Gå til innhold

startproblemer (igjen..)

Ranger emnet

Marfje

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror ikke det var en lambda sonde.. var temp. måler eller noe.. kan det være derfor?

Mvh

Marfje

Sitter den skrudd inn i eksos manifolden så er det lambda. Du må sjekke at det ikke er no brannskader på signalledningen der, sånn at det blir kortslutning. PS: spray CRC 5/56 på alle elektriske punkt i motorrommet, så slipper du problemer med å starte hver gang du har tatt motorvask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meget sansynlig at det er en kortsluttning der.. det er en 2leder som går ned i manifoilet. og all isolasjonen har blitt til kjeks :( så jeg må sikkert bare få en ny kabel snutt der. *finne lodde apparatet* :) takker for alle svar :) skal fikse ledningen i morgen!

Mvh

Marfje

Som jeg sa så kan du bare dra ut kontakta til lambdaen. Bilen går greit uten. Jeg vil ikke anbefale deg å lodde ledningene til lambdaen, pga at da skjer det noe med motstanden i ledningen. Det kan være nok til at den ikke funker som den skal etterpå. Jeg ville kjøpt ny lambda eller fått tak i en på høggern. Når lambdaen ikke funker så får du sinnsyk høy co. Den vil bruke masse bensin og det ryker svart ut av eksospotta, nesten som en diesel bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. men, er ikke så sikker på om jeg har lambda altså... så litt i haynes boken.. og fant ikke noe om at 1.6 hadde den. og hvis jeg hadde hatt det ville ikke jeg hatt en justerings skrue på manifoilet og for c02 nivå? faderen nevnte noe om at det er en varme måler og noe som styrer choken.. er ikke det en grei grunn hvis den starter fint , men etter 30sek holder den på og daue(blir skikkelig lav på turtal)og tilslutt dauer.også får jeg ikke start på den igjen?og angående ledningen... vil bare bli skjøtet med en han og hun kontakt på begge ledere.. vil ikke bli noe forandring vil jeg tro(ta forbehold til skrivefeil og slikt... nettopp våknet her og har ikke fått meg kaffe og røyk :)).

Mvh

Marfje

Lenke til kommentar
Del på andre sider