Gå til innhold

Skidracer: Opel Commodore 2,5 "Drift Commander" Lavbudsjett.

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

Er sikkert plastinnerskjermer på den da, hjelper fält, på min så var bremseröret bak rusta av når jeg fikk den, byttet det og kjörte ett par dager, så lakkden i banjonippelen på v side, fant ut at *****en som hadde bytta callippere hadde kun brukt kobberskive på ene sia, noen timer seiner fant jeg ut at det samme hadde han gjort på andre sia, så holdt det vel noen dager og da begynte venstre callipper å lekke i pakningen til stempelet, da tok jeg å slo röret flatt og det var ok, bilen dro ikke til sdene eller noe.

 

Foretrekker Ford jeg da men.

En kapitan hadde kanskje värt noe, er töffe som få.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har heldigvis ikke slike problenmer med bremsene. Alt fungerer som det skal, det er bare det at det tar så fantastisk dårlig.. Jeg håper og tror at nye belegg og bedre bremsevæske skal løse litt av det..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter en juleferie i forkjølelsens tegn, har jeg endelig fått gjordt litt igjen. Det hele starta for to uker siden, da jeg tenkte jeg skulle dra en tur opp i verkstedet for å ta ut kammen. Jeg tura av gårde i snødriv og annet jævelskap, mens jeg snek meg forbi drøssevis av biler som stod i grøfta. Det var en slik dag hvor det snødde no jævlig... Etter mye om og men, og litt tåke, kom jeg endelig frem til verkstedet, trua landroveren nesten helt inn til verkstedporten, før jeg spadde meg en gangvei, og bar verktøyet inn.. Akkurat da var jeg glad mor lurte på om jeg kanskje vill ha 4hjulstrekk til verkstedet den dagen...:rolleyes

 

Vel inne på verkstedet, sniker jeg mellom delebilen, og nesa på 240Z'n til Jørgen, og river av panseret. Etter en liten titt på motoren finner jeg ut at om jeg skal dra kammen ut, må jeg løfte motoren en anelse.

 

Som sagt,, så gjordt; jeg løsner motorfester, motordempere, luiftfilterbokser, og toppdeksler, løfter binder faenskapet fast, og jekker den i været. Alt gikk enkelt og greit, ja nesten for godt til å være sant! Noe det også var.... Uvitende om at alt skulle skjære seg, som vanlig, fortsatte jeg med å ta av vippearmer, og løftere, noe man jo må gjøre for å ta ut en kam. Det fikk jeg første tegn på at dagen ikke skulle bli helt som jeg ønsket.. 4 av løfterene ville ikke ut i det hele tatt! De kommer halvveis opp, men henger så fast, som hans i grethe...uansett.. de går fritt opp og ned med god klaring til kammen, så da er jo alt for det meste greit, så jeg tar av dekselet forran kammen, og prøver å finne et verkstøy å løsne kammen med.. Det var lettere sagt en gjordt.. Etter en god titt med arbeidslampe, viserdet seg at skruene kammen sitter fast med har vært av typen torx, og at han som skulle skru på de sist, helt klart ikke visste hva det var..... knock Gudene må vite hva slags verktøy han har brukt, men jeg gjetter på umbraco. :wonder Skruene er kul runde inni, og dermed måtte jeg ut og handle verktøy. Men først måtte jeg hjem igjen, uten kam, og i et heftig snødriv... Vel hjemme kjenner jeg en velkjent stikking i halsen, og nyser meg til sengs. :(

 

Så hopper vi to uker fremover i tid, til i går. Jeg dro oppover på verkstedet igjen, i et anfll av arbeidslyst, og motivasjon, siden jeg er rimelig frisk, og det var masse andre folk der. Etter å ha susa rundt og lett etter tennplugger tilhan ene som var der oppe, og hadde glemt å kjøpe selv, kommer jeg endelig opp UTEN tennplugger.. Norske bensinstasjoner selger ikke slikt.. :peace:

 

Jeg var ihvertfall endelig kommet meg til verkstedet igjen, så jeg satte "Levin" her på forumet til å sortere, nummerere, og pakke innvippene og løfterene som jeg tok av forige gang jeg var der oppe, og satte i gang med nyinnkjøpt verktøy å få ut de tre skruene som holder kamdrevet fast til kammen. Dette løsnet omsider, og jeg tenker som så at da er det bare å slippe det litt ned, og dra ut kammen... Jeg trenger jo uansett ikke å bekymre meg for innstillingene på delemotoren.. Den skal jo ikke brukes uansett... Men neida. Ting er ikke så enkelt! det er ikke plass til å slippe ned kamdrevet, og det går ikke an å ta av kjedet slik det står, da hullet det står i ikke er bredt nok til å slippe kjedet ned ved siden av! Altså.. Jeg må ta av toppen i sin helhet, og kunne bare gitt faen i å demontere løftere etc, som var perfekt innstilt... Hvorfor gjorde jeg det slik? Jo.. Jeg hadde egentlig tenkt å bare ta av toppen, og slenge den over på den andre bilen, men en kompis mente det var billigere å bare bytte over kammen og løfterene til den andre bilen, siden jeg da slapp å bytte toppakning. Jeg tenkte ikke noe mer over det, og gadd selvfølgelig ikke sjekke slike uvesentlige småting som om det faktisk går an å ta ut kammen uten å ta av toppen... :wave Uansett har jeg ihvertfall fått sjekket at både kam og løftere er 100%, så det var kanskje like greit å ta det fra hverandre?

 

Det blir ny tur til verkstedet i morgen kveld, da tar jeg med meg toppen hjem, om ikke noe skulle gå til hælvette igjen. kiddie

 

Jeg håper min smerte underholder dere.... -Simen-

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Alltid Simen, alltid! :cocain:

 

Christian! Du har ikke en trimkam til høvlebenk liggende? Jeg henter! :cocain: Syns det er kjedelig med 140 late gamp.. Kan det virkelig være såpass i den?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en 3.0e du! De er jo grisebillige, med gir og alt.. Underholdenede lesning for oss som har skrudd opel sia man fikk bil først ;) Veit jo at det letteste er å ta ut alt når man skal ha ut 6er eller gir ;) Bytta fra 2.5e til 3.0e på en kveld engang, og hadde fremdeles tid til å kjøre sund 2.5girkassa (getrag 240 eller no) etterpå å sette i 265 getrag :D Og deretter se terminator 3 i fylla... Anger på at jeg ikke tok mot tilbudet om å bytte granadaen i en senator 3,0 med delebil.. Samme som nevnt over ;) Å, og hvis det er en 2.5s du har, så er det 115 hester i den ;)

 

Edit: Å ja, en ungejævel med små og tynne hender er uunnværlig når man skrur opel :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,0 blir det nok neppe noe av, da jeg skal kjøre bilen i vinter.. Derimot har jeg rimelig lyst på v8, men det kommer an på om jeg får skoleplass i england eller ikke. Slik det ser ut blir bilen solgt til våren, men om den blir, får den kanskje yankie-doodle maskin en gang. Men i øyeblikket skal den først starte, få igjen skiltene, og få hekta på plass anlegget.. Har diverse focal, JBL, og kenwood liggende som skal inn, siden jeg uansett har to sett med dørtrekk. Men først skal den gå! Men om noen ha rnoe billig og enkelt liggende som gjør den litt bedre, som f-eks bremser som virker, er jeg rimelig klar for handel... Kanskje noen har et tårnstag eller lovlige senkefjører?

 

Mad Maxx: Jeg har funnet ut det jeg og, at det lønner seg å ta ut hele driten... Men det var så enkelt på Rekord 2,0, så jeg tenkte jeg skulle forsøke det samme..... Dumt gjordt..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mad Maxx: Jeg har funnet ut det jeg og, at det lønner seg å ta ut hele driten... Men det var så enkelt på Rekord 2,0, så jeg tenkte jeg skulle forsøke det samme..... Dumt gjordt..

 

Lærte det på samme måten jeg :D Lovlige senkefjører, mulig de har på http://www.fahrwerke.de/de/index.php ? Der har de 100mm til asconaen min kiddie

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår