ZpeTTeT Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Hei og hå! Nå har jeg skaffet meg bruksbil. 1983 Caddy 1,6 Diesel. Skikkelig sær :) Bilen er trilla 240k km og mye rust i gulvet som jeg holder på og få fiksa. Blir ikke skilter på den før nyttår uansett så har litt tid på meg ;) Navnet "Cæddy(lækk)inn kommer fra at den lekker vann inn :p Har ikke fått tatt noen særlig gode bilder enda av den, men dem her får holde inntil videre ;) Har vært og henta meg "nytt" caddy emblem på huggern :D Photoshop fun Planer for denna bilen er og få tatt rusta på og fylle opp tanken med diesel å ha den litt "Rat-look" i vinter. Når sommeren kommer så har jeg planer om og fjerne dem plastikk-dubbedittene til presenninga over planen, og sveise igjen høla. Samt få senka den til en "brukbar" høyde. Så gi den et strøk med hvit lakk. Uansett.. Her er litt rustsveise bilder: Sånn så det ut når jeg fikk røska av skjermen Etter litt pussing og kapping av rusta. Handla meg en bit gulv på huggeren. for bakre feste til bærearmen var rusta løs fra det andre gulvet. 3mm stålplater kan brukes til så mangt ;) Bilde fra innerskjerm mot batteri. Fra motorrom. Må nok kappe litt mer der ;) Denna skal bli bruksbilen min, så er ikke så supernøye med hvordan det blir seanes ut i motorrommet. men rusta skal taes, grunnes og tectyleres. Mer updates kommer nok i helga, for da skal jeg fortsette litt på den. Sånne her felger går jeg nok for til våren Ikke mine, fant dem på nettet ;( *wants* Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 kule felger! Var det ikke noe tilnermka like felger som ble diskutert på Mandel's sin 3er golf tråd da? som han hadde som vinter felger. Jaja tøft prosjekt detta. Hvordan er det egentlig å senke caddy'n bak skikkelig? vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardcore86 Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 kule felger!Var det ikke noe tilnermka like felger som ble diskutert på Mandel's sin 3er golf tråd da? som han hadde som vinter felger. Jaja tøft prosjekt detta. Hvordan er det egentlig å senke caddy'n bak skikkelig? vemund senke caddy bak er litt av et kirurgisk ingrep..kappe, sveise å stå i ... bare og flytte akslingen over fjærene i stede for under.. no problem.. må mulig bestille kortere dempere bak... ikke no fra vw passer.. sjekke en demper katalog elns.. Siter Oldsmobile cutlass volvo 850 2,5 Opel combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet November 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Har foresten handla meg sånna her speil til bilen, siden dem orginale ser ikke ut.. Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunisol Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 fete felger er det noe orginalt fra ett eller annet som har blit breddet? Lykke til!! legger du klosser mellom fjør og aksel får du den enda lavere;) Siter caddyca18 under bygge touran til jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet November 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Det er orginal vw 15" felger som er blitt bredda en tanke ja ;) Føre man kan begynne og legge klosser imellom aksel og bladfjør må jeg først legge akselen oppå bladfjøra. Så kan jeg legge i mellom klosser:) Noen som veit om Golf MK2 fjører passer over forran? har noen senkefjører liggene. Bilen blir lav, bred og shabby ;D Må ha litt Rat-look stil over den :cool: Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet November 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Da har jeg fått henta meg helt gulv til cæddyen ;) får sette i gang med sveisinga snarest mulig. Vil og og kjøre di(Esel) dyr :drive2 Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 dårlig photoshoppa bilde. litt mørkt og sånn, men noe ca sånn stil kansje. Får ikke helt bestemt meg ;| Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 se der ja:-) grattis med caddy.. syns du bør hive på litt grå grunning her og der, det får fortgang på shabby stuket du er etter. Også maler du sjakkmønster nedi hele planet;-) hehe.. Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 hehe, hørtes ut som en plan :p Dropper nok det sjakkmønsteret i første omgang. Mulig jeg går for Crååm-fanger forran og bak. Bak må den justeres litt, så om noen har en "fæl" bakfanger som er bulka på midten så si i fra :) Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Skjedd lite i det siste gitt. Har bare fått sveisa innersjermen og kappa + tilpassa gulvet på ene sida. Fant ut jeg bytter frontplate på den også siden man kan poke høl i nesten hele plata med skruktrekker ;) Fått kappa ut den også, så nå er jeg på leit etter en frontplate. Noen som vil donere? ;D Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caddy_Evensen88 Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Bra prosjekt dætta ;) men litt mye rust :/ men det går seg til ;) hehe.. var nesten ikke rust på min, det er en 1984mod. Siter Caddy 1,6diesel. 1984mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 æddabædda mobb mobb :p Rust? nei det har vi ikke sett Har finni ut at jeg tar caddyen svart til våren ;) trur det blir bra med svarte ruter og hvite felger Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Da fikk jeg tak i "ny" frontplate gitt. Takk skal du ha Ca2 :D Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpeTTeT Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 På tide med en liten bilde update da. Har ikke skjedd så mye, men nok ;p Fronten fra Ca2 :) Litt justeringer og kapping Satt på klemme for og holde det på plass føre jeg slipa reint en gang til Ferdigsveisa Et til fra innsida Også litt Pussing av sveis Karroserikjitt er en fin ting. Klin utover med en gammel malepensel På innsida klint utover med fingerene ;p (ps: bruk zalo eller noe i den duren om dere skal teste. Da klistrer det seg ikke fast i fingrene og man får en slett overflate) Det var det for denna gangen, nå er det middag!! ;) (så ut og sveise andre sida) Siter (x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt) (o) Vw Vento 94mod (o) Vw Caravelle 1,6d 89mod (o) Vw Boble 1200 64mod (x) Vw Boble 1300 66mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg