lars_b Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 [quote name=DaButcher du er da på grensen til det du klarer uten turbo. du har optimalisert den for å være sugemotor (høy komp, etc). Å hva ligger denne grensen på da ?????? finnes det noen grense ??? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 klart det finnes en grense... naturens lover! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 locked: klart det finnes en grense... naturens lover Og lommeboka.. Sugis er bare dyrt å trimme.. Men K og H kam er de vasseste suge kammene.. Alternativ er vel å gå over til kammer fra KRB, KG eller noe i den gata.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 eller så kan du hive i litt flere høl i blokka.. f.eks 8.. ;) (hvis du absolutt må ha sugis.... ) Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Eller så kan du bare tenke økonomiskt og kjøpe deg en elefant.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Eller så kan du bare tenke økonomiskt og kjøpe deg en elefant.. :pray *løfte-ut--løfte-inn* Jeg stemmer for den siste der ja! yodude Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 altså..jt-superflow lager jævlig fet lyd (iallefall på rekke-6). men, ikke tro bilen din blir en racerbil av effektanlegg og effektfilter. synes det er såå nice turbo-plystring i jt-anlegga! :D Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 ja.. jt-anlegget kan du bruke på andre motorer også. så det er uansett ikke sløseri. jeg pleier å kjøre UTEN MUSIKK, pga det er så fet motorlyd!! edit: pleide, før jeg mistet lappen for burnout.. men, ja.. hehe Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 ja du mæreker grenrør å efektanleg jt sin pake med grenrør å efektanleg gjir vist 15 hk det står faktisk på deres hjemmeside at di GARANTERER minst 15 hk på en slikt pake det er ikke dyrt med tanke på at det da er 290 kr per hk =) trur faktisk ikke du får no kam til den motoren som gjør det same hvis dete stemer det beste blir nok med kam å en slik påake å et onklig luftfilter =) planer du toppen lit å porter den lit i tileg blir det virkelig bra... til samenligning må du nok værtfal ut med 15000 kr for en turbo motor å så skal du i tileg byne å trime det her da blir det dyrt så jeg er ikke enig i at det blir biligere å kjøpe turbo montor den gir 182 hk vis det er insprutning å da må du i tileg legge opp all elektroniken tror ikke det er no problem å få en 180 hk ut av en slik motor til under 15000 kr å da skal man være klar over at en trubo montor går dåligere til den får ladetryk med en ikke turbo motor drar den fra bunen av et anet alternativ er jo da sekser r6 men igjen er det mye elektronik å mase penger i inkjøp å mye ombynging før å få det til det er jo klart at skal du ha no mer en en 160 70 80 hk så er tubo motror tingen da blir det nok betydelig biligere å kjøre turbo...... til bake til det her jt grenrøret å efektanleget .... dete står det om det !!! .: Artnr: JT70-H3/JT73-E2 240 GL,GLT med extractorgrenrör Krutpaketet som ger din 240 minst 15 extra hkr! I paketet ingår ett välavstämt extractorgrenrör med 2.5 tums kollektor som övergår i 3 tum-system med 2 st dämpare ! Ger din 240 ett utpräglat sportigt sound. OBS att även ljudet inne i bilen förändras ! Rekommenderas för dig som inte vill kompromissa med bästa möjliga motorfunktion och sound http://www.jt-tuning.se/ Syns ikke det er veldig overbevisene at du argumenterer med at det står på hjemmesiden deres....de er jo ute etter å selge greiene...JT er sikkert bra greier men 15 hester på orginal motor....neppe... Turbomotoren du nevner med 182 hester er b230et fra 85-88, det er den motoren du ikke vil ha hvis du skal trimme. Det er den rødblokka hvor bånndelen tåler minst...250 hester sånn ca før du må bytte stempler og råder... Det trenger ikke koste 15000....min nyrenoverte b23et(bra sak som tåler mye med 173 hester orginal) ga jeg 7000 for i sverige. Bedre bunndrag i en sugemotor....stemmer det....men IKKE på en motor med så vass kam som må brukes her... Skal du trimme orginalmotoren er som allerede nevnt ny kam det som bør satses på. Gjerne også el vifte, selvporta og plana topp. Det er stort sett det du kan gjøre før det begynner å koste en del penger. Kam tar du en H eller K(billig). Men eksos ekke galt det heller... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 hva slags kam anbefaler dere til min B23A da? Og hvor får jeg tak i.. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Et billig bra alternativ er k eller h kammene.....Da vil den få mer toppeffekt. kommer ann på åssen karakter du vil ha på motoren....? Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Et billig bra alternativ er k eller h kammene.....Da vil den få mer toppeffekt. kommer ann på åssen karakter du vil ha på motoren....? Tja tja.. toppeffekt, da mener du? For meg så hadde det vært bra om den dro bedre mellom 40-80 km/h.. men mister den noe bånndrag feks? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bamj Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Syns ikke det er veldig overbevisene at du argumenterer med at det står på hjemmesiden deres....de er jo ute etter å selge greiene...JT er sikkert bra greier men 15 hester på orginal motor....neppe... Turbomotoren du nevner med 182 hester er b230et fra 85-88, det er den motoren du ikke vil ha hvis du skal trimme. Det er den rødblokka hvor bånndelen tåler minst...250 hester sånn ca før du må bytte stempler og råder... Det trenger ikke koste 15000....min nyrenoverte b23et(bra sak som tåler mye med 173 hester orginal) ga jeg 7000 for i sverige. Bedre bunndrag i en sugemotor....stemmer det....men IKKE på en motor med så vass kam som må brukes her... Skal du trimme orginalmotoren er som allerede nevnt ny kam det som bør satses på. Gjerne også el vifte, selvporta og plana topp. Det er stort sett det du kan gjøre før det begynner å koste en del penger. Kam tar du en H eller K(billig). Men eksos ekke galt det heller... ja det kan vi sikert diskutere fram å til bake om det gir 15 hk eller ikke har mine tvil på at det gkir så mye men det gjir bra å mærkbar efekt økning værtfal mye mer en simons poenget er værtfal at det går an å få en brukbart kjap bil som ikke bruker alværdan med bensin ... å når det komer til torbo eller ikke turbo så er det et faktum at en 200hk motor uten turbo vil bli kjapere en en 200 hk turbo motor ikke før det turbo e å blir tøft heheh =) Siter Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =) Volvo power =) =) X.volvo 244 dl 1977 model motor B19 X.volvo 360 gl 1987 model motor B200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 å når det komer til torbo eller ikke turbo så er det et faktum at en 200hk motor uten turbo vil bli kjapere en en 200 hk turbo motor ikke før det turbo e å blir tøft heheh =) Hestekrefter er en beregning på effekt så det går nok for det samme...;) Men det er utvilsomt rått med heftige sugemotorer:D Fiiin lyd, mye turtall og ikkeno turbolag....skikkelig racing:D sånn jeg ser det;) Er enig i at det er litt patetisk av oss å diskutere hva vi tror og ikke tror angående de 15 hestene....må jo nesten teste...;) Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 trimmer man en sugemotor vil man somregel få hestene på et lavere turtall, og får mer moment på lave turtall enn man får på en turbobil, og det er dreiemoment og hestekrefter i det lave turtallsspekteret man virkelig merker mår man kjører til daglig... så på akselerasjon fra 0-50 km/t vil antageligvis sugemotoren på 200 hk være sterkere enn turbomotoren... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg