Gå til innhold

Polyester herder ikke :-(

Ranger emnet

ViceGuy

Anbefalte innlegg

Mitt siste tips vil være å blande deg til litt mer polyester + litt ekstra med herder å pensle utpå ett tynt strøk med dette. Kanskje det får hele greia til å begynne å herde.

Det prøvde jeg i går, 50/50 blanding.... gikk jo ikke noe videre bra det. Vurderer sterkt å bare gå for sica-løsningen nå jeg az

Hvordan la du lagene? Og hvor mange lag hadde du på?

Overlapp, og godt på utsiden av fuga jeg slipte. La 3 lag vått-i-vått

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det prøvde jeg i går, 50/50 blanding.... gikk jo ikke noe videre bra det. Vurderer sterkt å bare gå for sica-løsningen nå jeg az

Overlapp, og godt på utsiden av fuga jeg slipte. La 3 lag vått-i-vått

50/50 blanding faktisk. Hadde du brukt en kraftig herder ville dette tatt fyr. :)

Har glassfiber mattene blitt brune/svarte? I så fall har du brent mattene og det kan ødelegge bindinga.

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/50 blanding faktisk. Hadde du brukt en kraftig herder ville dette tatt fyr. :)

Har glassfiber mattene blitt brune/svarte? I så fall har du brent mattene og det kan ødelegge bindinga.

Nei det er veldig merkelig, det er i dag faktisk sånn at om jeg drar en pensel gjennom polyesteren så drar jeg med meg deler av matta. Dette sier meg at det er 0 (null, none, nada) herding. Hva med å bare dekke hele driten med sica da, vil det gjøre ting bedre eller værre?

1986 Yamaha XJ-600

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er veldig merkelig, det er i dag faktisk sånn at om jeg drar en pensel gjennom polyesteren så drar jeg med meg deler av matta. Dette sier meg at det er 0 (null, none, nada) herding. Hva med å bare dekke hele driten med sica da, vil det gjøre ting bedre eller værre?

En bedre løsning ville vært å bare tatt vekk den polyesteren + mattene du har lagt på nå og kjøpt det vi kaller for glassfiber sparkel. Dette bare legger du over og det herder som bare det! :) Blir knall hardt men har litt lettere for å sprekke. En boks med dette ligger på ca 300,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bedre løsning ville vært å bare tatt vekk den polyesteren + mattene du har lagt på nå og kjøpt det vi kaller for glassfiber sparkel. Dette bare legger du over og det herder som bare det! :) Blir knall hardt men har litt lettere for å sprekke. En boks med dette ligger på ca 300,-

Godt forslag, og siden det er på baksia så kan jeg jo drite i å pusse :D

1986 Yamaha XJ-600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag, og siden det er på baksia så kan jeg jo drite i å pusse :D

Skader ikke å pusse vertfall litt.. :) Er ganske greit å pusse ned. Bare å pusse før det er fullherda det så er det enda lettere. :) Lykke til :) Kom gjerne med tilbakemelding om hvordan det gikk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange andre som har hatt problem med Biltema sin polyester og herder?? Jeg har ikke testet den selv men har aldri hatt problem med å få det til å herde selv i ganske bra kulde 5-10 grader varmt. Jeg ville som sagt over bare tatt vekk det du har lagt på til nå og så testa om ei ny blanding vil herde, bare test med noen få dråper og litt herder. Hvis det ikke funker er det bare å klage til Biltema å si at noe er feil med produktet. For det ser jo ut til at du har gjort alt riktig hmmmmmm......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader ikke å pusse vertfall litt.. :) Er ganske greit å pusse ned. Bare å pusse før det er fullherda det så er det enda lettere. :) Lykke til :) Kom gjerne med tilbakemelding om hvordan det gikk. ;)

Fikk med meg en fra jobben som har støpt seg båt og har skikkelig greie på støping. Jeg blandet som jeg pleide, men da fant Knut ut at jeg ikke brukte 2% herder som jeg trodde.... men 200% :D

"er ikke rart detta ikke herder" sa han, så blandet han opp rett dose til meg og det var tørt på 30 min. Men takk for all hjelp likevel ragua cheers

1986 Yamaha XJ-600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med meg en fra jobben som har støpt seg båt og har skikkelig greie på støping. Jeg blandet som jeg pleide, men da fant Knut ut at jeg ikke brukte 2% herder som jeg trodde.... men 200% :D

"er ikke rart detta ikke herder" sa han, så blandet han opp rett dose til meg og det var tørt på 30 min. Men takk for all hjelp likevel ragua cheers

Ja var det jeg trodde. :) Ble litt satt ut når du sa 50/50... Det var liksom litt voldsomt.. :) Men bra at det ordna seg! ;) Det er det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For meg så ser det ut som om du har brukt feil herder.Har ikke hatt noe problemer med biltema sitt produkt.

Jeg foreslår at du tar opp det du har gjordt og legger nytt. Det som har fungert meget godt for meg er følgende blanding. Ta 4 dl polyester og 1,5 kork med herder bland dette. Med riktig temp så er det herda iløpet av kort tid.

GalantV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer så lenge du lever :)

Da vet vi at det er sant at det ikke herder, vis en bruker for mye herder.

Bra du fant ut hva det var.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...