nemo11 Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Hei Er d noen som har kjenskap til denne forsterkeren? Har fått en som ikke virker og lurer egentlig på om d er verd å fikse den http://www.sv-art.ru/eng/brands/precision.shtml#complect2 Se etter 5440 Håper på svar fra noen i denne førjulstiden :crazysant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Om jeg ikke tar helt feil kostet den vel rundt 5-5.500,- ny i den tiden Neby hadde importen. Om det kan hjelpe deg litt på vei. Eldre PPI-forsterkere skal være svært gode, ihvertfall PC (PowerClass) modellene. Om denne holder samme standard vet jeg dog ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
red-5 Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 PPI holder samme standard på forsterkerene nå som de alltid har gjort. Siter http://www.bilstereoexperten.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 PPI holder samme standard på forsterkerene nå som de alltid har gjort. Dette er det SVÆRT delte meninger om, og de fleste er vel av den oppfattning at det ikke kan måle seg med tidligere serier, etter at merket ble kjøpt opp av Directed. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Hei Er d noen som har kjenskap til denne forsterkeren? Har fått en som ikke virker og lurer egentlig på om d er verd å fikse den http://www.sv-art.ru/eng/brands/precision.shtml#complect2 Se etter 5440 Håper på svar fra noen i denne førjulstiden :crazysant Tror det er en ok amp. Men ikke så lett å få reparert PPI i Norge lenger. Har selv en PPI PC2350 og den fikk jeg ikke reparert (ingen kunne hjelpe å skaffe deler som trengtes utbyttet innvendig), så måtte bruke innmat fra en annen forsterker av samme serie som jeg hadde liggende... Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Tror det er en ok amp. Men ikke så lett å få reparert PPI i Norge lenger. Har selv en PPI PC2350 og den fikk jeg ikke reparert (ingen kunne hjelpe å skaffe deler som trengtes utbyttet innvendig), så måtte bruke innmat fra en annen forsterker av samme serie som jeg hadde liggende... Så lenge det ikke er noen veeeldig spesielle komponenter er det ikke noe problem å få erstattet disse. De aller fleste komponentene i forsterkere er helt standard. Transistorer, motstander, kondensatorer, op-amper, dioder, spoler, trafoer, reléer osv. skal være lett å få tak i nye. Problemene kommer når produsentene har vært så geniale å bygge f.eks. hele effekttrinnet inn i en enkelt komponent... Da kan det fort bli litt vanskeligere. Hva var det du måtte bytte da? Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
red-5 Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Dette er det SVÆRT delte meninger om, og de fleste er vel av den oppfattning at det ikke kan måle seg med tidligere serier, etter at merket ble kjøpt opp av Directed. mvh Glenn og det kan du dokumentere? Siter http://www.bilstereoexperten.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
red-5 Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 får 4 amper fra PPI om få dager. Directed mener at disse er identiske med den gamle powerclass serien. Siter http://www.bilstereoexperten.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Problemene kommer når produsentene har vært så geniale å bygge f.eks. hele effekttrinnet inn i en enkelt komponent... Da kan det fort bli litt vanskeligere. Hva var det du måtte bytte da? Mvh Stian Det som er vanskelig er faktisk "spesiele" transistorer som ikke heter det samme hos noen andre produsenter... i forbindelse med parede komponenter og mosfeter som er litt mer strøm sterke enn standar utgaver well men har modifiser noen PPIer gjennom årene og "bygd" de om til bruk med andre standart komponenter. hadde jeg hatt tid så hadde jeg tatt bilder av innmaten på den ene PPI og fra den PC serien og der kan man "faktsik" se forkjellen... de nye er mindre strøm sterke -enkelt og greit- men nå er vi på den tunge enden av små nyanser... prøvde selv begge ampene på både fronsett og subb kassa. PPI 2150 har mer kontrol og "autoritet" over hele registre derimot PC 250 er mer gjennomsiktig i øvre register. men bak to topic: synes du skal kjøpe den ampen.... mener at en som het Børja eller noe sånt brukte den samme 5 kanaleren på en gult BMW og den spilte vist bra ifølge Lyd i Bil engang i etter 95 (derfor jeg var på letting etter PC serien til frontsettet :op ) -hvis jeg ikke husker feil.... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 og det kan du dokumentere? Hva skal jeg dokumentere? Jeg kom IKKE med en personlig mening, men rett og slett informerte andre lesere om at det var svært delte meninger om din påstand. Jeg kjenner ikke til Precision Power etter at Directed overtok. Meningen med mitt innlegg var bare å være en motvekt til ditt bastante innlegg, og baserer seg på en rekke uttalelser gjort av mennesker med erfaring fra ampene. Ingenting ville vært mer gledelig enn om ampene var like gode som de gamle! mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 mener at en som het Børja eller noe sånt brukte den samme 5 kanaleren på en gult BMW og den spilte vist bra ifølge Lyd i Bil -hvis jeg ikke husker feil.... hvis det er Thomas Børja du sikter til så brukte han da en Precision PowerPRO -650(6x50w) i den gule bmw E-36 compacten sin. var i 98/99 tar jeg ikke helt feil. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Ppi 5440 har jeg hatt selv og kjørte den på et 2-veis Infinety Beta frontsett og 12" Beta bass. Det spilte meget godt, men manglet nok litt krutt i dypere frekvenser. Jeg syns kvaliteten på dagens PPI virker litt lavere enn i "gode gamle dager", men jeg har ikke no kjennskap til de litt dyrere seriene dems. Men hver sin mening:) Red-5, kjøper du de fra usa eller, for det er vel ingen som importerer PPI pr. i dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 hvis det er Thomas Børja du sikter til så brukte han da en Precision PowerPRO -650(6x50w) i den gule bmw E-36 compacten sin. var i 98/99 tar jeg ikke helt feil. Thomas Børja ja, men husket ikke det var en PPI Pro serie... neste da :hammer hehe... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Stemmer at det var Thomas Børja ja (som vel igjen er sønn av Svein Erik Børja?). Bestykningen var en PPI PC650, en PPI 10" med flat membran av samme type som stod i Bestemor Gates` DB-Bronci (husker ikke modellbetegnelse), to JBL 508 midbasser og to Infinity EMIT diskanter. Basskassen var også formstøpt av kevlar/kullfiber. Ganske kul installasjon :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 hanbrukte da i tillegg de medfølgende diskatene til Jblsettet så det vil si at han hadde dobbelt opp med tweeters.. hmm mimre mimre.det var vel en PP PRO-10 han brukte. denne bilen ble laget som en demobil for Neby Hifi concept såvidt jeg husker,og ble vel aldri brukt som konkuransebil i Nasca. Nice innstalasjon var det da uansett. foresten hva hendte egentlig med Neby Hifi?? Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg