Mean Machine Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Vil jeg merke stor forskjell om jeg setter grenrør på en B230F? Er det verd pengene? Fra før sitter det simons anlegg og Green kon filter på den. Vil jeg da også brenne opp katalysatoren? Å hva er forskjellen på de forskjellige toppene? Jeg har en 530... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 hmm.. jeg ville heller spart til turbomotor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Enig med DAButcher.. Trimme en sugis er dyrt! Tror ikke du vil merke så rare forskjellen om du setter på grenrør med mindre det er gjort masse med motoren. 530 topp sitter på de fleste volvo motorer som er "nye".. Det er den vanlige toppen.. 531 sitter på ET og FX? og er litt bedre enn 530, har blandt annet annen form på innsugskanalene. Kalles også svanehalstopp? I eldre motorer sitter det 398 og 405 topper. Det er sånn ca like som 530 og 531. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 finnes faktisk 160 topp og. satt på min b21A motor. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Bytt kamaksel, da merker du forskjell, kammen som sitter på F-motor (M) er usannsynlig ræva Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Hvilken kam anbefaler du da? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 531 toppen er ikke bare litt, men mye bedre enn 530 toppen! Men merker det ikke så godt på en suge motor som på en turbo motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bamj Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 ja du mæreker grenrør å efektanleg jt sin pake med grenrør å efektanleg gjir vist 15 hk det står faktisk på deres hjemmeside at di GARANTERER minst 15 hk på en slikt pake det er ikke dyrt med tanke på at det da er 290 kr per hk =) trur faktisk ikke du får no kam til den motoren som gjør det same hvis dete stemer det beste blir nok med kam å en slik påake å et onklig luftfilter =) planer du toppen lit å porter den lit i tileg blir det virkelig bra... til samenligning må du nok værtfal ut med 15000 kr for en turbo motor å så skal du i tileg byne å trime det her da blir det dyrt så jeg er ikke enig i at det blir biligere å kjøpe turbo montor den gir 182 hk vis det er insprutning å da må du i tileg legge opp all elektroniken tror ikke det er no problem å få en 180 hk ut av en slik motor til under 15000 kr å da skal man være klar over at en trubo montor går dåligere til den får ladetryk med en ikke turbo motor drar den fra bunen av et anet alternativ er jo da sekser r6 men igjen er det mye elektronik å mase penger i inkjøp å mye ombynging før å få det til det er jo klart at skal du ha no mer en en 160 70 80 hk så er tubo motror tingen da blir det nok betydelig biligere å kjøre turbo...... til bake til det her jt grenrøret å efektanleget .... dete står det om det !!! .: Artnr: JT70-H3/JT73-E2 240 GL,GLT med extractorgrenrör Krutpaketet som ger din 240 minst 15 extra hkr! I paketet ingår ett välavstämt extractorgrenrör med 2.5 tums kollektor som övergår i 3 tum-system med 2 st dämpare ! Ger din 240 ett utpräglat sportigt sound. OBS att även ljudet inne i bilen förändras ! Rekommenderas för dig som inte vill kompromissa med bästa möjliga motorfunktion och sound http://www.jt-tuning.se/ Siter Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =) Volvo power =) =) X.volvo 244 dl 1977 model motor B19 X.volvo 360 gl 1987 model motor B200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 altså.. jt-superflow lager jævlig fet lyd (iallefall på rekke-6). men, ikke tro bilen din blir en racerbil av effektanlegg og effektfilter. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 531 topp hjelper null og niks på en orginal A-motor, det har jeg prøvd, den flower bedre, men reduserer kompresjonen. Kamaksel er det beste, med en bra kam tjener du mellom 10 og 30 hk uten noen andre mods. neste steg er forgassere som må byttes, event chip til innsprut. så kan du ta eksosen. porting av topp og borring kan du oxo gjøre. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 altså..jt-superflow lager jævlig fet lyd (iallefall på rekke-6). men, ikke tro bilen din blir en racerbil av effektanlegg og effektfilter. believe me I can vote for that :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Åssen kam lønner det seg å sette i en f motor da? Mvh Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 K kam, H kam eller noe i den gata.. Da vil motoren være litt lat på lave turtall... Men legger meg i tvil på at ett JT grenrør og eksosanlegg gir 15hk uten noe mere dill dall.. Du vil nok få en annen karakter på motoren og garantert en heftig lyd.. Men det er ikke sikkert att den går noe bedre.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 vel.. alle monner drar. den drar nok bedre med jt, men.. ytelse/pris.. tenk: mye vil ha mer! hvor dyrt blir da neste steget? du har da trimmet opp en sugemotor for titalls tusener, for å få samme effekt som en mer moderne turbomotor har.. du er da på grensen til det du klarer uten turbo. du har optimalisert den for å være sugemotor (høy komp, etc). hiver du i turbo, kan du bytte til større turbo, bedre ic, chippe, etc. styre på. det spørs veldig hva du vil. forøvrig har jeg en del over 200hk og masse nm, men... som sagt.. mye vil ha mer :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 kan jeg putte A-kam i en F motor? eller en annen billig lett tilgjengelig kan som kunne egna seg for litt hissig kjøring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.