Gå til innhold

Noen som vet..?

Ranger emnet

Høggern

Anbefalte innlegg

Jeg har en 325ix med M20 motor..

Problemet er at turtallet på motoren går seint ned igjen etter en rusing.

Er det noen som har hatt samme problem eller hva feilen er?

Takk.....

- Hyundai H1 (2004)

- VW-Golf 2

* Fiat Uno (1992)

*E30 325IX (1988)

*Cheverolet S10 Pickup (1995)

*Suzuki Swift Gti 1.3 (1986)

*Mini Morris (1974)

*Opel Record 2.2i (1986)

*Volvo 142 (1972)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen hadde det slikt på 325i 86'mod sin og. Ikke veldig langsomt, men betydlig seinere enn "andre" biler. Bare tenk: "det skal sikekrt være sånn" så slipper du å bekymre deg.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Snorre

Kan være at den suger falsk luft! sjekk "innsugsbælgen" på kjerra di =)

Den går vel ikke så mye dårligere..generelt sett da..men gassresponsen blir redusert og litt problmer med å starte bilen... får for lite bensin, og motoren registerer det som at den er varm, og legger seg da på et lavere turtall..og problemene deretter..men den går ikke såå mye dårligere med det problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den vært likedan alltid eller er det noe som har skjedd i det siste? Har den alltid vært sånn er det vel grunn til å tro at det er slik den er konstruert. Skifte av svinghjul er vel da den beste medisinen...

Har selv en lignende motor, men 2-literen. Synes den detter ganske raskt på turtallet sammenlignet med andre biler. Girer jeg opp i normalt tempo ved 3000rpm er jeg nødt til å ruse motoren lett rett før jeg slipper opp clutchen. Turtallet faller med andre ord under turtallet for neste gir i løpet av et normalt girskift.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider