Gå til innhold

2 stk 12" eller 1 stk 15" Samme merke og modell.

Ranger emnet

tOFFY

Anbefalte innlegg

Tanken er å ha kasser i bakskjermen(e) bak hjulkasser.

Og sitter å lurer :wonder

Skal jeg ha en 12" på vær side, eller en 15" på den ene siden??

Forsterkeren er kraftig nok til å drive de to 12", eller en 15".

Billigst ville jo bli 15", men to 12" gir helt like sider bak i bilen.

Noen meninger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok gått for 2 stk :)

Jeg gikk ifra 1 x 12" til 2x10".

2 elementer vil jo flytte mer luft enn det 1 kan klare.

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peerless Resolution 12" og 15"

kan være enig med deg pahf. Er nok penest med sub på begge sider..

Ta nå bare to 15" du, så skulle du ha nok i hvert fall ;)

Så lenge du har plass til kasser til det da...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta nå bare to 15" du, så skulle du ha nok i hvert fall ;)

Så lenge du har plass til kasser til det da...

Mvh

Stian

Har faktisk plass til det. (skulle klare 35L pr. side.)

Men det kan kreve litt mer forsterker, jeg har jo "bare" 4X170W og 2 sub må bli serie, eller stereo kobling. (eller kjøpe et annet merke og dobbel spole)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg i ditt tilfelle ville gått for så mange som mulig :) Om det blir 2 x 12 eller 2 x 15, vil jo flytte mye mer luft enn ett element. Dersom du har råd og lyst tror jeg 2 x 15 ville være en løsning som hadde blitt enorm lydmessigsett. I tillegg ville det jo vært estetisk pent å se på.

En kompis av meg her inne på forumet har tre 12" i sin volvo 850, og der er det faen meg trykk i bassen ass.

Jo fler jo bedre... yodude

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg i ditt tilfelle ville gått for så mange som mulig :) Om det blir 2 x 12 eller 2 x 15, vil jo flytte mye mer luft enn ett element. Dersom du har råd og lyst tror jeg 2 x 15 ville være en løsning som hadde blitt enorm lydmessigsett. I tillegg ville det jo vært estetisk pent å se på.

En kompis av meg her inne på forumet har tre 12" i sin volvo 850, og der er det faen meg trykk i bassen ass.

Jo fler jo bedre... yodude

Mvh

Da selger jeg DD'n og kjøper 20 pyramid 15 tommere :) nei, kvalitet foran kvantitet ;)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da selger jeg DD'n og kjøper 20 pyramid 15 tommere :) nei, kvalitet foran kvantitet ;)

Var kanskje et noe upresist utsagn av meg, beklager det. Men det er tydelig at karen har tenkt på kvalitet i leddene uansett her. Peerless er jo gode elementer, og dersom man skulle ha to 15" vil nok dette spille veldig bra. For meg virker det som en slik løsning skulle gi en grei blanding av både kvalitet og kvantitet.

Hvis dette også blir dumt, så beklager jeg.. :pray

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje et noe upresist utsagn av meg, beklager det. Men det er tydelig at karen har tenkt på kvalitet i leddene uansett her. Peerless er jo gode elementer, og dersom man skulle ha to 15" vil nok dette spille veldig bra. For meg virker det som en slik løsning skulle gi en grei blanding av både kvalitet og kvantitet.

Hvis dette også blir dumt, så beklager jeg.. :pray

Mvh

Hehe, neida :) Bare skulle være vanskelig jeg :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Earthquake SWS-12

Er nok 12" jeg skal ha, 15" blir litt mye tenker jeg. Spennende vare denne der. Ser absolut pontensiale for min monterings ønske.

Men koster over dobbelte av Peerless, men skal klart vurdere disse.

Men godt over 6000 er jo en del + at jeg skal ha 2 6,5" i dørene (mid bass som 3 veis med 5"/1" frontsett fra Peeless som jeg har fra før)

Kan se for meg SWS-6.5 i dørene, siden det ser ut til att da kan jeg enkelt gjøre om lomma til kasse med noe glassfiber, uten å skjære hull inn i døra.

Burde da kanskje bytta til:

FC5.2-R

Men nå begyner det å bli litt mye :D

Men har tenkt litt: alle høyttalere fra samme merke, men er ikke så sikker etter å ha sett disse..

Golf IV Driver. du sier noe...........

Og kvalitet kommer jo med valget av utstyret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Earthquake SWS-12

Er nok 12" jeg skal ha, 15" blir litt mye tenker jeg. Spennende vare denne der. Ser absolut pontensiale for min monterings ønske.

Men koster over dobbelte av Peerless, men skal klart vurdere disse.

Men godt over 6000 er jo en del + at jeg skal ha 2 6,5" i dørene (mid bass som 3 veis med 5"/1" frontsett fra Peeless som jeg har fra før)

Kan se for meg SWS-6.5 i dørene, siden det ser ut til att da kan jeg enkelt gjøre om lomma til kasse med noe glassfiber, uten å skjære hull inn i døra.

Burde da kanskje bytta til:

FC5.2-R

Men nå begyner det å bli litt mye :D

Men har tenkt litt: alle høyttalere fra samme merke, men er ikke så sikker etter å ha sett disse..

Golf IV Driver. du sier noe...........

Og kvalitet kommer jo med valget av utstyret :D

Ja, dessverre er de større SWS elementene litt dyre, men de spiller helt klart i forhold til prisen. SWS-6.5 er en glimrende midbass. Snakk med Soundstream Arosa å hør hvordan det spilte i bilen hans med to slike i dørene:) SWS vil sikkert fungere topp sammen med det frontsettet du har, så kan du jo oppgradere litt etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider