Gå til innhold

MEGASQUIRT. noen som har vært borti det?

Ranger emnet


TMB

Anbefalte innlegg

Kom over denne siden,(http://www.volvo300.dk/megasquirt.htm) virket spennende det prosjektet han holdt på med. Og lurte derfor på om det er noen som har forsøkt å bygge dette systemet?

 

Resize%20of%20Den%20samlede%20HW.jpg

Resize%20of%20Programmering%20af%20MC68HC908GP32.jpg

 

Her er hovedsiden om Megasquirt:

http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

 

Litt FAQ om dette:

http://www.megasquirt.info/index.html

 

Satte en kammerat i sving med å bygge en blandingsmåler til meg, han insisterte om å bygge den opp fra bunn av, blir ferdig rundt jule tider. Da skal den testes på Opel'n min. men så fant jeg dette, hadde jo vært morro å bygget et komplett system, og ikke enkelt komponenter... Men det er nok ikke opp til meg å bygge slikt, da jeg ikke har kunnskapen til å lage noe slikt. Noen som har forsøkt seg på noe lignende?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt det ferdigbygd. Har ikke prøvd det, men S3TR inne på forumet har laget det helt fra bunn....kjøpte altså ikke koplett boks. Han anbefalte nå hvertfall meg å kjøpe ferdig.

 

http://www.diyautotune.com/catalog/index.php følg linken til megasquirt complete

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode svar. Ble nesten så jeg fikk lyst å bygge opp et slikt system. Noen som vet hvor godt egnet det hadde vært til en overladet motor. Virker som om det kan være mye hk å hente ut ekstra ved å få finjustert alt.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer selvfølgelig bra med turbo eller kompressor også :)

Stemmer at det er innebygd MAP-sensor.

Hvis du absolutt vil bygge selv, så finnes det "handlelister" på en av MS websidene, men jeg vil nå sterkt anbefale å kjøpe ferdig. De som bygger har testutstyr som de bruker for å se at enheten(e) fungerer som de skal.

Kjøp også - eller bygg, en relèboks. Dette sparer deg fra å kortslutte boksen hvis du skulle være uheldig.

Det finnes også flust av MAP`er å få av andre folk som bruker MS, og du finner alltids noen som har en MAP fra tilsvarende motor som du selv har - da har du ihvertfall startdata til å fyre opp motorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. Prislappen på komplett sett, ledninger og alt?

Hva bruker dere? Hvor mye jobb er det å få satt alt sammen, og fått programmert det hele?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til Megasquirt og evt relèboks, så må du ha ledningsnett og divserse sensorer. Ledningsnett kan du lage selv, og sensorer kan du mest sansynelig finne på en bilskrot.

Men si 3000,- så får du MegaSquirt II v.3.0, Relèboks, ledningsnett og sensorer.

Du kan selvfølgelig droppe relèboks, og kjøpe en billigere versjon av Megasquirt, så kommer du ut på halvparten.

 

Montering er greit - stort sett bare å koble til i henhold til koblings-skjema.

Selve programmeringen er værre. Du må lese deg frem, men alt er dokumentert, og det finnes massevis av hjelp å få.

Laster du ned en MAP fra en som har lik motor som deg med nogenlunde samme oppsett, så har du jo gjort det værste av programmeringa - da er det justering som gjenstår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til Megasquirt og evt relèboks, så må du ha ledningsnett og divserse sensorer. Ledningsnett kan du lage selv, og sensorer kan du mest sansynelig finne på en bilskrot.

Men si 3000,- så får du MegaSquirt II v.3.0, Relèboks, ledningsnett og sensorer.

Du kan selvfølgelig droppe relèboks, og kjøpe en billigere versjon av Megasquirt, så kommer du ut på halvparten.

 

Montering er greit - stort sett bare å koble til i henhold til koblings-skjema.

Selve programmeringen er værre. Du må lese deg frem, men alt er dokumentert, og det finnes massevis av hjelp å få.

Laster du ned en MAP fra en som har lik motor som deg med nogenlunde samme oppsett, så har du jo gjort det værste av programmeringa - da er det justering som gjenstår ;)

 

3000kr. finner det ikke så billig noe sted...

Hadde vært fristene å fått det til den prisen..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår