med v8 :drunk i australia.. Motorfester, etc. til en slik en burde da gå an å få tak i? Jeg fikk tak i en som hadde tilgang på delenummer til både vauxhall (engelsk) og holden (australsk) Så om jeg vil er det ikke det helt store problemet å få tak i det.. Bare litt ventetid! Men for øyeblikket ligger det an til at jeg beholder høvlebenken, og bare kjører litt istreff med den. Får se hva som skjer til sommeren om jeg gidder å byge om noe særlig. Det ser nemlig ut som jeg flytter til england. Og da må jeg jo ha bil med gule skilt og høyreratt... I så fall blir vel opelen til salgs med de fleste feil kurert..

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser nemlig ut som jeg flytter til england. Og da må jeg jo ha bil med gule skilt og høyreratt... I så fall blir vel opelen til salgs med de fleste feil kurert..

Det er heaven! Skaff deg en ordentlig bil, til 15.000, istedenfor en ordentlig bil til 100.000! Kjøp deg en gammel Impreza Turbo eller Evo I, eller en AE86, for rundt 1.000 pund, rundt 14.000 spenn. Helt godkjent og alt! Hvorfor flytter du til England, btw?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@eiriksmil: tenkte på skøyline gts-t. Man får dem for 25.000 der borte... :) Fin erstatning for opelen? 4hjulstrekk vil jeg ikke ha.. Det er gøy, men ikke helt meg.. Ellers flytter jeg dit om jeg kommer inn på bildesignstudier. :) Men nok om det.. Jeg hadde en plan om at jeg ikke skulle la denna tråden forsvinne i offtopic som den andre gjorde :)

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@eiriksmil: tenkte på skøyline gts-t. Man får dem for 25.000 der borte... :) Fin erstatning for opelen? 4hjulstrekk vil jeg ikke ha.. Det er gøy, men ikke helt meg.. Ellers flytter jeg dit om jeg kommer inn på bildesignstudier. :) Men nok om det.. Jeg hadde en plan om at jeg ikke skulle la denna tråden forsvinne i offtopic som den andre gjorde :)

Siste ting... Bildesignstudier, vil det si RCA eller Coventry? No more off-topic nå!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker på Coventry og Swansea. Det kan være jeg søker på Monash university i Australia og, men det er ikke ren bildesign.

Dæven! Trodde det var aller siste studiene før man blir bildesigner... Hmmm... Lykke til da! Og bilder av Opel'n i morra, eller hva? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se med bildene.. Det var dette med å hente nye batterier på kjøkkenet da... Og nå skal jeg ut og ha frostvæske på den, så den ikke fryser... Den, Corollaen, Lincen... Var litt lat kanskje, som venter til juleferie med frostvæske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder!

I dag har jeg faktisk klart å komme meg ut med kameraet mens det fremdeles var sånn nesten lyst. Dessverre var det overskyet, så jeg har tatt bilder med laang utløsertid, noe som er litt vanskelig når man holder kameraet i henda... Derfor er ikke alle bildene like skarpe.

Til å begynne med tok jeg et bilde for å vise fargen litt bedre. Den er fremdeles ikke polert, (Ting Tar Tid) men det kommer til sommeren..

opel01.jpg

Egentlig syns jeg fargekombinasjonen på denne er ganske stilfull til å være opel. Stort sett er bilene orange, med svart interiør... Og om de skulle slumpe til å ha en fin farge utvendig, kan du banne på at de er lys spygrønne og beige inni.. Min derimot er blå og svart. Strøken sådan, bortsett fra et lite hull etter en røykende direktør midt på førersetet... :ratatatat (det er faktisk bare to sjefer som har hatt bilen før meg)

opelinterior.jpg

doorside.jpg

Som dere ser ligger det et skrujern på passasjersetet. Det er ikke tilfeldig. For øyeblikket tjenestegjør det nemlig som nøkkel..... :tannløs

Omtrent slik ser det ut:

tenning.jpg

Bortsett fra en del slike feil, ser Adam Opel ganske flott ut ved første øyesyn. Jeg liker til og med felgene. De skulle riktignok gjerne vært større, men siden jeg opprinnelig er Amcar-mann, liker jeg stålfelger med chromeringer. De blanke ringene er 100% strøkne og vil ikke bli kjørt med i vinterværet. Selve felgene er derimot litt plaget av doktor kjeks.. Derfor kommer de til å bli sprayet i Cosmosblau, som resten av bilen. Selvfølgelig avhenger det av om jeg gidder å stå og sandblåse og lakke i vinter.... :sleeping Men jeg har da faktisk planlagt å gå over alle lakkfeil jeg finner, så da må jeg jo kjøpe lakk.. Det er jo ett steg i riktig retning.... :op

hjul.jpg

Her er et mye bedre bilde av motorrommet. Som dere ser er det strøkent her og. Det store tomrommet til venstre er der jeg fant et ekstra batteri da jeg kjøpte bilen.... Det lever nå en fredelig tilværelse i kjelleren, sammen med flere andre batterier, der de slipper å fryse :) Ellers er lakken litt slitt på toppdekselet, så jeg hadde tenkt å lakke det og i Cosmosblau. Luftfilterboksen som ligger i garasjen får sikkert samme skjebne og. Eller kanskje jeg skal lakke det svart for kontrastens skyld? Vi får se..... :wonder

motor.jpg

Jeg har jo skrytt tidligere i tråden av hvor lite rust jeg har.. Nå skal jeg omsider vise den frem! Det er den lille brune flekken dere ser nederst til venstre på døra. Jeg regner med den har oppstått som følge av en gammel skade fra da gamlingen åpna døre.. Han hadde nemlig masse skarpe ting stående rundt bilen.. Noen av dem velta inn i venstre bakskjerm og lagde noen fine små parkeringsbulker og striper da jeg henta bilen... :rockets

rust.jpg

Sånn på tampen kan jeg nevne at jeg har vært en tur i hagen og fylt frostvæske på bilene.. Da jeg kom til Adam Opel, kom jeg på at den mangler tappekran på radiatoren, så jeg måtte legge meg ned og skru av den nederste slangen, som er rimelig klønete å få av.. Når jeg endelig fikk det til, rant det ut masse blå fin frostvæste...... :jackinbox Jeg hadde nemlig vært flink og hatt på 50/50 blanding når jeg satte i radiatoren igjen etter clutchbytte.... Men det huska jo ikke jeg før alt hadde rent ut..... :idea: Jeg lukka igjen panseret, og lot slangen henge der den var.. Jeg slenger den på igjen når jeg er ferdig med motorarbeidet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder! Enda morsommere tråd! Burde nesten blitt journalist, du! ;)

Men, jeg lurer på en ting: Blir denne bilen skrudd sammen igjen? Jeg trodde dette skulle være vinterbil? :wonder

Lurt å få den ferdig FØR vinteren da. m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jouronalist? Hihi.. Takker :op Jeg hadde faktisk lyst til å bli det en stund :)

Om den blir skrudd sammen er det første gang på lenge! Det har ikke skjedd siden Lincen i 2003, og Mustangen i 1999... Heldigvis er det ikke noe annet enn midtkonsollen som er tatt av i øyeblikket da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en staselig bil det der, liker commodore, men har fått nok av det etter rekorden min som led av kronisk bremsefeil, så fort du fiksa en ting så gikk en annen, helt til vi gjorde det på jalla måten, den hadde faktisk bra fargekombinasjon, Lys blå metallic og blått velourinteriör, var en 1984 E2 20S Berlina som gikk på 0,6 l pr mil.

Deilig bil men nok om den.

Sjekk fjärtårna grundig, mine så likefine ut som dine, men var heller dårlige, bilen blei rammeskeiv av en 1"x3" planke i fronten i 10-15 km/t.

En som hadde gjort dårlig jobb når de var bytta vil jeg tru.

Lykke til med prosjektet, er minst like treig jeg, har 2 granadaer og en S12 å fingre med for öyeblikket så.

Edit: Anbefaler Pennzoil på CIH, min gikk bare finere og finere etter skifte til pennzoil, ikke en ventil som tikka. var 10-W40 mineral jeg brukte

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:eek: Tårnrust og elendige bremser, ennå et tegn på at man har kjøpt opel... :D Hadde rekord en gang jeg og..:) Den hadde forferdelige bremser, og Commodoren er ennå verre... :eek Men faktisk er tårna like fine på begge sider. Sjekka det grundig før jeg kjøpte bilen. Det hjelper sikkert at den har hatt garasje siden den var ny. Tilsammen har jeg hatt den utendørs i 4 uker. 3 i sommer, og 1 nå.. Det er derfor den er såpass bra.. Skal vel få den inn igjen snart og, da jeg ikke tør å ha den ute! Jeg er så redd for at den skal forsvinne.......... :crazysant

Edit: jeg bruker Valvoline og Castrol selv. Har gode erfaringer med det fra Ford, som jo er litt kresne. *tikke, tikke, bestefars klokke*

Edit 2: Lurer litt på om jeg skal lage et tårnstag, bare for å være på den sikre siden.. :wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider