Gå til innhold

Manuell bak Chevy 350, hvilken?

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

Kommer ann på hva han skal bruke bilen til og hvor mye hester han har, så vi skulle hatt litt mer info her. Foresten noen som vet hva man må gi for en T56 kasse her til lands? Har en liggenes, bare lurte på hva folk tar for dem i Norge.

 

Mvh: Umek

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 17000 kr for T56 kassa mi hos Techline på Harestua.

Da fikk jeg med gearstang, clutch hus, komplett (brukt) clutch, hoved- og slavesylinder for den litt spesielle, hydrauliske "pull type" clutchen, og svinghjul for Chevrolet small block nyere enn 87 modell.

 

Vær obs på at mye av dette ikke er med når kasser selges på Ebay og hos huggerne for 1200-1500$.

 

Ferdige kit som inneholder det jeg kjøpte, men med alt av nye deler ligger på ca 3100$ såvidt jeg husker.

 

Vær også obs på at det er mange forskjellige modeller av T56 kassene. De sitter jo både i nyere Ford, Chevrolet og Chrysler (Viper). I tillegg er Chevrolet kassene forskjellige for før og etter 1996 modellene (LT1 og LS1 baserte).

NB! De forskjellige utgavene av kassa er visstnok IKKE enkel å bygge om til å passe noe annet enn det den er laget for! ALT jeg har set av info på nettet om T56 kasser frarådes det å prøve å bygge om fra LS1 til LT1, fra Ford til Chevrolet osv!

 

Disse kassene er svært solide, det er sikkert. Men samtidig sitter de i biler som kanskje kjøres hardt og endel på bane. Derfor er det nok litt sjansespill å kjøpe noe slikt brukt.

Finnes det forresten noen i Norge med kompetanse til å overhale T56 kasser? Just in case...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å spesifisere litt mer, motoren er en vanlig støpejerns 350 av typen før -86...

 

er manuellkasse så dyrt, tror jeg at jeg går for automat. jeg gidder ikke å betale 17k for girkasse til en bil til 30k

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste blir jo en god gammel Munchie eller Borg Warner T-10 fra feks Corvette.Har sett en del på autodb til ca 5000 kr i god stand.Men da får du jo kun 1:1 og det blir jo litt uøkonomisk i en bruksbil.Munchie kassene er faktisk veldig fine å geare når de er i orden.(Tommy Rustad skrøt av kassen når han kjørte den 67 Vetten).Den T-10'en jeg hadde i en Trans Am var mindre samarbeidsvillig.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å spesifisere litt mer, motoren er en vanlig støpejerns 350 av typen før -86...

 

er manuellkasse så dyrt, tror jeg at jeg går for automat. jeg gidder ikke å betale 17k for girkasse til en bil til 30k

 

Manuelle kasser på amcars er og blir litt uvanlig og mest for spesielt interesserte.

Mange entusiaster vil ikke engang vurdere å kjøpe en amcar med manuell kasse. Dermed får man ikke engang igjen penger for ekstra kostnaden når bilen en gang skal selges videre.

Kassa mi skal i en '34 Ford hot rod. Min personlige mening er at en hot rod "skal" ha manuell kasse. Derfor strakk jeg meg såpass langt rent prismessig. På en bil hvor veigrep er høyt prioritert, representerer dessuten T56 kassa litt vektbesparelse og bedre vektfordeling mellom front og bakende.

 

Den T56 kassa jeg har kjøpt ville forøvrig passet også til en pre '86 motor, men da måtte man kjøpt et spesielt svinghjul som kan kombinere de to. Det koster fra 2-300$ og oppover.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det riktignok ingen amcar jeg skal dytte motoren nedi, men jeg har sett litt rundt på nettet etter kasse - uten hell. har sendt mail til flere av us-høggerene, håper på svar.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du ringer også. Mange av de gidder ikke å svare på mail. Tenk deg i deres situasjon: Masse kunder, butikken går så det suser og så kommer det en mail nesten fra Russland! Nope.

 

Ring de så skjønner de at du kanskje vil noe mer. Dessuten er det også en fin måte å finne ut hvor seriøse de egentlig er. Høres fyren i andre enden helt idiot ut, og ikke vet km stand eller type donor bil som gearkassa kommer fra, så ønsker du ikke å kjøpe av han.

 

Jeg handlet brukt motor fra disse:

http://www.robertsonautosalvage.com/

Jeg hadde kontakt med en ved navn Bruce.

 

Regner med du har søkt etter gearkasser via denne siden:

http://www.car-part.com/

Hvis ikke anbefaler jeg deg å prøve den.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår