B.T.i Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Som overskriften sier så lurer jeg på om det er noen her som jobber som Bilklargjører? Hvordan er jobbhverdagen, altså med tanke på arbeidsoppgaver, lønn osvosv? Tenkte jeg skulle søke på en slik jobb, men selv om stillingstittelen sier det meste så er det kjekt å vite nøyaktig hva en går til, eller kanskje går til aneglsmili Kan dem uten peiling i det hele tatt drite i å svare her;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 En kompiss av meg jobbet litt som det. Og det jeg har fått med meg av det han gjorde var å vaske å polere bilene. De har ofte et konserverings stoff på seg som må vekk. Fjerne plast beskyttelser her og der. Montere diverse seter og slikt som kunden vil ha endret på og slikt. Rettogslett klargjøre bilen til den respektive kunde :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Stemmer nok godt det 2maz sier. Selv jobber jeg hos AVIS og har i grunn samme oppgaver. En kollega av meg har delt arbeid bilklargjører/AVIS. Tjener helt kurrant. Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Takker for svar:) Altså ikke andre ting enn det vi bilinteresserte driver på med til vanlig:D Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 jobber ikke som klargjører, men har jobbet på samme sted hvor det er klargjøring. der går oppgavene mye ut på å montere hengerfeste, avfette biler, siden ja som nevnt over de kommer med noe konserveringsstoff for å bevare lakken under transport, samt mye polering. har du dårlige armer er dette ikke jobben for deg. er også mye dekkskift, legge om til alu osv. innvendig shining, samt montering av cd-spillere, navigasjon osv. kobling av webasto og defa varmere. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 jeg jobbet som klargjører for en bilbutikk i rundt 4 år. alt jeg kan si er at det er grusom kjedelig og drive å polere/vaske/støvsuge/rubbe/gnikke/pusse på en bil som ikke er din. kjedelig sier bare eg vertfall zzzz Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sladde_guttn Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Kompisen min jobber på autostrada i skien. De har bare "luksusbiler", så han tror jeg synes det er greit å stå å gnikke å gnu litt på de bilene. Er mye ferrari, maserati og porscher han jobber meg :D Siter 87 Volvo 240 GL B230K 240 = GO 40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Jeg jobber på bil verksted, og har en kamerat der som er Bil Klargjører. Det er allt ifra henting av biler, syrevasking, rensing, polering, vasking, avfetting, det meste ved å gjøre klar biler ved salg, og ved ny biler som kommer til Bil sjappa. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Kompisen min jobber på autostrada i skien. De har bare "luksusbiler", så han tror jeg synes det er greit å stå å gnikke å gnu litt på de bilene. Er mye ferrari, maserati og porscher han jobber meg :D Jobbet med luksusbiler i en kjent forretning i Asker og det spiller ingen trille om det er en Lada eller en Lamborghini, kjedelig blir det uansett. Mitt råd er å ta seg en utdannelse og velge en helt annen jobb... Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 er vel alt far vask,polering,rens av seter og kommer jo ann på avtaler de har,men kompis av meg setter på skiltefeste div små plukk,de har med mye nye bile,soting.. er nok mye forskjellig..legging av diteck.. kan være heldig å teste noen fete biler og.. kompis trodde han skulle hente en a4,de på audi sa ikke noe og gav han nøkklene og begynte i en ende og trykket på alarmen.. etter noen biler så blinket det i en rs 6,, gjett om han ble glad:)evo 8 og m5,så noe morro kan det være,men tungt å polere mye da.. så vet du det:) Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Mitt råd er å ta seg en utdannelse og velge en helt annen jobb... Er ikke gratis med bil, leilighet og dame samtidig som en studerer til Mastergrad i Statsvitenskap;) Om det er kjedelig eller ikke driter jeg i, bare pengene kommer på kontoen:D Har 6års arbeidserfaring fra fiskeindustrien, så ingen skal komme å fortelle meg om kjedelige jobber :bump Takk for svar folkens:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 ikke dumt med master i statsvitenskap. Er vel fort gjort å lage riper i biler når du er klargjører? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg