Stingah Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Hei Jeg skal bygge enten 2 stk subkasser eller 2 som sitter sammen med en lite platt for to forsterkere. Disse skal sitte i bagasjen på min Golf IV. Det skal forøvrig lages i glassfiber (kun fronten). Spørsmålet lyder; har jeg nok kompetanse til å lakkere dette selv? Har lakkert småtteri med sprayboks fra før. Så har all den grunnleggende kompetansen, men nå må jeg nok bruke kompressor og lakksprøyte. Hvordan man bruker det har jeg lest meg til, men hvor vanskelig kan det egentlig være? Har komplett utstyr. -Mvh Fredrik Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 det beste er jo bare og prøve da.. det er lettere og lakkere med sprøye enn med en sparyboks.. blir mye lettere flyt, og den renner ikke så fort.. det beste er jo bare og finne noe og prøve på.. bare viktig og få på nok maling. så det blir orgentlig flyt i det, så det ikke blir appelsin hud på det du lakkerer.. vist ikke er det ikke noe værre enn at du vannsliper alt til slutt, med 2000 vøt papir. og rubber og polerer det opp igjen.. da får du en hel slet overflate.. er det tett farge du skal ha.? eller med metallic og pærlemor.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Takk for et godt svar :) Jeg tror jeg skal lakkere hele saken i samme farge som bilen. Men blir neppe noe metallic eller no slikt nei. Har du noe peil på hvor mye det sånn ca koster for slik lakk jeg skal ha her hos en lakkerer? Jeg fikk slik appelsinhud du snakker om når jeg lakkerte øyelokka mine. Jeg tok på noen lag klarlakk og pussa ned den med 1200 pussepapir og så et lag til med klarlakk. Dette ble svært bra. Foresten; har jo aldri lakkert med sprøyte før, grunner man med den og? Og hva med klarlakk? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 lakk er utrolig dyrt.. desverre. da skal du jo ha lakk, herder og tynner. og gjerne litt vaske tynner da.. må jo vaske sprøyta etterpå også, og da går det med litt... du kan bare grunne med fyller som du kjøper på box. like så greit det.. mindre søl og billigere.. presto fyller er jo greit og bruke. så bare lett sliper du den.. klar lakk, må du jo ikke ha.. men det er jo mindre kjangs for og få riper og sånt da.. blir jo mere slitesterk.. men det er ikke nødvendig.. og det er vanskeligere og lakkere klar lakk enn vanlig lakk.. da skal man først, støve den ned. pga at lakken får bedre tak på neste runde, så tar du et dekkende lag. så tar du et orgentlig lag etter det, du seer når du har fått på nok, først så blir den blank med appelsin hud, og da skal det veldig lite til for og få den rette flate glansen .men det er veldig lett og få sig med klar lakk.. men det er det jo bare og slipe vekk med en kloss da.. prøv og hør med noen som kjenner en som lakkerer det er nok det beste på prisen i hvertfall.. det er jo ikke mye du trenger så.. og stå et varmt sted da du lakkerer, det har mye og si på appelsin hud.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Jo. Det jeg lurte på klarlakk var kjøpe det til sprøyte kontra lakkboks. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 blir mye bedre med spøyte... men du kan jo bare blande klar lakken rett inn i fargen da.. tenkte ikke på det jeg i stad.. da det er en tett farge som du har, uten metallic og pærlemor, kan du bare blande inn klar lakken rett i den lakken du skal ha;) det gjør ting litt lettere vettu;) da bare lakkerer du den, støvern først, og legger på 3 lag eller noe..;) noe mer.? hehe:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Oi.. Så flott da! Jeg skal snakke litt med en kar som kan dette bedre enn meg.. Høre hva han sier :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Så lenge det er en ren farge, uten perlemor eller metalic. Kan du bare sprøyte det selv. Får du renninger, kan du bare pusse det bort. Etter det er gjennomherdet, selvfølgelig. Og så gå over med klarlakk. Så blir det så fint så. Sørg for at flaten du lakker på har en ren farge, rød lakk dekker ikke så bra som andre farger. Og at begge sidene/kassene har samme farge grunning. Ikke spør meg hvorfor, men det er da slik. Få nå laget den dingsen din først :driving Det er kun EN måte å få kompetanse/erfaring på. :D Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg