Flasher Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 Nå har jeg gått inn for å få bilen min eu godkjent.. har kjøpt meg en delebil (grei nok motor, med 5 girs kasse, sperret bakaksling, eksosanlegg som er brukbart og mye ellers som er ok) men det jeg lurer på er 1: hva legger de mest vekt på under en eu kontroll? 2: hvis feil skulle oppstå, åssen skal de sjekke att dette fikses på? skal den da inn på ny eu kontroll, eller ettersjekk? og er da dette like dyrt? og det kommer vel an på i hvilken grad feilen er? har ikke peil jeg på slikt.. vil vite alt som har med eu kontroll og gjøre.. har dere ei webside, så henvis gjerne til den Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 De legger vel mest vekt på rust i bærende konstruksjon,lys,bremser..sånne sikkerhetsting og utslipp.. Hvis du får mangel må du inn igjen etterpå når feielen er utbedret. Er ikke sikker på hvor mye det koster men det må du betale for ja:) Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 Det er egentilig ganske omfattende det dem går gjennom, hvis du stikker ned på ditt lokale bilverksted så kan det hende du får en kopi av de punktene du kan få feil åp på eu godkjenninga. og du kommer ikke så langt med jalla mekk, og det er stor forskjell på hvor strenge dem er på forskjellige verksteder. går den ikke gjennom første gangen så får du med ei liste over feil. 1`er feil, det er feil på bilen, men du må ikke utbedre den for å få den godkjent. 2`er feil, da er det feil på bilen som må utbedres for å få den eugodkjent. 3`er feil, da får du ikke kjøre bilen før feilen er rettet på. etter kontroll kosta i mitt tilfelle 180kr. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet April 24, 2003 Rapporter Share Skrevet April 24, 2003 Får du mangler må du på en ettersjekk, som også koster penger men ikke like mye som selve kontrollen. Har ikke prisene i hodet. Ser på avataren din at du har rimelig mørke baklys, og det kommer ikke igjennom. Prøvde å få igjennom fprrige bilen min med sota baklys og fikk kryss på "feil farge på blinklys og ryggelys". Faktisk! Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet April 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 okay.. jeg har alt originalt på delebilen.. skal skru litt over.. hm.. gruer meg litt for dette.. skal ikke være noe bærende rust men.. kanalene ble skiftet for 2 år siden, på sist kontroll så vidt jeg vet Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoDEmASTeR Skrevet April 25, 2003 Rapporter Share Skrevet April 25, 2003 Originally posted by famir Ser på avataren din at du har rimelig mørke baklys, og det kommer ikke igjennom. Prøvde å få igjennom fprrige bilen min med sota baklys og fikk kryss på "feil farge på blinklys og ryggelys". Faktisk! Jeg kom fint igjennom EU-kontroll med sotet baklykter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.